Looraöljy

Aloittaja petejiiii, 24 huhtikuu 09, 10:44:35

« edellinen - seuraava »

petejiiii

Terve! Long time reader first time writer tai jotain sellaista. Onko porukalla minkälaisia kokemuksia Red Linen shockproof vaimikäsenytoli lootaöljystä? Vaihdoin uuden stefan shovelin lootaan ja laitoin marjapuurot sisään - öljyvuodot loppui kokonaan! Onkohan siinä joku vika? Säikähtääkö vanha laatikko uutta hightech-öljyä (muuttomiesten tietotoimisto varoittelee)?

Hemuli

Onko niitä muitakin laatikkoöljyjä?

Itse olen käyttänyt Redline Heavy Shockproofia kaiken ikäisissä laatikoissa ja mahdolliset vuodot ja mekaaniset äänet ovat vähentyneet. Eihän sillä tietenkään rikkinäistä askia korjaa mutta hyvin on tähän asti toiminut kaikissa sovelluksissa.

Ainoastaan Sportsteriin on pitänyt laittaa eri öljyt kytkimen takia.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rossi

Samanlaisia positiivisia kokemuksia myös tältä suunnalta - ja sama pätee myös RedLinen koneöljyihin.
?Blogi?

bootsi

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 24 huhtikuu 09, 10:59:30

Onkos noista Sportin laatikko/kytkinöljyistä löytynyt eroja?
Mikä siellä osoittautunut hyväksi/parhaaksi?

Springveli

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 24 huhtikuu 09, 10:59:30

Itse olen käyttänyt Redline Heavy Shockproofia kaiken ikäisissä laatikoissa ja mahdolliset vuodot ja mekaaniset äänet ovat vähentyneet. Eihän sillä tietenkään rikkinäistä askia korjaa mutta hyvin on tähän asti toiminut kaikissa sovelluksissa.

Laitoin kans tota Heavya "liisteriä" omaan evon lootaan (Evo Big Twin),
huomasin vaan että jos laittaa normi määrän 0,5 lit.   
Niin tätä mömmöä joutuu laittamaan hiukan enemmän,
ainakin ekakerralla jos ei ennemmin ole ollu.
Tuntuu tarttuvan aika tehokkaasti rattaisiin ja seinämiin...
Onko näin?
Kaikki helpot ongelmat on jo ratkaistu.

Lapioukko

"Laitoin kans tota Heavya "liisteriä" omaan evon lootaan (Evo Big Twin),
huomasin vaan että jos laittaa normi määrän 0,5 lit.   
Niin tätä mömmöä joutuu laittamaan hiukan enemmän,
ainakin ekakerralla jos ei ennemmin ole ollu.
Tuntuu tarttuvan aika tehokkaasti rattaisiin ja seinämiin...
Onko näin?"

Nyt laitoin ensi kerran marjakiisselin väristä öljyä sovelin laatikkoon ja olen manannut, etten tehnyt sitä aiemmin. Toimii. Sama pätee moottoriöljyyn. Saman tehtaan 20-60 liemet sisällä, ja ei valittamista. Lainaukseen viitaten, jos tiirailit tarkistusreijästä niin Heavy Shock proof on aika paksua tavaraa. Ei välttämättä heti tule ulos. Itsellä kesti hyvän tovin valuttaa 0.7 l sovelin laatikkoon...

Timppa62

Oon käyttänyt myös tota RL Shock Proofia jo useamman kauden. Viime talvena avasin askin pienen öljyvuodon vuoksi. Ulompi neulalaakeri oli antautunut syystä tai toisesta.

Huomio kiinnittyi "marjapuuron" leviämiseen laatikon seinille. Vaikka tein avausoperaation kevättalvella mönjä oli vieläkin joka puolella levällään lootassa. Se siis todella kiinnittyy joka paikkaan, eikä tuntunut lähtevän kunnolla pois liuottimillakaan pesemällä. Tiedä sitten onko se jopa liian sitkeää kamaa, toisaalta rattaat oli kyllä silmämääräisesti hemmetin hyvässä kuosissa.

jyrggä

Kävin tänään hakemassa tuota RL-marjapuuroa.. Eikös nuo nyt tosiaan voi livauttaa sinne vanhan öölin (harrikan oma 50w) joukkohon?
Huomenna pitäsi viskata looraan liemet, kun meen muutenkin hieromaan vielä syttyä kohdilleen.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Hemuli

Miksi ne pitäisi sotkea keskenään? Laatikkoon menee niin vähän öljyä että parempi laskea vanhat pois ja uutta tilalle - se ei voi olla rahasta kiinni. Sekoittaminen heikentää Redlinen ominaisuuksia.

