Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Viikon Sportsteri

Aloittaja Hemuli, 18 maaliskuu 09, 21:50:34

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Tossahan on selkeesti käyny sellanen moka että keula on aavistuksen liian pitkä ja sitä kompensoimaan on rockerit käännetty ylösalaisin. Siitä johtuen toi kulma on noin pysty.

Reaktiotangon kulma on kyllä aika julma, saattaa keula sukeltaa aika rajusti jarrutettaessa. Siks toisekseen, näänkö ihan oikein että se on kiinni springerin etujalassa? Nyt muuttuu homma sitten jo vaaralliseksi, etujalka ei missään tapauksessa ole yhtä tukeva kuin takimmainen johon jarrun kiinnike tulisi laittaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 26 kesäkuu 12, 22:56:33
Reaktiotangon kulma on kyllä aika julma, saattaa keula sukeltaa aika rajusti jarrutettaessa. Siks toisekseen, näänkö ihan oikein että se on kiinni springerin etujalassa?

Juusaatana, mä näin ihan samalla tavalla nyt kun otin silmän käteen. Äkkiä tekemään jotain tolle... :o
Long John Stroker

Kiwi

Vaiko sittenkin Tolle?

erakko

Kyllä se näyttää olevan siinä etujalassa.
Hemulia ja t-luuta kompaten toi voi olla oikeasti vaarallinen.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

eeko

Lainaa


Ihan meikän dreambike !

Leopardikuvio tossa king & Queenissä on Hieno !!


Se eläin on muuten leopantteri, siis aivan vitun harvinainen.

Ennen muinoin oli kaikissa Escorteissa ja Korollissa nimenomaan
leopantteri kuvioiset penkin päälliset, siis tosi HOT!

-eeko   ;D

Jack

noooh, laittakaahan nyypälle vaikka yksäriä, että korjaa asian, tai mitäs noista, kohta on vähän kipattu jäykkäsportti perikunnalla halvalla.... ;D
Flatheads!!!

tth69

Kyllä! Risu oli liian pitkä ja siksi rokkerit väärin päin.
Ja vaikka näyttääkin hurjalta, niin toimii se! Ainakin paremmin kuin se viritys joka söi kiinnityspultista puolet pois, kun jarrulevyyn otti, kun oli ne rokkerit väärin päin, kun oli se risu liian pitkä  :o

Hemuli

Tässä nyt ei oo tarkoitus viisastella vaan ihan tosissaan sanoa että toi viritys on hengenvaarallinen. Voihan se toimiakin normaalitilanteissa joissa et joudu käyttämään koko jarrureserviä - mutta sen kerran kun joudut tempaisemaan kaiken mitä etujarrusta lähtee niin toi etujalka ei välttämättä kestä koska sitä ei ole jarrun kiinnitykseen suunniteltu. Ainakin se pääsee liikkumaan kun se ei ole kiinteä kuten takajalka.

Jarrutestejä tehdessä on monta kertaa huomannut että porukka ei testaa pyöriään äärirajoilla - omistaja saattaa väittää pyörän käyttäytyvän jarrutuksessa erinomaisesti mutta kun kahvasta ottaa miehekkään otteen saattaa fillari tehdä jotain todella odottamatonta.

Ihan oman turvallisuutesi vuoksi kannattaisi jarrun reaktiotangon kiinnityspiste muuttaa sinne takajalkaan. Jos tuollainen viritys tulisi testattavaksi niin en suostuisi edes ajamaan sillä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 28 kesäkuu 12, 08:40:11
Jarrutestejä tehdessä on monta kertaa huomannut että porukka ei testaa pyöriään äärirajoilla - omistaja saattaa väittää pyörän käyttäytyvän jarrutuksessa erinomaisesti mutta kun kahvasta ottaa miehekkään otteen saattaa fillari tehdä jotain todella odottamatonta.

Tämä on harvinaisen totta.

Toisaalta ymmärrettävää. Liikenteessä saattaa pärjätä parikymmentä vuotta ilman että koskaan on tarvinnut ihan tosissaan jarruttaa. Eikä se tosissaan jarruttaminen ole ihan helppoa, vaan vaatii vähän harjoittelua.

Tän testihomman alkumetreiltä muistan, kun eräs pitkään soppereita harrastanut herrasmies ryhtyi harjoittelemaan jarrumieheksi. Ekat jarrutusmatkat olivat varmaan kilsan mittaisia... ;D Nykyään samainen herrasmies on yksi parhaita jarruttajia.

Ja nimimerkille tth69: korjaa se keula. Et halua nähdä mitä tapahtuu kun risukeula antautuu jarruttaessa... ::)
Long John Stroker

Tony

Jatketaan tulevaa myrskyä.. ;D -JOS- toi kiinnitys olisi reaktiotangon kanssa samassa kulmassa, taaemmassa jalassa, niin mites toi käyttäytyis jarrutuksessa kun reaktiotanko on noin pystyssä? ..sukeltaa pirusti, niin kuin edellä kerrottiin, mut onko muuta?

rodchop

Siis ei enää reaktiotankoo, sain yliannostuksen jo edellisessä ketjussa ;)
HOG Forever Forever HOG

tth69

Elekee, elekee! Ei tarvihe!
Käänsin ne rokkerit ja nyt pitäisi jarrukin olla oikein. Kuva todisteena. Korvaan tuon tangon uudella kunhan saan taivuteltua. Vähän suorempikin saisi olla. Olisko nyt linjat kohillaan?
Pikkusen ahistaa tuo keulan nousu. Saisipa olla pari senttiä matalampi. Vai mitteekä ootta mieltä?
Kiitos Uncle-Hemulille viesteistä ja ohjeista ja kaikille muillekin henkivakuutuksen korottamista koskevista kannustuksen sanoista  ;D

Hemuli

Ainakin tuosta kuvakulmasta mua ei mitenkään häiritse rungon keuliminen. Päinvastoin lopputulos näyttää varsin linjakkaalta.

Jarrugeometriakin alkaa olla alueella, kuten sähköpostissani sanoin niin vielä sitä voi pelata siirtämällä reaktiotangon kiinnitysreikää jarrusatulan kiinnikkeessä alaspäin. Näyttäis tuo kiinnike olevan tasapaksua alumiinia joka sallii pienet kokeilut ulkonäön siitä kärsimättä.

Reaktiotangon pitäis mielellään olla mahdollisimman suora ettei jarruvoima pyri sitä oikaisemaan. Tasoheittoja voi sitten korjata tangon ja kiinnikkeen väliin laitettavalla holkilla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Hyvien sportstereiden haaskausta :D...

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

tth69

Juu, mutta saa edes luvan perästä törpötellä tärpättiä mopon kanssa päristellessä.
Aika näppärästi on tuo tankojuoppousongelma ratkaistu.