Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Blowfly, eli raatokärpänen

Aloittaja ezmo, 21 helmikuu 13, 20:30:37

« edellinen - seuraava »

ezmo

Lainaus käyttäjältä: Jake - 09 maaliskuu 14, 17:35:15
Käsittääkseni pulverifirman kanssa voi sopia pesuista ja suojauksista? Löytyy uunituksen kestävää teippiä ja muita härpäkkeitä ja ainakin virmassa jossa itse työskentelin kaikki rojut kulkivat ensin linjalla tehokkaan pesun ja kuivauksen läpi ennen pulveria.

juuripa näin. Jäi vaan puhelimessa kysymättä suojauksesta ja huomenna vien maalaamoon... Vahingon välttämiseksi paniikki iski... Alkaa kelit oleen aika kohdillaan, eli kiirusta pittää...
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ezmo

Niin, että kävihän tämä sportsterista nyppästy vanne -77 Shovelin tuplajarrukeulaan, tuossahan on molemmilla puolilla jarrulevyn kiinnitykset. Eli leveydet yms....

-94 Sportster Hugger

Kapteeni sika

Taitaa olla ihan sama vanne sovelis ja rautiaises. Mulla on kans tuollaiset sovelis, orggikset. Edessä 19" takana 16".

ezmo

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 10 maaliskuu 14, 12:08:35
Taitaa olla ihan sama vanne sovelis ja rautiaises. Mulla on kans tuollaiset sovelis, orggikset. Edessä 19" takana 16".

Thx... Tuskin vuosimalleissa mittavariantteja... Hokasin koko asian siinä vaiheessa, kun keula lähti tallista toiseen paikkaan, eikä pääse mittaamaan....

-94 Sportster Hugger

ezmo

Mites tuommoinen sissyn yläkuolokohdan U-mutka tehdään, kuumentamalla ja jonkun ympäri taivutus???

-94 Sportster Hugger

Hemuli

Jos sulla on edelleen se kasimillinen lanka aihiona niin tuollainen vääntyy vaikka polvea vasten tai pihakoivun ympäri.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ezmo

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 11 maaliskuu 14, 14:40:38
Jos sulla on edelleen se kasimillinen lanka aihiona niin tuollainen vääntyy vaikka polvea vasten tai pihakoivun ympäri.

10mm ;).... Miten paksu toi pitäisi olla, että kestää? Kuormaa ei tuu kasattua 1mm vahvuiselle peltiloksulle...

-94 Sportster Hugger

Hemuli

Alle 12-millisestä en tekis mitään. Omat on aina 14 mm. Tuon paksuiset ei enää taivu ihan käsin (tai riippuu taivuttajasta) vaan vaatii joko lämpöä tai apuvoimaa. Itse olen taitellut omani hydrauliprässissä johon tein kahdesta akselinpätkästä taivutustelineen joiden päällä voi sitten jollain pyöreällä sopivansäteisellä kappaleella taivuttaa tankoa mutkalle. Ei tää nyt mitään rakettitiedettä ole.

Hemuli

Tuossa vielä malliksi miten 5/8" (16 mm) tanko taipuu ilman lisävoimaa.

10/12 millinen tanko menee varmasti paljain käsin kunhan työstettävä kappale on riittävän pitkä.

Kaaleppi

Sitten kun tuo tangon "ärrä" kasvaa vielä jyrkemmäksi, tarvitaan jo lämpöä. Keppi murtuu jossain vaiheessa.
Mikäli ollaan hakemassa sellaista oikeen jyrkkää mutkaa oon itse hitsannu kepin päät yhteen ja sitten vaan muotoillut hiomalla ja viilaamalla sissyyn siistin ylä-mutkan.

Make

Lainaus käyttäjältä: Kaaleppi - 11 maaliskuu 14, 16:56:10
Sitten kun tuo tangon "ärrä" kasvaa vielä jyrkemmäksi, tarvitaan jo lämpöä. Keppi murtuu jossain vaiheessa.

15*1,5mm rst sekä musta hydrauliputki taipuu 50 säteelle ilman ongelmia.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Rezi

10mm tanko kestää kyllä kun hoijakka jää noin matalaksi.

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 11 maaliskuu 14, 21:05:08
10mm tanko kestää kyllä kun hoijakka jää noin matalaksi.

Toi ei ole hoijakka lainkaan, takahantaaki lähinnä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

ezmo

380karkeudella nätti satiini. Sit vaan jollain lakalla lukitsemaan tuo tunnelma.

-94 Sportster Hugger

ma^ko

Vaan o tuo perusmetallin lakkaaminen vähän hankala laji, osa lakoista vetää keltasiks, osa taas päästää kosteuden väliin, osa ei vaan pysy jnejnejne... haastava laji. Ulkonäkö muuttuu lakatessa vääjäämättä kuitenki.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.