Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Taas yksi rautis

Aloittaja Make, 23 toukokuu 09, 20:00:28

« edellinen - seuraava »

Make

Ihan päin menee. Työmatka moottoritietä täysiä otti luulot pois:



Öljytankin paluuletkun nippa oli lähes irtipoikki murtunut. K-raudan vesijohtoliittimen mutterista (kromatusta!) ja kupariputkenpätkästä kera jarruputkityökalun askartelimme paskartelimme uuden. Siitä en ottanut kuvaa, mutta hieno siitä tuli.
Kotimatkalla öljyhävikki oli jo huomattavasti pienempi, mutta sitä edelleen riitti luontoonkin asti. Runsaiden testiajojen jälkeiset tutkimukset osoittivat pyttyjen helmatiivisteet vahvasti syylliseksi moiseen ilmiöön, mutteritkin olivat hieman löystyneet, eikä kiriminen enää auttanut. Ei muuta kuin mukia pöydälle ja uutta tilkettä kehiin.
Takapytyn olin jo saanut kasaan ja ajatuksissain pyörittelin etusen männänrenkaita, niin eikös perkele toinen varissut lattialle kahtena palasena. Ja pytty täysin naarmuton! Eli ei ollut kauaa ollut vielä huonona. Uutta tilaukseen ja kevyttä hoonia ja silleen se kai menee? Sitten tietysti kylmä hiki ja takamuki taas pois, ajatuksena sillekin sama käsittely. Ehjät olivat.

Männänrenkahia odotellessani katselin kateellisena forumin diggerten hienoja maalauksia. Bensan ja jarrunesteen polttama tankkini rupesi näyttämään kovin nuhjuiselta mutta maalariin ei ole varaa ja itse ei osaa. Laskelmoin että rehvakkailla badass- ja harleydaavidsontarroilla saadaan tankkiin tiettyä rebelhenkeä, ja respectiä tulee sen jälkeen ovista ja ikkunoista.




;D ;D ;D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

erakko

Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Jack

Flatheads!!!

Make

Paaalataanpas tänne pitkästä aikaa. Välissä on vaihdeltu männänrengasta ja tehty 2 tuntia matkaa Lohjalta HBS:ään.
Juhannusaatonaattona sidoin kapsäkit hoijakkaan ja lähdin töistä suoraan kohti suurta tuntematonta, annoin elämäni kohtalon käsiin, mikä oli tietysti suuri virhe. Olisi pitänyt ottaa ohjat itselleen ja aloittaa ankara ryyppääminen jo varmuuden vuoksi alkuviikosta.
Liitelin early-chopper-henkisellä laitteellani pitkin kesäistä Itä-Suomea suunnitelmissa piehtaroida joka ladossa rehevien Eloveena-henkisten tyttöjen kanssa. Ennen suunnitelman sitä osaa yövyin kuitenkin ex-appein mökillä, lasteni tykönä.
Aattona lähdin jatkamaan matkaa ja kävin kahveella jossain. Kaverin luona kuitenkin.

Sitten se alkoi. Lähdin mutkasta pois kolmosella silleen agostiinisti ja alkoi perkeleellinen rytkytys. Aikani rytkyteltyäni päädyin bussipysäkille rautapään palvonta-asentoon. Vaihtelin tulppia ja konkkia ja ties mitä, ja aina vaan tuntui etupytty olevan pimeä, välillä ampui putkeen. Paikalliset tulivat tarjomaan apuaan ja tuupattiin pyörä lähitorpan pihaan, jossa tutkimukset jatkuivat runsaammilla työkaluilla. Epäiltiin tulpanjohtoakin vaikka näytti olevan ehjä. Sitten ajeltiin pitkin metsäteitä, (koska kuljettaja arveli, ettei ole enää tieliikennelain mukaisessa kunnossa) hakemaan jostain Civicinraadosta lisää tulpanjohtoja. Ei vittu auttanu mikään. Seuraavaksi sytkä irti, ja katso: limppujen jouset poikki. Hokasin että se putkisokkakin joka pitää limppuasetelma kyydissä oil pullahtanut ulos paikaltaan. No sitten rautalangalla limput ojennukseen, sokka paikalleen ja varmasti sytkä kohalleen. Sama rytinä ja etupytyn ontuminen. Tarkistin vielä tönäreistä että ei venttilit kanna, ja vielä sytkän 180 asteen varalta. Ja ei. Siinä iloiset veljekset paistoivat vielä mulle makkaran ja toivat tuopillisen jaffaa ja löivät kyytiin muutaman kaljan jos tulee pidempi stoppi. Uskomatonta sakkia  :)   :)   :)

No ei muuta kuin nokka kohti edellistä yösijaa iloisena ilmoittaen että saatte taas vieraita  ;D
Tässä vaiheessa tajusin että onneks meni siellä kaverin luona vähän pidempään kuin oli tarkoitus. Varovaista ajoa ja yhden huoltoaseman  pihalla taas ähräämistä että sain tulille, seuraavalla tankilla edes sammuttanut. Ontuen ja rytkyen olin jo melkein perillä kun etupytyn pakoventtiili kieltäytyi sulkeutumasta, ja tämähän tiesi sitä että palotapahtuman sijainti oli välillä sylinteri - kesäyö. Varmasti ihan sairaan komean näköistä mutta nyppäsin tulpanjohdon irti varmuuden vuoksi. Pääsin kohteeseeni ja sammutin siihen, oli jo puolitaöin ukko aika jäässäkin.

Seuraavana aamuna junalla Mikkeli-H:ki, bussilla H:ki-Lohja, volkkarilla ja peräkärryllä Lohja-Mikkeli-Lohja.

Ja sitten kansi pois:

Hilsettä?




Eikun





Männän murusia





Oli suunnitelmissa perehtyä tohon koneeseen heti kun se hajoaa. Mutta kun sen piti hajota vasta syksymmällä  ;D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

flhx

Mä en oo pitkään aikaan saanu mitään hajalle. Pitäskö mun hommata rautis?
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hemuli

Kyllähän tuo on detonoinu ja rajusti, toi hilse on lähtöisin kiehuneesta männän laesta. Mäntä on kuplinut oikein kunnolla ja lämpö siirtynyt sitten männänrenkaisiin joista ylimmäinen on leikannut kiinni halkaisten männän siitä yläpuolelta.

Olisko toi pytty vielä pelastettavissa? Missä ylikoossa se nyt on?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Make

Lainaus käyttäjältä: Hemuli link=topic=511.msg47566#msg47566

Olisko toi pytty vielä pelastettavissa? Missä ylikoossa se nyt on?

0.05 ylikoossa, mutta takapytyn seinissä oli jotain pirun syöpymiä, et uusiks menee, en jaksa toista kertaa säästää tän koneen kanssa. :)
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

tyg

Tollai kun kruisailee yhdellä pytyllä väkisten ja antaa raakabensan
huuhdella pimeän pytyn voitelut olemattomiin, ei ainakaan minimoi vaurioita.

Hemuli

No ei sitä kyllä sitten enää porailla. Joskus se väkisin rytkyttäminenkin tuntuu paremmalta vaihtoehdolta kuin keskellä yötä korpeen jääminen. Tai olisiko paikallisten leirinuotiolla sittenkin ollut yhdelle janoiselle matkalaiselle tilaa ;)?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Make

Kaikki spekulointi on jännää. Tällä ratkaisulla oon tienaamassa itselleni lisää maileja. Sitäpaitsi musta tuntuu että se loppumatka oli ihan sama vaikka ois tullu ilman öljyjä, se meno ei muuttunu enää miksikään sen jälkeen kun tuo paska laukes, oli tulpanjohto kiinni tai ei. Njoo, tönärit pois tietysti.
Mulla oli kaikesta huolimatta kivaa!
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Tuusulan T-Bone

Sössön uusin katalooki ei sisällä rautaporsterin pyttyjä. Mistä tuleekin mieleeni kyssäri, että mites homma oikeen hoidetaan? Taiwaallisia on joka paikka täynnä, halvalla, mutta todennäköisesti paskoja.

Näkeekös noista jostakin, onko orggis vai taiwaallinen? Tommonen löyty pikaebaysurffilla:

http://www.ebay.com/itm/Harley-Sportster-Vintage-Cylinder-Jug-Pair-Ironhead-XLH-/110640471408?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item19c2af9d70&vxp=mtr#ht_613wt_815

Muoksis: näkyy eGayssa olevan noita enempikin, mutkun en tiiä ovatko alkuperäisiä vai taiwaallisia.
Long John Stroker

Hemuli

Ysisatkuissa ainakin on tossa sylinterin jalassa -57 päättyvä valunumero jonka näkee sokeakin kepillä, taiwaallisissa sitä ei ole. Pitäiskö uudemmissa sitten olla sama numero -72 päätteellä?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiiski

JW Boon sieltä niitä saa orgiksia.

Make

En tiedä mistään mitään, niin mitähän tuon koneen sisälle pitäisi laittaa? Toi J.W.Boonin paketti sisältää orgispytyn+männän. Onk ne hyviä?
Suht. koht. miedoksihan tuo saa mun puolesta jäädä, oon aika nössö noiden virijuttujen suhteen, täysillä voi ajaa alitehoisellakin.

Nämä on taas "niitä" kysymyksiä.

P.S. Mä en oo ikinä käyttänyt hakusanaa "Jugs" moottorin osien etsimiseen netistä.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

ma^ko

Kai ne aika hyviä o ku on orkkiksia, genuine but not leather.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.