Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1975 Rautis "Jungle Green”, Shovel "Eyes on the Road" ja XLX Scrambleri

Aloittaja mista, 19 helmikuu 11, 13:47:05

« edellinen - seuraava »

mista

Lainaus käyttäjältä: bikerpig - 03 maaliskuu 12, 20:12:11
Meikäläisellä oli toi keula yläpäästä leveämpi kuin alapäästä, joten levitin alapäätä hieman. En vielä ole jaksanut miettiä käykö se keinuvipujen päälle, mutta ainakin jarrukilkkeet mahtuu ja asettuu niin kuin kuuluu.

Niin siis meinaat, että oli kiero..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Jake

Sorvia minäkin noille jarrun sovitepaloille jouduin näyttämään.

bikerpig

Jep, kiero se oli. Oisko ollut 20mm kapeampi alhaalta.

Hemuli

Onko toi paketti tullut sulle kokonaisuutena vai onko kyse irto-osista? Ettei toi jarruhässäkkä olis tarkoitettu sportin kapealle etunavalle...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mista

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 06 maaliskuu 12, 12:49:26
Onko toi paketti tullut sulle kokonaisuutena vai onko kyse irto-osista? Ettei toi jarruhässäkkä olis tarkoitettu sportin kapealle etunavalle...

Tuo oli paketti, joka tuli kokonaisuutena tuolta jenkkilästä. Siis jarrupaketti. Tietysti vanne on mistälie vehkeestä.. Joku kohtuu uusi tuo vanne on, kun jarrulevyn keskireikä on isompaa mallia.. onkos se sitten 2000 ja uudemmat..

Mittasin keulan ja se oli alhaalta 10mm kapeampi kuin ylhäältä. Eli hiukan olisi varaa vääntää auki, mutta ei se vielä tuohon ongelmaan auta. Tai ongelma ja ongelma. Sorvi vaan pyörimään.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

Sneak peak straippailuista by Eero Kumanto..



Toiveisiin ja tyyliin otin vaikutteita mistäs muustakaan kuin Indian Larryn tekeleistä. On sen verran paljon insipiroinut ja vaikuttanut omiin pyörämieltymyksiin se herra.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

Tänään piti vain linkkuja edestä hiukan löystää, kun olivat tehtaalla vetäneet ne kunnon hauismomenttiin ja keula ei jousta pätkääkään. No samalla kun avasin ne niin päähän pilkahti ajatus, että jos laittaiskin samalla niihin rasvanipat.. Tuumasta toimeen ja pylväskoneella 5mm reikä per laakeri ja M6 kierre perään. Sitten pienet rasvanipat noihin ja hyvät tuli.

Toivottavasti noiden rakenne ei tuosta vielä hirveästi kärsi. Olen ainakin nähnyt myytävän tälläisiä ns. update linkkuja dna springereihin.



Nyt alkaa 5/16 jarrulevyn pulttien metsästys. Toivottavasti bike fellowsilta löytyy.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

Sain vihdoin moottorin paikoilleen ja stongan muokattua hiukan erikoisemmaksi.

Stonga näyttää nyt aika härskiltä ja erilaiselta omaan silmään. Ei kukaan sano, että raisereiden tarvisi olla suorassa toisiinsa nähden..




1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

rodchop

Niissä linkuissa on liian pieni päittäis välys jos ei voi kunnolla kiristää, niihin vois kokeilla jotain tosi ohutta shimmi prikkaa.
HOG Forever Forever HOG

mista

Tuli hiukan sähellettyä taas jotain..

Valon kannake tuli askarreltua. Tollanen ? mallinen rauta ja siihen sitten pyörötankoa kylkiin. Sorvasin pienen holkin, jonka hitsasin päähän ja siinen saa valon kiinni. Vielä tarvis pientä koristelua niin olisi valmis.





Sitten tein Hemulin innoittamana jarrusylkylle telineen tuohon eturunkoon. Lähti hiukan lapasesta tuo teline, mutta uskon, että maalattuna tulee näyttämään varsin hyvältä tuolla edessä. Perus neliskulmaista putkea ja pyöreä putki halki, josta kansi ja pohja. Hiukan Tig liimaa ja alkoi olla kasassa.









Sitteen aloittelin tuo sisäkaasun asennusta..



Vaihdoin myös tönareiden kaikki tiivisteet kumisiin, kun nuo edelliset korkit olivat aivan valmiit.
Hemulille vielä terveisiä, että Exxon Valdez yllättää vieläkin. Ensin kun se oli valuttanut litroja öljyä mun lattialle ja toin se sulle ja se aiheutti öljytulvan sun talliis niin toin sen kotiin ja avasin kaikki pohjassa olevat proput ja valutin koneen tyhjäksi kaikissa eri asennoissa. Nyt kun kone on taas kiinni pyörässä ja kaikki pohjaproput liimattu kiinni ja pohjan osa lohkosta tiivistetty moottorisilikonilla niin moottori tiputtaa vieläkin jostain öljyä..

Ristin siis pyörän Exxon Valdeziksi Hemulin siunauksella  ;D

1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

jannu

Totanoin...ot:nä pakko kertoa, kun kaveri tannoin purki Nortoninsa aivan palasiksi, ja pelkkä runko seiso tallin nurkassa viikon-pari, niin senkin alla oli öljylätäkkö ?!?

Britit ne vasta osaakin ton homman...  ::)

Redneck

Siinä rungossa varmaan  oli vielä henkeä tallella  :)  "old brittons newer die" 
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

mista

#387
Nyt tarvittais taas pään raapimista. Asensin eilen tuon olevinaan hyvän Zodiacin sisäkaasukahvan, joka oli kuulemma parempi malli kuin perus halpis. Tää oli laakeroitu ja maksoi 125e..

Nyt on kunnolla paikalla ja kaikki asennettu vimotten päälle, mutta sellainen ihan pikkiriikkinen viba tossa on, että se ei jaksa vääntää tota keihiniä kyllä auki ellei toisella kädellä avusta kaasarin päästä. Sitten kun ottaa ulkokuoren pois ja avittaa kaasarista niin liukuu nätisti, mutta jos ei kaasarista auta niin ei liiku juuri mihinkään..

Oottekos tehnyt jotain modauksia kahvaan tai kaasariin tuon takia?
--------------------------------------------------------------------------

Nyt kävin tutkimassa kunnolla tuota ulko-osaa. Eihän tuo voi edes toimia kun tuo kierre jossa luisti kulkee ei ole kierre niinkuin kunnon kahvoissa vaan pitkä railo joka kiertyy varmaan 20astetta, kun hyvissä kahvoissa ne menee 360 tai ylikin.. 125e arvosta paskaa siis.. Voi vittu vaan sanon

Näinhän sen kuuluisi tuossa olla tuon railon
http://4.bp.blogspot.com/_aE5Dci8M8a8/SZ-233q3hgI/AAAAAAAAAiE/U-xECOTi-LQ/s1600-h/IMG_3949.JPG

Eli tuon railon kuuluisi olla pystysunnassa, jolloin pyöritysliike siirtää liukua sivuun. Mulla on taas zodiacin mallissa tuo vaakasuunnassa eli liuku pyrkii törmäämään vaan siihen railon seinään..

1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

Muutama kuva, kun on jotain osaakin paikalla..







Kait tuo tuosta pikkuhiljaa kasaantuu..
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

Kertokaas vinkkiä millä saisin enskakoppaan kiinnitettyä messinkilevyn. Eli sellainen noin millin pelli tulis siihen kylkeen kiinni. Mielessä käynyt esim ahtoniitit, mutta en tiedä uskaltaako tuohon porata pieniä reikiä ettei vaan menis läpi.. Kuinkahan paksua tuo koppa on..

Mahtaako joku sikaflex tjms pysyä siinä kunnolla ilmavirrassakin.. Kukaan liimaillut mitään pyöränsä kylkeen kiinni :) ?
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod