Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Kapteeni sika

Jos toi on pilikan suodatin niin siinä on noin 2.5mm:n reikä mistä gaso menee läpi, suattaapi ahistaa.

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 12 maaliskuu 14, 22:24:07
Jos toi on pilikan suodatin niin siinä on noin 2.5mm:n reikä mistä gaso menee läpi, suattaapi ahistaa.
Tuo on Bilteman suodatin. Ei se kyllä ole koskaan ahistanu, mutta kun se pääsee kerran kuivumaan, niin ei se enää pidä bensaa.

Hanassa oli eilinen bensansaantiongelma. Siitä virtaa löbö läpi vain kun sen vipu on ihan suorassa letkuun nähden. Muutaman millin kun vipua kääntää, niin virtaus loppuu kokonaan. Bensahanan käyttö on mulla aika vähäistä. CV:n kohoventtiili on niin luotettava, ettei hanaa koskaan kiinni tarvi laitaa. Näissä kiksivehkeissä hanan kiinni unohtaminen on hanurista ja saa hien pintaan helposti ;D

Kapteeni sika

Mulla teki yks moponetin suti saman; eka aukasu putsausta varten ja sen jälkeen vuoti kun seula.

Epäilys et pilikan suti oli syy satunnaisiin kakkuloppuu-oireisiin konetiellä viime kesänä. Heikosti virtaa gaso snadista reijästä. Tässä ero 5/16" letkun suodattimeen, punasen reikä 6mm, toises väbä vähempi.

lik

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 13 maaliskuu 14, 09:44:42
Epäilys et pilikan suti oli syy satunnaisiin kakkuloppuu-oireisiin konetiellä viime kesänä. Heikosti virtaa gaso snadista reijästä. Tässä ero 5/16" letkun suodattimeen, punasen reikä 6mm, toises väbä vähempi.

lik

Tuossakohan se ongelma oli mullakin viime kesänä, naru kireällä jonkun aikaa ja alkoi prötääminen. Tupakin mittainen tauko, kone ekalla käyntiin ja hieman kevyempi kaasu jatkossa niin ei mitään ongelmia...
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Erppa

"Viime kesäinen bensansuodatin vuotaa bensaa vaikka sitä kuinka kiristää."

Sama ongelma viime kesänä, bensaa vuotaa vaikka bensahanat oli kartiokierteellä ja kiristys mojova. Sain vinkin että normi wurthin mutterilukite kestää bensan ja estää valumat hanan kierteissä. En uskonut, mutta kokeilin ja näköjään kestää. Lukitetta tietenkin vain kuiville pinnoille.

-E

kimmo

Jälleen hieno pyörä Reziltä.

Bensalinjojen kierteissä kierrelukite todellakin toimii tiivistysaineena.
Mä oon laittanu kuivalle pinnalle, jengannut kiinni ja antanu kuivaa yön yli, ennen kuin oon laittanu bensat sisään, eikä ole mitään bensavuotoja ilmenny.

Suodattimena toimii mainiosti bilteman kertakäyttöfiltteri:

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Varaosat/Polttoainesuodatin/Polttoaineensuodatin-3-kpl-82682/

Halpa, pienikokoinen. Ei ole kaunis, mutta tuon voi helposti piilottaa kaasain/ilmanputsarin taakse ja toimii. Ei vuoda.

Kapteeni sika

Jos hanassa ja kaasarissa on 5/16" nipat niin 6mm suti tuntuu näin maallikosta kuristimelta. Letkut on ainakin väljät 6mm sudille.

kimmo

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 13 maaliskuu 14, 10:52:17
Jos hanassa ja kaasarissa on 5/16" nipat niin 6mm suti tuntuu näin maallikosta kuristimelta. Letkut on ainakin väljät 6mm sudille.

Joo, hyvä huomio. Mulla letkut on sopivat 6mm:n suodatin-ja hananipoille.
Letku on semmosta että sen oon pystyny venyttämään Läppäkeihinin 5/16 nippaan.

6mm:n hanat ja nipat ym on houkuttelevan pienikokoisia ja halpoja mopokaupoissa ym.
Ongelma helposti on sitten se, että kaasarissa nippa tyypillisesti on 5/16".

Jack

Sijottakaa siihen filtteriin vähäsen ja ostakaa sellanen lasinen purettava. Mulla on sama filsu nyt ollu yli kymmenen vuotta. Tihkuu hetken jos on ollut talven kuivana, mutta alkaa pitää hetkessä.

Niitä saa vielä kahden kokoisia, 1/4 ja 5/16 letkuille.
Flatheads!!!

Rezi

Uusi bensansuodatin ja hana paikoilleen ja jälleen ajelulle. Tajarrua ei edelleenkään ole, mutta muuten pyörä alkaa olla nipussa. Hippistonga on hyvällä mallilla, mutta vielä mennään apella.

Istuinkorkeus on jotakuinkin entisellään, mutta etuosastaan pyörä on korkean tuntuinen. Keuliva 2" stretsattu runko ja lähes silmien korkeudella oleva ape sen tekee. Ison osan korkeudesta tekee myös rungon päällä töröttävä tankki.

Keula toimii ja tekniikka toimii. Istuin on ylellisen mukava ja taustapeilistä yllättäen lähes näkee. Kapealla stongalla pärjää mainiosti, koska ohjaus on erittäin kevyt ja pyörä käyttäytyy hitaassakin ajossa johdonmukaisesti ja rauhallisesti. Nyt pääsin liikkeelle valoisaan aikaan ja sain napattua muutaman kuvan. Lisää kuvia sitten kun hippistonga on valmis.

leafhill

Kokkonen

On se hatunnoston arvoinen suoritus.
Miellyttää minunkin silmää.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Spöke

**tun hieno tuli! Nyt vaan paaljon kilometrejä ja naatiskelua talven ahertamisesta
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

makkepuu

silmä lepää, mut niin teki edellisenkin version kanssa. ainakin multa vaadittaisiin tosipaljon että pistäisin ite tehdyn ja silmää miellyttävän pyörän uusiksi  :o

selectedgrub