Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Sportsterin jäykistelyä

Aloittaja Mopopoika, 21 marraskuu 10, 16:12:54

« edellinen - seuraava »

Mopopoika

Ennenkuin pohditte enempää tota alaosan kestävyyttä niin sieltä puuttuu vielä tavaraa jonkin verran (esim. toinen tukiputki). Ja hitsauksetkin on vasta heftattu. Pitää vähän pyöriä pyörän ympärillä ja katsella miltä toi oikeesti näyttää.
Nyt esimerkiksi on sellainen olo että lyhennän tota takapäätä  ??? ... tai sitten laittaa +20 tuumaisen springerikeulan niin tulis balanssi kohdalleen

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: Mopopoika - 25 marraskuu 10, 19:21:28
Ennenkuin pohditte enempää tota alaosan kestävyyttä niin sieltä puuttuu vielä tavaraa jonkin verran (esim. toinen tukiputki).

No hyvä meinas alkaa vituttamaan.

Tuukka

On ehkä väärin arvostella keskeneräistä, MUTTA runko voisi "keulia" hiukan. Tietysti makuasia, mutta tulee heti letkeämpi fiilis koko fillariin.
C.O.G.

Mopopoika

Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 25 marraskuu 10, 19:34:48
On ehkä väärin arvostella keskeneräistä, MUTTA runko voisi "keulia" hiukan. Tietysti makuasia, mutta tulee heti letkeämpi fiilis koko fillariin.
Senhän takia tänne projektikuvia laitetaan että voi arvostella keskeneräistä  ;D ja kun mä en oo missään kimppatallissa niin ei oo kukaan seläntakana neuvomassa (vittuilemassa)
Oon samaa mieltä tosta keulimisesta.

ma^ko

Kaartuuko tuon selkälinja hieman alas tuossa missä siirrytään "uuteen runkoon" vai onko kuvasta syntyvä optinen harha?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

rodchop

Jos sulla säilyy tuo remmi, niin et kyl mun tietääkseni pysty hirveesti tuohon perän pituuteen vaikuttamaan.

edit: no joo jollain rissoilla yms...
HOG Forever Forever HOG

Hemuli

Eikös tänä päivänä saa remmejä eri pituisina lähes hampaan välein? Ja mitä tulee rungon takapäähän niin tuolla samalla tavalla on tehty jo useampi jäykkäperäsportti enkä vielä ole kuullut yhdenkään hajonneen - tai sitten omistajat on kaikessa hiljaisuudessa korjanneet ne ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mopopoika

Tosta remmin pituudesta pitikin kysyä että löytyykö lyhyempiä remmeja vai siirrynkö ketjuun. Kaikki rissajutut on poissuljettuja, mun mielestä ne on rumia.

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 25 marraskuu 10, 21:03:01
Kaartuuko tuon selkälinja hieman alas tuossa missä siirrytään "uuteen runkoon" vai onko kuvasta syntyvä optinen harha?
Enemmän mun silmää haittaa toi vekki tossa paksussa putkessa, se tullaan korjaamaan kun selviää toi keulakulman muutos.

Tuusulan T-Bone

Mullon idea: sahaa siitä samantien kunnon pitkäkeula - tulee toi jäykkäperäisyyden vaatima jarrutesti ikään kuin kaupan päälle!!! :)
Long John Stroker

Mopopoika

Tuli sitten lyhennettyä toi peräpää. Samalla vaihdoin yläputken suoraksi.

Ja keula tuli myyntiin, laitan pitkän springerin tohon (tosin ei varmaan tarpeeksi pitkä T-bonelle mut sovitaan et toi on bobberi)

Mopopoika

Kateellisena katselen noita muiden projekteja tai siis niiden ammattitaito metallin käsittelyssä  :o Mulla on oma tekemisen taso sellaista takapihatasoa :P

Lokasuojan reunat leikkasin plasmalla. Toimii Kiinavehje hyvin, opetella pitää sitäkin hommaa vielä vähän lisää.

BTW, päivittelen kotisivuilleni vähän enemmän kuvia projektista.

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: Mopopoika - 06 joulukuu 10, 15:59:19
Kateellisena katselen noita muiden projekteja tai siis niiden ammattitaito metallin käsittelyssä  :o Mulla on oma tekemisen taso sellaista takapihatasoa :P

Takapihan projektien valmistumista on aivan yhtä mielenkiintoista seurata kuin etupihankin.  :)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Mopopoika

Takapihalla väännetään taas...
Tankki pitäis tehdä.

Sportyn tankkia palasiksi ja pahvimallia tekemään

Pellin pala sovituksessa. Nyt pitää odottaa että rouva hyväksyy mallin. Jotain ton tapasta hän toivoi, luulisin ... ::)

tuuba

taitaa tulla komia tankki
terv. toinen takapihanharrastaja
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

tase

Jonkun takapiha voi olla toisen etupiha. Pääasia on että tehdään ja saadaan valmista aikaan. Nostaa vaan hattua että harrastajat laittaa tuotoksiaan esille, ...kele.