Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Blowfly, eli raatokärpänen

Aloittaja ezmo, 21 helmikuu 13, 20:30:37

« edellinen - seuraava »

ezmo

Apuva, osa 87....

Mitens tiukka toi enskahihnan eturatas pitää olla saada akselile? Ei mee ton pidemmälle, vaikka kuinka kumivasaraa paukuttaa.... Vaseliinilla kostutin kontaktipinnat....

-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

jsr85

Elä hajota laakereita hakkaamalla. Pikkusen lämpöä ni auttaa kummasti. Voi kyllä olla jo jälki akselissa/rattaassa jos on kovin hakattu.

Lähetetty laitteesta NEXUS S käyttäen tapatalk 4:sta

ezmo

Lainaus käyttäjältä: jsr85 - 14 kesäkuu 13, 18:33:06
Elä hajota laakereita hakkaamalla. Pikkusen lämpöä ni auttaa kummasti. Voi kyllä olla jo jälki jos kovin hakattu.

Lähetetty laitteesta NEXUS S käyttäen tapatalk 4:sta

Juu, jäi heittomerkit pois sanasta paukuttaa... Koputtelin ;). Rupesin kelaan, että oonko ostanut epäyhteensopivan setin.... Mutta lämmöllä mennään.... Ei jos noin tiukkaa, asenna sähköt taakse, ennenkuin jatkan
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ezmo

Mockup osa 1

Tulevat muutokset:
Tankin takaosa laskee
Keula laskee
Öljytankin etukiinnitys nostettava. Ottaa lootaan kii


Oli hekumallinen hetki istahtaa ekan kerran päälle...
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ezmo

Jaaha, kuuluuko tämä prikka johonkin statorin asennuksessa?  Clymeri ei speksaa tälle paikkaa. 1.5" hihnalla tulee setti
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

shoveltimppa

Äkkiseltään näyttää shimmiltä, jolla on ketju-/hihnalinja passattu kohilleen. Kuuluu kampuralle tulevan hihnapyörän taakse. Tietty kannattaa mitata, että shimmi on paksuudeltaan passeli.

Hemuli

Kannattaa myös katsoa että roottori ei ota staattoriin kiinni jolloin toi prikka kuuluisi roottorin alle.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ezmo

Näin täytyy tehdä. Täytyy vaan eka hommata parit pultit ja muutakin, että saan roottorin irti akselista. Ny ei liiku sisään eikä ulos. Tiukkaa sovitetta...

Sateet katkaisivat onnistuneen hitsaustuokion. Satula on ja pysyy, lokarin kiinnikkeiden hitsausta runkoon en ehtinyt aloittaa

Sen minkä hitsillä kiinnittää, rälläkällä irttottaa, ja päinvastoin ;)
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ezmo

Ja sit sytkän säädöistä. Limpuista löytyy yksi I merkki ja kaksi reikää, yksi limpun ylä ja toinen alalaidasta. Clymeriä tulkiten, I merkki reijän kohdalle 35asteen ennakkoa varten, mutt missään ei kerrota, mitä pitää kärjille tehä, kun merkki on siinä, pitääkö kärkien olla auki Juuri siin kohdassa? Kuinka paljon kärjet tulee aueta?

Mulla siis orkkis kärkisytkä.

E

-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Lyytinen

No siis niitten pitää olla aukeamassa silloin kun halutaan kipinä. Mutta jos sen täysennakon merkkiin aiot niin sittenhän sinun tietty pitää kääntää käsin ne limput täydelle ennakolle. Toinen konsti on taas arpoa se yläkuolokohdan merkki just tulemaan siihen ajoitusreijän laitaan niin siinä on noin 5 astetta ennakkoa. Täysennakko määräytyy sitten, että minkälaiset jouset sinulla siinä on.

Jensen

Sullahan on väärän mittanen hihna? Kertoiko joku jo ennenminkin..Ei se mene päällä vaikka millä hakkaa.. Sovita pitempää hihaa ja mielellään kannattaa tehdä säädettävä hihnan kiristys.

ezmo

#86
Kunhan siis kiksillä käyntiin helpoiten sais. Eli etupytyn yläkuoloko? Sori, oon ihan keltanokka näissä. En osaa yhdistää nyt saamaani tietoa kokonaisuudeksi, jonka toteutan.

Titaanijousiksi väitti GT motorissa, kun vein kansiremppaan...

Jensen, koitin enskan etuhihnapyörää ilman hihnaa....

Venttilien säädöstä. Kun kiristän pushrodinlocknutin, pirun adjustment screw pyörii kans vähän. Teen pushrodin säädöt clymerin mukaan 1 3/4 auki, kun hydraulinen nostaja on painettu pohjaan pushrodilla. Hydrauleissa ei ole öljyä. Mitens tän sais säädettyä,,että ei toi adjustment screw liikkuisi?
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Don Quijote

"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Lyytinen

Jouset siis ne sytkän keskipakosäätäjän jouset :). Niitä on erilaisia saatavana. Tarkoittaa sitä, että mitä jäykemmät jouset, sitä vähemmän kierroksilla tulee sen perusennakon lisäksi ennakkoa. Kääntäen, jos laitat jonkun täyden ennakon mukaan niin sitten tyhjäkäynnillä on jäykemmillä jousilla enemmän ennakkoa. No, itse laitan just tuolla 5 asteen ennakolla. Periaatteessa se on ihan sama kumman pytyn mukaan säätäisit kun siinä sytkän nokassa on nenät erikseen molemmille pytyille, mutta limpun kyljessähän on ajoitusmerkit vain etupytylle.

Nostajan säätöruuvin lukitusmutteria yksinkertaisesti kun se on mielestäsi just niinkun pitää, niin löystytä säätöä about varttikierros ja kiri mutteri sitten, niin silloin kun väkisinkin liikahtaa niin sitten se sattuu just niinkun pitää.

ezmo

Ok.

mites ton lukitteen kanssa. Kannen pulteista lähtien kaikkiin  tuleviin pultteihin ja muttereihin sinistä lukitetta nyt kun alkaa kasausvaihe?
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger