Uusi E10 Bensa

Aloittaja rieska, 26 toukokuu 10, 16:38:20

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Tätähän tapahtui aikoinaan lyijyttömään siirryttäessä - silloiset bensaletkut ei kestäneet sitä. Itsellänikin oli läheltä-piti tilanne Oldsmobilen puikoissa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

tyg

toivottavasti ei rupea sattumaan niinkuin "paremmissakin" piireissä,,,

Moto en llamas - Billy Lane

hirvenjalka

Ei huolta. E10bensiini.fi sivuston mukaanhan tuo soveltuu "kaikkiin harley-davidson mootoripyöriin". Aika kattavasti muuten sanottu, ottaen huomioon että harrikoita on rakennettu jostain 1900 luvun alusta lähtien  ;D  On onni omistaa HD - taas kerran.

eeko

Mä meinaan tankata kaikkiin laitteisiin 98:a,
vaikka ihan v*ttuilakseni.  :P
-eeko

Hemuli

Ysikasia olen pyöriin tankannut aina... Se on vain köyhistä kallista ;D

Natking

No nyt loyty todistusaineistoa. Kuvat Arlingtonin swapista sunnuntailta.
Pistetaan nyt pari noita sohveleitakin sekaan etta nakee kansa kun nekin kulkee etanoolilla.

Tai no, kai tamakin viela kumotaan kun ei ole ajokuvia  ;)
Just trying to be different (like everyone else)

jyrggä

Mä kusen sunnuntaisin shovelin tankkiin. Ei oo ajokuvaa ni ei tätä varmaan kukaan usko, mutta tuossa vasemmalla on kuva missä vähän kusettaa. Pissakuvaakaan ei ikävä kyllä ole. 
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

shoveltimppa

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 04 tammikuu 11, 20:43:56
Mä kusen sunnuntaisin shovelin tankkiin... 

Niin, jokainenhan tietää että tänä päivänä esimerkiksi lähiliikenteen bussien polttoaineeseen lisätään UREAA ;D ;D ;D

shoveltimppa

Kyllä sille urealle ihan oma tankkinsa on ei sitä dieselin sekaan lirutella. Vois vaimo muuten kotona ihmetellä, kun isännän vehkeet tuoksahtaa dieselille...  ;D

Kiiski

Kumma juttu kun tossa artikkelissa ei mainita mitää lisääntyvästä kulutuksesta? Ainakaan suoraan, mainitaan vaan että kehittyneet ruisku vehkeet syöttää lisää niin laihalle menosta ei vaaraa. Ainoat moottorit mitkä ei kestä on laihaseos koneet, just ne vehkeet mitkä oikeasti kuluttaa vähän. Tää ympäristön suojelu on kovaa hommaa, nykyaikaiset ympäristöystävälliset pikkukinnerit painaa 1500kg ja kuluttaa sen 9 L keskikulutus melkein järjestään.

Toista se oli junnuna kun oli 76 isolohko Carina 8L/pillurallissa sadalla. Frendit piti hulluna kun niiden 100 A:t ja 1,3set Corollat meni murto-osalla.

edit.Niin joo musta tuntuu et sitä ureaa menee mun silmään kun mä tankkaan.

Tuusulan T-Bone

Mä aattelin soittaa eduskuntaan ja ehdottaa seuraavaa. Kun nyt bensan sekaan laitetaan viinaa, niin jatkossa myös viinan sekaan tulee laittaa bensaa. Koskenkorva E10 tavallisille käyttäjille, ja Koskenkorva E5 niille, joiden elimistö ei enää kestä 10 prosentin bensaosuutta viinan seassa.
Long John Stroker

Kokkonen

Jos Bone nyt kuitenkin jarruttelist hieman tuon ehdotuksen kassa.... se saattais jopa mennä siellä läpi  :)

Alkohoolia käytettiin lisäaineena joskus aiemminkin, olisko ollut tuolla 1900 luvun alkupuolella.... liekö silloin ollut syynä oktaaniongelmat bensassa ja bensolissa.  ???
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 27 tammikuu 11, 11:26:09
Niin, jokainenhan tietää että tänä päivänä esimerkiksi lähiliikenteen bussien polttoaineeseen lisätään UREAA ;D ;D ;D

Ei kai sitä polttiaineeseen. Urea tankataan erikseen omaan tankkiinsa... Monissa Euro5 raskaankaluston moottoreissa, ei kaikissa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

shoveltimppa