Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1975 Rautis "Jungle Green”, Shovel "Eyes on the Road" ja XLX Scrambleri

Aloittaja mista, 19 helmikuu 11, 13:47:05

« edellinen - seuraava »

mista

#435
Lainaus käyttäjältä: Jack - 30 kesäkuu 12, 09:38:45
"tönäreiden alapäänkannattimet öljyssä. "


mitkäs ne nämä on???

Tönärin putkia kattele sillä silmällä, eli onko ne piukat ylös alas suunnassa, millaset tiivisteet siellä on? Siniset silikoniset on hyvät. KOita pyöräyttää niitä tönärinputkia, jos vaikka asettuis paremmin. Saattaa olla tönärinputkikin alapäästään mutkalla, jolloin ei tiivistä kunnolla





Huonosti selitetty, mutta siis ne murkulat, joihin tönärien suojaputket alapäästä menee. Sellaiset erilliset murkulta, jotka on pultattu lohkoon. Yksi murkula johon tulee kaksi tönäriä. Vrt rautis, jossa jokaiselle oma. En tie niiden nimiä :)
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Spöke

Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Jack

ok, eli edelleen tsekkaa, että nostajapesät on kiinni lohkossa...sitten tarkasta ne tönärinputket ja niiden tiivistys.
Flatheads!!!

mista

#438
Samalla kun lakataan tankki ja lokari niin ajattelin tehdä tankin alle yhden ylimääräisen lähtönipan, jotta saan sinne tehtyä "bensamittarin" taas letkusta. Kaksi kertaa tien päälle jäänyt niin alkaa riittämään.

Jotenkin näin..



Reikää..



Nippa holeen..



Hiotaan..





Ja lakattiin uudestaan..



Pyörä hieman yksinkertaistettuna.

Tänään 1.7. kiillottelin hiukan kromiosia ja putsailin pyörää. Samalle vedin takavalon piuhat rungon sisään ja vedin sinne samalla toisen piuhan jarruvaloa varten. Ennenhän sitä ei ollut. Muutan myös niin, että virrat päällä asennossa valot ei ole päällä kuten nyt. Saa sitten vähälläkin akun varauksella mahdollisesti käyntiin.

Niin ja etummainen nostajanpesä oli tosiaan löystynyt. Molemmat ruuvit olivat aikalaillakin auenneet. Joskos loppuisi se öljyvuoto alkuunsa.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

Tänään tuli sitten öljyä toiselta puolelta. Nyt kun siis sain nostajanpesät kiristettyä.

Tuli käsittääkseni ennakon tarkistusreijästä.



Kierteethän sieltä on menneet. Sekä tulpasta, että lohkosta. No uusi hydrauliikkatulppa ja kuparitiiviste niin alkaa moottorisilikonilla pysymään taas.

Tässä muutenkin kuvaa tuosta moottoriyhdistelmäpakettihärvelistä.

Saa kertoa jos huomaa jotain outoa.. pannun ensiövedon lisäksi.. vai onko tuo sellainen?









Onkos toi lähtö muuten nopeusmittarille?



Sitten vielä onkos nämä vuosilukuja, kuten äkkiä voisi päätellä.. Tosin en tiedä onko shovelia tehty vielä tuolloin..



Ja muutama yleiskuva:







Lazermittarilla hiukan katoin lämpöjä ja alakerta oli tuollaiset 90ast, sylinterit oli 105 tai yli.. onkos nuo ihan normilta kuulostavia.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

JPP

Lainaapannun ensiövedon lisäksi.. vai onko tuo sellainen?

Vähän samanlainen, mutta taitaa kuitenkin olla Paughcon tekele tötterö Shoveliin.

LainaaOnkos toi lähtö muuten nopeusmittarille?

Jep ja ylempi on vapaanvaihteen valo.

LainaaSitten vielä onkos nämä vuosilukuja, kuten äkkiä voisi päätellä.. Tosin en tiedä onko shovelia tehty vielä tuolloin..

Taitaa olla eka valun numero, joka oli vuonna 1966 Early Shovelin myötä.

Onko sulla huohotus vai ketjuenskan voitelu tuo letku joka enskakoppaan tulee?

mista

Lainaus käyttäjältä: JPP - 03 heinäkuu 12, 20:36:54
Lainaapannun ensiövedon lisäksi.. vai onko tuo sellainen?

Vähän samanlainen, mutta taitaa kuitenkin olla Paughcon tekele tötterö Shoveliin.

LainaaOnkos toi lähtö muuten nopeusmittarille?

Jep ja ylempi on vapaanvaihteen valo.

LainaaSitten vielä onkos nämä vuosilukuja, kuten äkkiä voisi päätellä.. Tosin en tiedä onko shovelia tehty vielä tuolloin..

Taitaa olla eka valun numero, joka oli vuonna 1966 Early Shovelin myötä.

Onko sulla huohotus vai ketjuenskan voitelu tuo letku joka enskakoppaan tulee?

Ketjunvoitelu. Huohotus tulee takaloksun eteen.

Ja toi motti oli koodin mukaan vuosimallia 72..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: mista - 03 heinäkuu 12, 21:02:37...Ja toi motti oli koodin mukaan vuosimallia 72..

