Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Jesus Cesarin perintö

Aloittaja DX, 12 lokakuu 11, 17:26:10

« edellinen - seuraava »

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: maick - 30 joulukuu 13, 18:32:30
E15 näyttäis lukevan. Pukee lukulasit silmälleen  ;)

No se numero 15 periaatteessa kertoo vain sen, missä maassa kyseinen valaisinaparaatti on hyväksytty. Siinä mielessä kiinnostava numero, että se ei tällä hetkellä ole minkään maan käytössä, lieneekö joskus sitten ollut jonkun Tsekkoslovakian tunnus...

Olennaista noissa mystisissä symboleissa on se, miksikä valaisinlaitteeksi kyseinen kapistus on hyväksytty ja minkä E-säännön mukaan. Sieltä pitäisi löytyä jotain numerosarjoja, mutta niistä en saa tosta kuvasta mitään selvää. Nelikulmaisen laatikon sisällä näyttäisi olevan kuitenkin kirjaimet CR, mikä viittaa siihen, että tuo mööpeli on hyväksytty E-säännön nro 1 mukaisesti sekä lähi- että kaukovaloksi. E-säännön nro 53 mukaan se kelpaisi tällöin motskariin lähi- ja kaukovaloksi. Varma en asiasta ole, kosken tosta kuvasta nää kaikkea lukea.
Long John Stroker

DX

#241
Tuossa tarkempi kuva, CR laatikossa näyttäis kyllä olevan..
Taitaa olla joku Rellun umpio..

Tuusulan T-Bone

No mutta hienoa, nro 15 on tietenkin vanha Itä-Saksan tunnus... Itä-Saksahan oli kuuluisa valaisinteknologiastaan!

Tossa on siis kaksi hyväksyntämerkkiä yhdessä valaisinlaitteessa.

Kuvassa vasemmanpuoleinen on seisontavalon hyväksyntä, siinä E15 tarkoittaa, että hyväksyntä on myönnetty Itä-Saksassa. Sen yläpuolella neliön sisällä oleva kirjain A tarkoittaa, että kapistus on hyväksytty seisontavaloksi. Alapuolella olevat numerot 9 - 7 tarkoittavat E-sääntöä 7 ja sen muutossarjaa 9.

Oikeanpuoleinen merkintä on ajo- ja kaukovalon hyväksyntämerkintä. Kirjainyhdistelmä CR tarkoittaa siis hyväksyntää sekä lähi- että kaukovaloksi. Numeroyhdistelmä 6 - 1 tarkoittaa E-sääntöä nro 1, muutossarjaa 6.

Merkintämenetelmät ovat DDR:n ajoista hiukan muuttuneet, nykyään tuolla pitäisi olla vielä hyväksyntänumero, joka on periaatteessa vain hyväksynnän myöntäneen jäsenmaan antama juokseva numero, yleensä neljä numeroa. Lisäksi tuolla voisi olla nuoli vasempaan tai oikeaan, joka tarkoittaisi, että valaisin on hyväksytty vain jommankumman puoleiseen liikenteeseen.

Kuten yllä mainitsin, E-säännön 53 mukaan tuo kelpaa motskariinkin. Hyväksyntä on täten myönnetty... ;D
Long John Stroker

DX

Kiitos tästä,tulen vaivaamaan kuitenkin lisää tämän laitoksen kanssa viimeistään keväällä jarrutustestien muodossa.

tuuba

et kai tänä keväänä jo meinaa saada testaus kuntoon?  ;D
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

DX

Helppo homma,loput on vaan suorittamista kun kerran on jo emännänkin mielestä tarpeeksi suunniteltu ;D

selectedgrub


DX

Tinailin kytkinvaijerin mitoilleen ja vaihteetkin soljuvat kohdillensa mutkitta.
Luulen että toi kytkinpoljin vaatii vielä huomiota osakseen,polkimen liike vois alkaa ylempää.
kytkjin pohjaan painettuna poljin on vaaterissa,tuntuu että nilkka on ihan oikosessa ellei sitten kantapäällä polkaise,sen näkee sitten jossain vaiheessa koe-ajon myötä.
Näillä näkymin tästä saattais saada jo savua putkenpäästä tälläviikolla,sitten ei olis kuin valojen kytkentää,jarrujen virittelyä ym,siistimistä jne,jne. Jotain kikkarettakin vielä työn alla,eiköhän tämä pääsiäiseen mennessä alkais olemaan leimaa vailla...

jannu

Pidemmän päälle kytkimen polkeminen ilman mitään tukipistettä kantapäälle alkaa käydä jalkalihasten päälle, ja selän ja joka paikan, ja lähdöistä alkaa jalan väsyessä tulla melko näyttäviä, yleensä joko kummi vinkasee tai sitten laite stumppaa.

