Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Evo esittää: Rikasta ja laihaa.

Aloittaja ss, 27 toukokuu 09, 07:35:09

« edellinen - seuraava »

ss

Cranen HI-4e päätti sanoa sopimuksen irti ja ennenkuin sain paikallistettua vian, ehdin tietenkin säätää yhtä toista niin että sain hetkellisesti peiteltyä oireita. Ongelma on nyt sellainen, että vaikuttaisi olevan rikkaan ja laihan oireita samaan aikaan...

Pyörä on '95 evo, nokka ev38, sytkä juuri vaihdettu orgikseen, puola '85 rautiksesta, uudet johdot, uudet tulpat, kaasari cv, joka muuten vakio mut välialueen suutin on 48.

Oireita ovat ajoittainen putsariin yskiminen, kuumana käyminen ja lämpimänä hankala starttaus. Kylmänä ja kuumana lähtee käyntiin ok.

Oletettavasti rikkaasta seoksesta huolimatta tapahtuva yskiminen ja koneen lämpiäminen kuulostaisivat klassisilta imuvuodon oireilta, joten revin eilen imusarjan pois, mutta tiivisteet näyttivät olevan silmämääräisesti ok, myös VOESin letku näyttäisi olevan kunnossa. Eli mistä tuo nyt voisi vuotaa jos vuotaa ja mikä olisi hyvä tapa etsiä vuotoa? Starttipilotti/crc -testit ei oikein toimi, tuntuu et aina osuu sen verran ilmanputsariin että saan "imuvuodon" esiin.

Hankalan starttauksen olettaisin nyt johtuvan über-rikkaasta seoksesta, 48 + seosruuvi 2 kierrosta auki lienee aika kookas tuollaiselle miedosti piristetylle mopolle? Tulpista on hankala sanoa mitään, accelit pysyvät aika puhtaina yleensäkin, nyt palotapahtumaan osoittava puoli on luunvalkoinen, "varjopuoli" musta.

Tänään olisi tarkoitus hakea vielä imusarjaan uudet tiivisteet, 45 välialueen suutin ja uusi puola... Jää superi väliin jollei noilla parane.

Hemuli

Neljäkasi on kieltämättä aika reilun kokoinen noinkin vakioon koneeseen. Imusarjan tiivisteet kovettuvat aikaa myöten ja vaikka näyttävätkin aivan ehjiltä eivät enää tiivistä kunnolla. Muistathan sitten kun saat ne uudet tiivisteet että älä kiristä imusarjaa paikalleen ennen kuin kaasari ja sitä paikallaan pitävä ilmanputsarin taustalevy tai tukirauta on kunnolla kiinni kansissa. Muuten imusarja saattaa liikahtaa kaasaria kiristettäessä eikä enää olekaan tiivis.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ss

Jäi mainitsematta että tuossa on myös hoonatut kanavat ja 9,5:1 -männät... Onko mielipidettä, olisiko 45 kuitenkin parempi lähtökohta kuin 48?

Pitää varmaan vielä kertaalleen purkaa kaasarikin, millä olette yleensä noita kaasarin kanavia putsailleet? Viimeksi putsailin paineilmalla ja elektroniikkaspreillä, siitä ei käsittääkseni jää mitään jäämiä.