Meidän tallilla saisi kyllä "Vuoden Puusilmä" -kiertopalkinnon jos tuollaisesta jäisi kiinni ;D ...

jyrggä

Mulla jää niin vittumaisesti tuo askin öljyproppu rungon väliin, että ei sitä aivan huvikseen availe. Siksi kyselin että voisko tuota livauttaa vanhan joukkoon, ja lukeehan siinä purkissakin että voi.

Tosin tällä kertaa otin kuitenkin auki tuon propun, koska halusin ihan mielenkiinnosta tietää paljonko tuolta on vanhaa öljyä tullut kartanolle, ja että onko vettä joukossa.. Vanhaa oli jopa 0.6dl, vaikka mopon alla oli aina ennen kämmen kokoinen lätti, jos seisoi vähänkään kauemman.
Nyt tosiaan on RedLinet sisässä, tuota meni se melkein 0.9dl (!!?), kun täytti sen tarkastus reiän mukaan. Laatikko toimii nyt aivan erillailla kuin ennen, eikä tule mitään ulos. On se vaan hyvää ainetta!!  :)
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

piese

Mites rautapäässä noi redlinen marjapuurot, meinaan kun tuossa olis vaihtoehtona kayttää kuivakytkintä, kunhan laittais sen peltilärpäkkeen kytkinrummun päälle.

Tulee jostain kumman syystä lootaöljyt pihalle (hiushalkeemia lohkossa).

Eli tuolla kytkinrummun peltilärpäkkeellä ja transfer valven umpeuttamisella ei taitais olla mitään estettä miksei vois käyttää juurikin noita marjapuuroja????

(Tosin asia ei enää allekirjaillutta koske, rautasika annettu kiertoon velipojalle)

Kokkonen

Mun mielestä Rautapäässä juuri kytkin on se joka vaatii ohkasempia öljyjä. Tuon vanhemman Rautiksen kuivakytkimen ongelma oli sen kotelon tiiviiksi saaminen, mutta luulis sen nykyaikaisill aineilla jo onnistuvan helpommin kun työn tekee huolellisesti.
Hiushalkeamaa vois kokeilla paikata kemiallisella metallilla, jos se ei ole kriittisessä paikassa. JB-Weld on aika ohuttaa ja saattais valua ahtaaseenkin rakoseen.

En näe estettä kokeilulle  8)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Oz

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 24 huhtikuu 09, 10:59:30Ainoastaan Sportsteriin on pitänyt laittaa eri öljyt kytkimen takia.
Onko Redlinellä tai jollain muulla merkillä jokin Sportsterin looraan mainiosti sopiva ölppä, vai onko se tehtaan Formula oikeasti se toimivin litku?

Hemuli

Ei sportsterin laatikossa muuta mystistä ole kuin että kytkin on samoissa liemissä. Itse olen evosportsterissa käyttänyt menestyksellä Redlinelta sekä 75W90NS (suositus) sekä MT90 öljyjä.

ei pysty

Olenpahan vähän ihmetellyt marjapuuron ominaisuuksia. Jos perinmäinen tarkoitus on, että pysyy sisälllä, niin mitenkäs öljyn puhdistamisominaisuudet? "Normiöljy" kait tulee ulos eikä takerru roikkumaan lohkojen tai lootien pintaan kärpäspaperin tapaan. Vaseliinikin pysyy lootan sisällä kohtuu hvin. Ehkäpä muutaman vuoden päästä saamme kuulla onko marjapuuro annatanut lisää elämää mekaanisille laitteilla vai pelkästään siirtänyt hieman tulevaa remonttia.