Keltainen umpio?

Aloittaja Spöke, 12 maaliskuu 11, 19:50:40

« edellinen - seuraava »

Spöke

Kuuskeetluvulla oli ainakin ranskiksissa keltaisia umpioita. Oon yrittänyt etsiä, mistä löytyisi 5 3/4" koossa? Anyone?
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ma^ko

Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

mikko39

janne63

7 Tuumaista en ainakaan löytänyt mistään.Oli pakko tyytyä keltaiseen H4 polttimeen.Sen kanssa umpio näyttää lähes keltaiselta.Hehkun päällä on iso keltainen lasi.

KK

Itse maalasin just omastani umpion keltaiseksi lasimaalilla, jonka ostin askartelukaupasta. Yhtään en tiedä pysyykö, mut toivottavasti kohta pääsee testaamaan..
Tosin tiedän et frendit on aikanaan noilla maalaillut umpioitaan keltaiseksi.
F.U.

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: KK - 18 maaliskuu 11, 21:06:02
Itse maalasin just omastani umpion keltaiseksi lasimaalilla, jonka ostin askartelukaupasta. Yhtään en tiedä pysyykö, mut toivottavasti kohta pääsee testaamaan..
Tosin tiedän et frendit on aikanaan noilla maalaillut umpioitaan keltaiseksi.

Kävin kans syksyllä ostamassa tuota maalia. Kun sais vielä aikaseks testata sitä.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

rodchop

Meilla duunissa erivarisia maaleja joilla voi maalata ihan vaikka 220v polttimoita.
Ihan hyvin pysyy niin miksei pysyis lasissakin, kun maaalaa sisa puolelta. vois kai tuota ihan candyllakin kokeilla.
HOG Forever Forever HOG

Don Quijote

Vanha ketju vaan sopiva aihe... Sain helevetin hienon keltaisen 5 3/4" lampun lasin ja sille pitäisi nyt löytää umpion pohja. Siis umpio ilman lasia ja H4-polttimolle. Kovalla googalailulla ei ole löytynyt kuin kokonaisia umpioita.

Vai rikonko kylmästi alkuperäisestä umpiosta lasin ja liimaan sikamassalla sen keltaisen linssin siihen tilalle?
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

JPP

Mulla on ylimääräisenä tuollaista keltaista ajovalonlaseille tarkoitettua kalvoa jos haluaa päästä helpolla. Vähän lämpöä ja muokkautuu tosi hyvin.

makkepuu

jos käyttäis talmun huomiovaloa?  ;D

Don Quijote

Luetun ymmärrys hakusessa ilmeisesti  ::) Lasi on jo, puuttuu vain sopiva umpion pohja... Kaupoissa myydään vain kokonaisia umpioita laseineen päivineen, pelkkää heijastavaa pohjaa tässä haen.

Sain juuri vinkin että vanhasta umpiosta lasi hajalle ja uusi lasi sikaflexillä tilalle. Näin se täytynee tehdä.
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Kiwi

Eikö mätänetissä oo pelkkiä pohjia? Toki jos on joku himmee linssine, nii eihä semmosia tartte sääliä...

_Juha_

Lainaus käyttäjältä: JPP - 05 helmikuu 12, 20:59:46
Mulla on ylimääräisenä tuollaista keltaista ajovalonlaseille tarkoitettua kalvoa jos haluaa päästä helpolla. Vähän lämpöä ja muokkautuu tosi hyvin.

mistä tätä kalvoa saa?
sitä olis tarvittu kun pentuna tunturi SS:n ajovalon tein keltaseks värittämällä polttimon vahaliidulla tms. toimi hyvin mutta vain hetken ;D

mistä sen nuoren pojan luovuuden(hulluuden) sais taas takas ::)
too fast to live    too young to die

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 06 helmikuu 12, 16:18:33
Eikö mätänetissä oo pelkkiä pohjia? Toki jos on joku himmee linssine, nii eihä semmosia tartte sääliä...

Ei ainakaan osunut silmään. No, panin pajavasaralla lasin paskaksi ja putsin vanhat kitit siitä pohjasta irti. Keltaisen lasin liimaan siihen heti kun saan sopivaa liimaa tallikaverilta.

Ei siinä vanhassa umpiossa mitään vikaa ollut, halusin vaan sen ultra-siistin lasin siihen kiinni  8) Uusia saa kyllä kaupasta parilla kympillä jos tuo ei lopulta onnistu, eli sääliä ei tosiaan tarvinnut

Don Quijote

Tälläinen siitä tuli, mielestäni vähintäänkin siisti  8)