Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Vanhasta matkasportista END OF THE SPEAR-"bobberiin"

Aloittaja Kuminilkka, 07 lokakuu 12, 18:31:57

« edellinen - seuraava »

Kuminilkka

Tässä on huono kuva perän rakenteesta, mutta siitä selvinnee idea...



Eli valukappale, johon tulee pulttisäätö jolla saa ketjut kireelle.

Hemuli:
Se oli halpa...  ;D

Sokkona kun ostaa niin saa tollasta... Katotaan millanen tankki siihen tulee...
En ole koskaan edes väittänyt että vintilläni olisi kaikki matot suorassa...

Kuminilkka



Vähän parempi kuva perän kiinnityksestä. Tohon sit ruuville paikka ja kiristyspala on valmis
En ole koskaan edes väittänyt että vintilläni olisi kaikki matot suorassa...

Hemuli

Jos se ohikulkija vielä räpistelee niin viimeistele tappo tolla satulalla. IC on ihan hieno pyörä mutta ei sen osista sellaisenaan ole bobberinpalikoiksi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Make

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 19 lokakuu 12, 14:58:28
Jos se ohikulkija vielä räpistelee niin viimeistele tappo tolla satulalla. IC on ihan hieno pyörä mutta ei sen osista sellaisenaan ole bobberinpalikoiksi.


EI se ole IC:n satula. Se on konttorituoli josta puuttuu selkänoja  ;D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Kuminilkka

Tankki vaihtuu kyllä. Se oli halpa ja sokkona tosiaan ostettu. Olishan siinä rokkenrollia tollasenakin, mut jos nyt ei kuitenkaan... Suunnitelmissa joko sporsterin peanut tankkia tai vastaavaa tai sit jotain matalaa ja leveetä. Pitää kattoo miltä ne näyttää kun saa tohon hollille ns.

Samoin stonga vaihtuu toiseen. Todnäk 10" tai 12" apeen.

Penkki onkin ainut joka on suunnitelmissa pitää. Pidän ton muodoista ja se on hyvä istua. Tosin jos jotain tulee parempaa eteen, niin silloin sekin vaihtuu. Tällä tietoa kuitenkin se pysyisi tuona. Katotaan miten mieli on muuttunut kun löydän jostain seuraavan swap meetin...  ;D
En ole koskaan edes väittänyt että vintilläni olisi kaikki matot suorassa...

issakka

Joissain asioissa kannattaa pitää päänsä.  Yleensä kun sitä rakentaa pyörää itselleen.

Tässä kun tulee selattua kaiken maailman poppereita, niin nehän on nykyään prikulleen saman näköisiä.

Eihän niitä erota enää toisistaan millään.  Mutta jos haluaa just samanlaisen trendipyörän, niin sporsterin tankki.. kapee keula, lyhyt takaloksu, trumpettiputket, flakee tankkiin, pikkanen satula. tapit keskelle, kapee stonga, pieni etuvalo... niin avot, sulla on ihan samanlainen kuin kaverilla ja voitte kehua toistenne pyöriä...

Sitten kun joku läväyttää vähänkin poikkeavamman pyörän kehiin... niin moottoripyöräilyn Lenita Airistot hyökkää kehiin... tätä ei sitten kannata ottaa kenenkään henkilökohtaisestii. Olen nyt saanut etuoikeuden tutustua tampereen seudulla asustaviin ennakkoluulottomiin motskarin rakentajiin, jotka ei kaihda yltiöpäisempiäkään ratkaisuja.. ja useimmiten on lopussa kiitos seissyt...

Sanoisin vaan että kandee luottaa siihen omaan intuitioon. Tietysti pahimmat mokat voi välttää kuuntelemalla mielipiteitä... Sulla on hyvä ja ennakkoluuloton projekti ja kiitokset että jaat tietoa siitä.
Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

Hemuli

Mä oon aina peräänkuuluttanu perusteltuja mielipiteitä ja heti syyllistyn itse oman neuvoni noudattamatta jättämiseen...

Eli toi jakkara. Ihan vaan sen takia se kannattaa hylätä että kun ensimmäisen kerran lähdet tolla fillarilla ajamaan niin huomaat että joudut punnertamaan kaikin voimin pysyäksesi kyydissä. Tollasessa lätsässä ei ole mitään mikä pitäis sut mukana vauhdissa, niinpä joudut käyttämään kaikki käsivoimasi pelkästään kahvoissa roikkumiseen. Usko pois.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kuminilkka

#37
Kiitos Issakka kannustuksesta ja toki muutkin, olen ne kannustuksena ottanut.

Toi jakkaran liukkaus on kyllä realismia. Mä olen aika pitkällä tän rojektin kanssa jo, ottaen huomioon että edes ensilumi ei ole vielä maassa.
Takaraivossa kummittelee koko ajan halu tehdä jakkara kokonaan ite, mut siten et tekis pelkän raamin, jonka sisään sitten pingottais nahan. Joko niin että raami menee piiloon ja nahka pingotetaan alapuolelta, tai sit niin et raami jäis näkyviin ja nahka siihen sisään pingotettuna. Koskaan en ole sellasella istunut, mutta ne on aika päheen näkösiä. Ja olispahan ite tehty...  :P

Kaveri tossa tosin ehdotti et tekis tankinkin ite...  ::) Jälleen kerran asia jota en ole koskaan tehnyt, mutta eiks joka asiassa ole aina se eka kerta?