Itse painin aikoinaan samojen pähkäilyiden kanssa, kun ensimmäisen "itsemurhani" tein.
Kun polkimen laittoi esteettisesti hyvän näköisesti, niin nilkka olisi pitänyt ojentua kuin balettitanssijalla, mutta kun siirsi kytkimen kiinniottokohtaa polkimessa ylemmäksi, niin homma alkoi nilkan osalta toimia, silti se tarvitsee tukipisteen kantapäälle.

Kokeilemalla nuo paikat löytyy ja ajo alkaa käymään....

Ja jos haluaa vielä lisää haastetta ajamiseen, niin laittaa pyörään mahdollisimman korkean eippi-tangon, todella lyhyen vaihdekepin, itsemurhakytkimen ja jättää etujarrun pois.
Silloin pääsee asian ytimeen, kun ylämäessä odottaa vaihde silmässä ja kytkin pohjassa pitää motskaria paikoillaan valojen vaihtumista odotellessa  ;D

...suosittelen kokeilemaan... ;D

flhx

Lainaus käyttäjältä: jannu - 27 tammikuu 14, 07:20:16
...
Ja jos haluaa vielä lisää haastetta ajamiseen, niin laittaa pyörään mahdollisimman korkean eippi-tangon, todella lyhyen vaihdekepin, itsemurhakytkimen ja jättää etujarrun pois.
Silloin pääsee asian ytimeen, kun ylämäessä odottaa vaihde silmässä ja kytkin pohjassa pitää motskaria paikoillaan valojen vaihtumista odotellessa  ;D

...suosittelen kokeilemaan... ;D

Mulla ei ollu pannussa apea mutta hyvin paas tunnelmaan kun oli 210cm akselivali, etujarru jolla ei teho riittany pitamaan laitetta paikallaan ylamaessa, suicide, jockey ja huonosti tyhjakayntia kayva pata. Tuolla kun parkkasi paikallisen kirjaston viereiseen suht jyrkkaan ylamakeen liikennevaloihin niin oli siina hiukan tekemista pitaa laite kaynnissa ja paikallaan. Joutu muutenkin aina hiukan etukateen funtsimaan peliliikkeita. Mutta ajaminen suicidella helvetin hauskaa puuhaa, nauratti ihan koko ajan!
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

DX

innostuin teippailemaan peltejä ja rupes muakin naurattamaan kun muistin että straippari on vielä hakusessa...toisen värin maalaus ja lakkaus onnistuu täällä kotipuolessakin,rajaukset tarttis vaan saada sitten vedettyä.Lähti vähän teippirulla käsistä ton takalokarin kohdalla :Dmutta kuitenkin jotain ton tapaista olis tulossa ;D Kiinnostuneet ja joutilaat pensselimiehet vois laittaa yv:llä tietoja niin otan yhteyttä ...korvaus toki maksetaan.

DX

Tallaista tänään,vielä vaatii rajaukset ym..väri on sellainen maitokahvin värinen.
Huono kuva huonolla kameralla.

DX

Tää ei sitten ole pelkkää tupakin savua,uskokoon ken tahtoo ;D.Enää ei olis kaukana tämän laitoksen valmistuminen,valojen ja vilkkujen kytkentää,jarrujen hipelöintiä ym..lisää lakkaa ja muuta pikkukivaa..Tietysti se pitäisi saada toimimaankin,pientä röpötystä oli ilmoilla.Kaasarin säätäminen loppui tälle illalle taloyhtiön puheenjohtajan vaatimuksesta hiljaisuuden aikana.Tein öljytörpön kylkeen alsasta tollasen virtalukko/starttinappi pidikkeen.

DX

Pyörän osiin on hyvä harjoitella suoraan... ;D,voinhan toki väittää että annoin lasten piirtää.Loput osat on kuitenkin osaavimmissa käsissä ;)

Make

Greatest enemy of freedom is satisfied slave