Valunumerot ei vaihdu vuosimalleittain. Vasta kun osa muuttuu niin oleellisesti että tarvitaan uusi valumuotti. Eli tässä tapauksessa noi on varsin todennäköisesti orkkiskannet jotka kuuluu juuri tuohon moottoriin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mista

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 03 heinäkuu 12, 23:11:39
Lainaus käyttäjältä: mista - 03 heinäkuu 12, 21:02:37...Ja toi motti oli koodin mukaan vuosimallia 72..

Valunumerot ei vaihdu vuosimalleittain. Vasta kun osa muuttuu niin oleellisesti että tarvitaan uusi valumuotti. Eli tässä tapauksessa noi on varsin todennäköisesti orkkiskannet jotka kuuluu juuri tuohon moottoriin.

Kiitos selvennyksestä.

Tänään tuli töissä tehtyä jotain sikäli outoa, että harvemmin olen itse asiakkaalta mitään ostanut, mutta nyt oli aivan pakko, kun näin yhdessä Marauderissa hienon ruskean kuluneen työkalurullan niin pakkohan oli myydä uusi rulla heille tilalle ja hyvittää vanhasta kunnolla, jotta saisin sen itselleni..

Sopivasti ruostunut ja sopivasti kauhtunut ja sopivasti ruskea...

1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

#444
Ei päivää ilman seikkailua. Tänään myöhästyin 25min töistä, kun tuli "vähän" öljyä pihalle. Ihmettelin yhdessä valoristeyksessä kun lähdin oikealle, että mikä hemmetti kun pyörä veti poikittain ja katoin taakseni, mutten nähny mitään. No ajelin siinä rauhassa kunnes katoin öljynpainemittaria. No painehan oli hyvä, mutta mittarin vieressä kulkevasta öljylinjasta, joka vie öljyt kanteen tuli öljyä oikein pulppuamalla alapäästä. Kumi vissiin pettäny. No ei muuta kuin läheisen metallifirman pihaan ja ihmettelemään mitä taaphtuu. Öljyä tulee pirusti muuta ei tapahdukkaan. Kysäisin siinä sälleiltä hiukan työkaluja, kun en jaksanut rullasta alkaa kaivamaan ja kiristin hiukan nippaa.. Ei auttanut. No koko putki irti ja kumihan sieltä oli sökö.

Pienen etsimisen jälkeen löydettiin yksi o-rengas, joka oli just putken päälle sopiva ja käänsin vielä putken niin, että yläopää meni alas ja alapää ylös niin, että kumit istuisivat ns. eri nippoihin. Putki kiinni ja pyörä käyntiin. Ei vuoda.. Tankissakin vielä puolet öljyistä jäljellä ja paineet pysyy, joten pääsin jatkamaan matkaa. Onneksi töissä oli hyllyssä vielä yksi suora viiskymppinen purkki, joten saan vielä mennä kotiinkin. Täytynee tilailla uusia kumeja tuonne.

Oliskohan tää kolmas öljyvuoto jo mahdollisesti se viimeinen.. :)

Olikos tää projektialbumi vai korjaamo-osio..

No, mutta jotta olis edes jotain projektiin liittyvää niin sain eilen sentään sorvattua holkit, joiden avulla pääsen tekemään tolle penkille jotain. Tarkoitus olisi siis saada saksijouset asennettua penkkiin, jotta edes jokin joustaisi.

Vanhat takakannattimet


Holkit


Holkit paikallaan


Noiden holkkien väliin hitsaan paksun latikan ja latikan päälle tulee saksijouset. Penkkiin vielä paikat jousille ja penkin etukannake uusiksi niin alkaa olemaan passeli. Perse tykkää.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

koiruus

Öljylinjan tilkkeiksi käy auton kuminen alipaineletku tai vastaava, jonka sisähalkaisija on aavistuksen pienempi kuin metalliputkella. Leikkaat siitä n. 5 mm palan ja ujutat sen putken päälle. Toimii!
Sohvi FLHTCUI -06

akrapu

Mutta sovelihan on kuin Windows-käyttöjärjestelmä: siinä ei ole vikoja, ainoastaan 'ominaisuuksia'  ;D.
- akr

mista

Penkkiprojekti ei ole edennyt, mutta sain aikaiseksi tuota keulaa hiukan näperrellä.

Eli otin putket pois ja siirsin pykälällä lähemmäs runkoa ja otin samalla jatkot pois yläpäistä.







Näyttää todella paljon paremmalta kuin vanhassa asennossa.



Vanha:



Toi vanha oli niinkuin lyhyeksi jäänyt pitkäkeula.. No toivotaan, että ajettavuus pysyy tuolla lyhyemmällä kuitenkin hyvänä, koska toi edellinen oli todella hyvä ajaa.

Aloitin myös noiden inveted leverien asennuksen. Vaijerit on vaan liian lyhyet, joten se homma jäi vielä siihen. Joutu hiukan sorvaamaan noita sisäosia ja tangon sisäpuolta, jotta mahtuivat.



1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

rodchop

Laiita +4 pysty keula & nostat tankin pohjan rungon alaputken tasolle & käännät stongan etu kenoon & lyhennät loksun & ajat auringonlaskuun ;D
HOG Forever Forever HOG

Make

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 15 heinäkuu 12, 20:03:05
Laiita +4 pysty keula & nostat tankin pohjan rungon alaputken tasolle & käännät stongan etu kenoon & lyhennät loksun & ajat auringonlaskuun ;D

Itse melkein ostaisin minulta +6 putket, tulis vielä paremman näkönen ;D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave