Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

nykytys

Aloittaja lapioapina, 09 kesäkuu 10, 08:46:11

« edellinen - seuraava »

lapioapina

shoveli 80 kaasari ss super e, pintakaasulla ajo nykyttää ei pauku mutta häiritsee, reilummin kaasua niin kulkee hyvin. Suutin 033 kaikki paitsi ennakkolimput käyty läpi voiko ne haitata jotenkin, jouset löysät miten tarkistetaan. Kärkisytkä käytössä uudet kärjet ja konkka Accel uudet tulpat, lataussäädin.

Kaaleppi

 Shovelista ei paljon kokemusta, mutta rautapäässä löysät keskipakolimppujen jouset aiheuttavat juuri tuota oiretta.


Kokkonen

Keskipakolimpujen akselit ja niiden reiät kuluvat ajan saatossa ja aiheuttavat epätarkkuutta. Paremmissa malleissa nuo ovat laakeroidut ja hoitavat hommansa paremmin. Suosittelen.
Jousien tarkastuksesta en osaa muuta sanoa kuin tsekkaa onko ehjät. Jos ei tietoa koska vaihdettu, niin vaihtoon. Ehkä tässä tapauksessa kannattaa vaihtaa joka tapauksessa. Jouset on hyvä muutenkin vaihtaa ajoittain. Itse vaihdan ne joka toinen tai kolmas vuosi. Ei ole kustannuskysymys.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

KvL

Ihan samaa nykytystä/rynkytystä pintakaasulla meikäläisellä.

Samat värkit, 80 soveli & super e.

Vittumaista puuhaa tuo kaupunkiajo ja jonkun auton perässä ajelu, joutunee kytkintä luistattelemaan.
Kierroksilla paranee meno.
Kaasarijumppaakin on harrasteltu, ei taida olla siitä kiinni.
Mulla oli paskat ketjut, vaihdoin rattaiden kera(samalla vaihtu välitykset), jeesas vähän.
Enskaremmi on ihan hjuvassa kireydessä.
Sytkä on säädetty tuolla yleismittarikonstilla. On nuo limppujen akselit rasvattu, mutta eihän se paskaa korjaa. Ja jos vaikka jouset on menettänyt potkunsa.

On tuossa odottelemassa uusi laakeroitu ennakonsäädin paketissa ja uudet kärjet+konkka, pitänee tossa ens viikolla vaihtaa.
Laitan tänne infoa miten kävi. Jos se ei jeesaa niin sitten ei ymmärrä.

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: lapioapina - 09 kesäkuu 10, 08:46:11
shoveli 80 kaasari ss super e, pintakaasulla ajo nykyttää ei pauku mutta häiritsee, reilummin kaasua niin kulkee hyvin. Suutin 033 kaikki paitsi ennakkolimput käyty läpi voiko ne haitata jotenkin, jouset löysät miten tarkistetaan. Kärkisytkä käytössä uudet kärjet ja konkka Accel uudet tulpat, lataussäädin.
Toi 33:nen välialue aivan liian suuri 29,5 tai 28. S&S:ssä 3000 kierroksen jälkeen alkaa pääsuutin pelittämään ja siitä johtuu että vehje alkaa toimimaan. 

Tuusulan T-Bone

Omakin shoveli harrastaa pientä nykimistä ihan pintakaasulla ja pienillä kierroksilla. Yleisesti ottaen en ole ajatellut tehdä asialle mitään, koska ajan käytännössä koko ajan riittävän kovaa, jolloin ongelma ei vaivaa. Mut ihan akateemisesti oon mietiskelly, että onkohan koko ongelmalle mitään tehtävissäkään noilla palikoilla?

Shovelin kannet eivät käsittääkseni ole ihan sieltä parhaimmin virtaavasta päästä ja sörsselssön puolestaan on periaatteessa aivan liian iso kaasutin tuollaiseen koneeseen (S&S öpaut 48 mm, kun esimerkiksi Mikuni HSR 42 mm, joka sekin on 80 cid koneeseen vähintään riittävä). Näin ollen pienillä kierroksilla mikstuuran virtausnopeus on hidasta, eikä se sekoitu kovin hyvin.
Long John Stroker

Kiiski

Se S&S:ssä on just parahultainen, unohda ne Mikunit. Sillä kurkun koolla on merkitystä vasta kun vedetään torvi auki. Ne pintakaasulla vedot repii seoksen siitä pikkuriikkisestä raosta mitä läppä/sliidi on auki. Se nykytys voi tulla myös aavistuksen laihasta seoksesta. Jengi yleensä ottaen säätää nää vehkeet paksulle mikä on ihan jees mutta rajansa kaikella. Välialue suutin 80cid 28-29,5. Frendi vetää 97cid shovelilla 29,5 epäilee että aavistuksen laihalla,mutta onkin poikkeuksellisen rohkea kaveri.


Tuusulan T-Bone

Öö, ei. Läppä on toki vain karvan auki, mutta sillä on merkitystä, mitä läpän jälkeen tulee vastaan. Teoriassa. Teoria ja käytäntö eivät tällä alalla tosin aina kohtaa...

No, emmä oo ees kattonu, mikä suutin mun rakkineessa mahtaa olla. Tulppien väristä päätellen käypi vähän rikkaalla, mutta tossa pintakaasulla joskus aivastelee, mikä taas on ymmärtääkseni ohkaisen mikstuuran oire. Ota nyt näistä selvä. Joka tapauksessa ongelma (jos se nyt edes on ongelma) katoaa, kun runtua on vähänkin enemmän.

BTW, evolaisessa mulla on ollu Mikuni vuosikausia. Käy nätisti ihan kaikilla kaasun asennoilla ja kierroksilla.
Long John Stroker

Kokkonen

Tossa eilen kävin testaamassa taas tota meidän -77 1200 Shovelia ja se nykyttää myös pintakaasulla pikkuvaihteella ajettaessa. Siihen saattaa olla syynä liian suuri välialueen suutin (CV).
Tosin myös nokka on tuntematon. Alavääntö puuttuu kokonaan ja lähtee hyrräämään vasta yli 2000 kierroksilla ja sitten mennäänkin aika mukavaa haipakkaa. Saattaa siis olla myös syynä, että ei olla nokan käyttöalueella pintakaasulla pikkukierroksilla.
Liian suurta suutinta epäilen, kun ei kärsi yhtään käyttää kylmäkäynnistintä missään vaiheessa, pikemminkin vaatii aina muutaman ilmauspotkun ennekuin lähtee tulille.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Liian suuri välialuesuutin aiheuttaa myös moottorijarrutuksen heikkenemisen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

KvL


No niin, laakeroitu limppupaketti & uudet kärjet/konkka vaihdettu.

Mitä tässä himapihan alueella vähän päristelin, niin ykkösellä/kakkosella pintakaasulla ajelu sujui ilman suurempia nykytyksiä. Selvästi parempi. Tuntuis, että tuo tyhjäkäyntikin tuli vähän terveemmäksi.

Oli molemmat paketit kädessä yhtäaikaa, niin tuossa vanhemmassa oli selvästi löysemmät jouset ku uudessa. Jos nekin ottaisi vuosittaisvaihtolistalle.

Jos tuota huomenna joutaisi lähteä tienpäälle testailemaan enemmän.

Smuige

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 24 kesäkuu 10, 10:11:44
Liian suuri välialuesuutin aiheuttaa myös moottorijarrutuksen heikkenemisen.

Tarkoittaa mitä?  :o

prätgäng

Mulla teki sohveli samaa nykytti kaupunki ajossa ihan helvetisti.kaikki käytiin läpi vaihdettiin suuttimia isommasta pienempään (nyt 29.5 ja 068 kaasarina sössö super e) ja mikään ei auttanu !säädettiin sytkää moneen kertaan vaihdettiin kärjet konkka ja keskipakolimput ja jouset!!!mikään ei auttanut kunnes vaihdoin uudet TULPAT? näin yksinkertanen vika ,että sitä on idiootti!!!!vanhoilla tulpilla lähti hyvin tulille ja veti hyvin kun kiihdytti ja muutenkin toimi hyvin normaali nopeuksissa en voinut kuvitellakkaan et vika on tulpissa? Laitoin accelin 137 että näin.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Smuige - 28 kesäkuu 10, 15:52:57
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 24 kesäkuu 10, 10:11:44
Liian suuri välialuesuutin aiheuttaa myös moottorijarrutuksen heikkenemisen.

Tarkoittaa mitä?  :o

Kokeilepa joskus. Normaalisti kun seokset on kohdallaan niin kaasun päästö vauhdista aiheuttaa silmämunien pullistumisen ulos kuopistaan. Jos välialue on liian paksu niin silloin pyörä vaan jatkaa matkaansa ihan kuin se olisi kaksitahtinen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Lampinen

Onko kellään tullu vastaan kevennettyjä limppuja ? Amerikan poika on porannut limppuihin kolme kevennysreikää ja laittanut jäykät jouset. Laitoin orkkislimppupaketin (jossa puolta löysemmät jouset) niin rupes pyörä nyppiin puolta enemmän. Pyörä -73 Rautis + Dyna-S.