Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

buell tunnistus

Aloittaja -wla-, 26 syyskuu 12, 13:49:59

« edellinen - seuraava »

-wla-

Pystyikö jotenkin runkonumeron perusteella tunnistamaan buellin mikä malli on kyseessä?

Hemuli

Eiköhän se ihan samalla tavalla aukene kuin H-D:ssakin. Toki Buelleissa on monia muita mallikohtaisia eroja joilla tunnistaminen onnistuu. Vaikeimpia lienee putkirunkoaikakauden S2/3 mallit joita on vaikea erottaa toisistaan.

Minkä ikäisestä Buellista on kyse? Mulla on jotain manuaaleja himassa josta voi olla apua.

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Greasemonkey jake

XB-MALLIT

4MZ SX 03 D 3 7 4 5 00123

4MZ = markkina-alue(wmi-koodi)
SX = mallikoodi
03 =moottorin tyyppi
D = markkina-alue(eli D-yhdydvallat,R-eurooppa)
3 = VIN tarkistusmerkki
7 = mallivuosi
4 = valmistuspaikka
5 = malli(0-blast,1-xb9r,2-xb9sx,3-xb12r,4-xb12s,5-xb12cg,6-xb12s,7-xb12x)
00123 = sarjanumero
If the river was whiskey, and I was a diving duck, I would never come up...

-wla-

Olisihan heti voinut tarkentaa et vanha putkirunko kyseessä vuosimalli pitäs olla -97. Ainut syy miksi kiinnostaisi on nokat kun mitä netistä yritin etsiä niin ilmeisesti s1 ja s3 olis vastaavat kuin N4 mutta jos on M2 niin nokat olisi miedommat N2 vastaavat. korjatkaa jos olen väärässä.
Jos on sama kaava vanhemmassa kattoo numeroita niin mulla on mallikoodi ks ja moottorin tyyppi 11 sanooko nää mitään?

Greasemonkey jake

1997-1998 BUELL M2

4 MZ KS 11 H * W 33 00123

4=made in usa
MZ=valmistaja(buell usa)
KS=malli(M2 cyclone)
11=moottori(world,56=california)
H=horse power code
*=vin tarkistusmerkki
W=mallivuosi(v-1997,w-1998)
33=?
00123=sarjanumero
If the river was whiskey, and I was a diving duck, I would never come up...

flhx

KS pitäisi tietääkseni olla M2-malli ja 11 tarkoittaa moottorityyppinä "world", 56 olisi Kalifornia eli olisi saastelaitekäikäleitä joita 11 tyypissä ei ole.

Muut mallit taisi mennä näin: SS = S1, YS = S1W, FS = S3T, RS = S3, RT = S2.

EDIT: jahas, GMJ ehtikin eka...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

-wla-

No sehän varmistui sitten -97 m2 =) kiitoksia kovasti. Mulle ei nuo mallit kauheesti sano mitään niin onko tässä koneen osalta jotain eroa esim. s1? osaako kukaan sanoo niistä nokista mitään?

Hemuli

Muistan lukeneeni että noissa alkupään M2:sissa alakerta on identtinen 1200 Sportsterin kanssa. Jopa kampura on yhtä painava. Tehoa tehdään korkeammalla puristussuhteella ja Lightning-kansilla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

-wla-

ok. Kiitoksia vastauksista.

Kiwi

Tuli Buellin runkonumeroista mieleen, että mulla kun semmonen XB oli, niin papereissa luki Firebolt ja runkonumero täsmäs, mutta kun juuri runkonumeron perusteella olis pitäny olla se toinen malli ???

Hemuli

Oliko käytettynä tuotu? Ei olis ensimmäinen kerta kun rekisteröintikatsastuksessa inssi arpoo mielestään parhaan mallinimen paperiin... Maahantuojan kautta tulleet vissiin sitten vähän tarkemmin oikein.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

_Juha_

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 28 syyskuu 12, 08:41:09
Oliko käytettynä tuotu? Ei olis ensimmäinen kerta kun rekisteröintikatsastuksessa inssi arpoo mielestään parhaan mallinimen paperiin... Maahantuojan kautta tulleet vissiin sitten vähän tarkemmin oikein.

itselleni kävi juuri näin. en asiasta jaksanut silloin tapella ja trafistakaan en ketään saanut silloin kiinni mutta olen vahvassa uskossa että mallin pystynee korjaamaan otteeseen..? vaikka eipä tuolla väliä juuri ole..
too fast to live    too young to die

jsr85

Pystyyko kannen valunumerosta sanomaan pyörän ikää? Mul on XB kannet hyllyssä odottamassa ja oletan niiden olevan -04 mallia, haluaisin kuitenkin varmuuden ettei ole uudemmasta johon ilmeisesti kannattaa vaihtaa paremmin sopiva imusarja.

Hemuli

HD:n osien valunumerot ei kerro pyörän ikää - ainoastaan valumuotin vuosimallin. Numero muuttuu vasta kuin osa muuttuu niin että sitä ei pysty samalla muotilla tekemään.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiwi

Tais olla käytettynä, kun edellinen rekisteritunnus oli nii erikoinen. Pyörä kyllä oli juurikin tuo Firebolt, ja runkonumeron kun laitto hd:n ohjelmaan Moto-Seinäjoella, nii se väitti toista.

Tokikin mahdollista, että runko vaihettu, enskakopassa ainakin oli korjaus jälkiä...