Hmm, pitäiskö alkaa metsästämään sellasta nuijimisalustaa et sais ainakin kokeiltua... hmmm...
En ole koskaan edes väittänyt että vintilläni olisi kaikki matot suorassa...

issakka

non niin... mee ja tee se.. siis satula ja tankki.. tuo satula jo kuulosti heti hyvältä... Minäkään en paljon pellintaivuttelusta ymmärrä, mutta itte hakkasin satulan ihan yksinkertaisesti: hiekkaa lannoitesäkkiin, päälle vahvempi kangassäkki ja sitten menoksi.. Hiekkana muistaakseni oli hiekkapuhallushiekka... raekoosta en muista mitään.... 

Sikäli silmä tarttui sinun projektissa juuri tuohon IC m-49:n tankkiin, että olen itse tökännyt ko. tankin rautapäähän. tosin sitä joutui modifioimaan. Plussaa tankissa on se työkalulaatikko siinä päällä ja kumiset "polvisuojat"... ja.. hinta tietty aina ratkaisee.. eihän se mikään siro ole, mutta siihen mahtuu kuitenkin tarpeeksi bensaa, että pääsee täältä periferiasta edes huoltoasemalle.. ne on nuo kaupunkipyörät erikseen.

http://www.ismopenttinen.fi/rautapaa/

Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

makkepuu

pitkästäaikaa oikeasti mielenkiintoinen projekti. takahaarukan toteutus vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta paljon tyhjää "reikää" tuossa koneen takana. onko millaisia suunnitelmia jollekin sähköboksille tms? tuo penkki on varmasti hyvä istua, vieteriä alle että pysyy vaaterissa tai inasen takaosa koholla niin ei tarvi roikkua sarvissa. bensatankki kyllä hyppää silmille mutta onhan erimoisia tankkeja maailma puolillaan. miten olis sportsterin kingitankki? tai vaikkapa kavennettu stretch?

mietintämyssyssä kytee japsipyörä rojekti kun pitäs emännälle rakennella jotain mikä tulisi mahdollisimman halvaksi, toivottavasti tästä projektista saisi vähän potkua

Kuminilkka

Alakaaren liitoskohtaan (ja muuallekin) on tulossa vielä vahvikepala, jonka päälle tulee levy ja  siihen sähköboksi, ja sen alle akku niin et siihen pääsee nätisti käsiksi mut kuitenkin suojattu. Lisäksi nuo vahvikepalat tulevat tekemään sitä vähemmän paljaan oloseks.

Tankkikysymys on mielenkiintoinen. Peanut tankki kiinnostais, niinkuin jo aiemmin taisin sanoa, mutta se voi olla et näyttää hassulle ton rivinelosen kanssa. Kingi on aika pitkälle sama, mutta stretsattu tankki pitäis kans kattoa minkä näkönen se on. Montaa tankkia ei ole rahaa ostaa, mut jos sen verran sais lainaks et näkis minkä näkönen se aina on. Pittää kahtua mitä keksii...  :o

Penkkiin mulla on old school-jouset, jotka nostaa sen ylös ja juuri pikkasen liian ylös. Tosiasia on kuitenkin se et toi ON liukas. Kattoo nyt mitä talven pimeinä tunteina saa päähänsä siellä pimeän kellari tallin perukoilla...  ;) Tällä hetkellä siihen on menossa tuo penkki. Kaikki muu on auki.
En ole koskaan edes väittänyt että vintilläni olisi kaikki matot suorassa...

ma^ko

Mun mielest toi tankki olis ihan ok, kunhan sen sais syvemmälle tuohon mopoon.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

rodchop

Teet tunnelin uusiks niin istuu kuin nenä päähän,  tiputat hieman etu & takapäästä. Aika levee toi konekki sulla niin tarviiko ees kaventaa, tuskin. Mikäli penkissä peltipohja niin mikä sua estää sitä hieman prässillä taivuttamasta, mikäli tukea haluu. Ei muutako noilla vaan.
HOG Forever Forever HOG

Kuminilkka

Tankki on vähän pitkä. Muuten se vois toimiakin, tunneliakaan ei tartte suurentaa, se tippuis paikalleen kunhan rälläköi ensin vanhan tankin kiinnikkeet nevadaan siitä. Mut peräosaa pitäis vähän (aika paljon) muokata, et sais istumaan.

Penkissä ei ole rautalevyä sisällä, vaan pyörörautakehikko jonka päälle kuumavenytetty kumi.
En ole koskaan edes väittänyt että vintilläni olisi kaikki matot suorassa...

leafhill

Anteeksi vaan kuvasta, en pystynyt vastustamaan kiusausta  :D