Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Starttiko vainaa ?

Aloittaja Jarkka, 28 maaliskuu 10, 19:04:02

« edellinen - seuraava »

Jarkka

Mistähän vielä etsisi vikaa.Kyseessä kaverin -01 Sportster.Startti hakkaa kuin pulttipyssy mutta ei pyöritä konetta, ilman kuormaa pyörii nätisti.
Seuraavat kokeiltu:
-Uusi rele
-Maadoitus varmistettu
-Solenoidin kosketuspinnat putsattu
-Kokeiltu kahdella eri akulla sekä apuvirralla
-Bendix pyörii jähmeästi ja toiseen suuntaan ei ollenkaan

Vika tuli 1200 konversion jälkeen, itse konversio on kyllä pässinlihaa ja kone pyörii muuten ihan normaalisti.
Pitäneekö vaan tilata uusi startti ?

Hemuli

Jos startti toimi normaalisti ennen konversiota mutta ei enää sen jälkeen niin kyllä lähtisin vikaa hakemaan muualta kuin startista ensin. Sportsterissa on ihan kelpoinen startti vähän tiukemmallekin koneelle eikä nollaykkösessä luulisi sen olevan vielä loppuun kulunut.

Mitä mäntiä käytitte konversiossa? Ilmeisesti kuitenkin kannet on edelleen vakio 883?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jarkka

Kannet on 883:sta. Männät on Wisecot 10:1 puristuksilla.Ensi starttaus yritys kävi kuulemma vielä siten että aluksi startti pyöritti konetta nihkeästi, mutta sitten akusta loppui löyly.Sitten kun sai akun ladattua niin alkoi tuo pulttipyssy rutina.

Kiiski

Pyöriikö ilman tulppia startilla? Voi olla että hydraulit tyhjät ja paineet sen mukaan kun venat ei aukee?

Jarkka

Ilman tulppia pyörii vähän paremmin, mutta sama rutina eikä pelkoakaan että lähtisi käyntiin.
Startin hiiletkin tuli muuten tarkistettua.Nyt tuli vaan mieleen niinkin typerä juttu että meiltä jäi kokonaan tarkistamatta + piuha.
Pitää tehdä uusi piuha siihen ja toivoa että se olikin niin pienestä kiinni.

Kiiski

Jep akku vainaa tai piuha / maa vika mitä tod.näk. Kannattaa pyörittää sitä konetta aluksi ilman tulppia että öljyt lähtee kiertämään ja hydraulit saa öljyä tai niin mä tekisin.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Jarkka - 28 maaliskuu 10, 19:21:02
Kannet on 883:sta. Männät on Wisecot 10:1 puristuksilla....

Ja onhan ne männät "konversiomännät" eikä vakio 1200:n kymppiykköset? Eli oliko niiden laki kuopalla puristussuhteen laskemiseksi? Jos konversiossa käytetään 883 kansien kanssa 1200 vakiomäntiä niin puristussuhde nousee tolkuttomaksi. Mutta tämänhän varmaan tiesitkin, kunhan varmistelen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jarkka

Konversio männät ovat, kiitos hyvistä vinkeistä.Pitää tuo + piuha tosiaan vaihtaa, palaan asiaan kunhan taas selviää jotain.

Jarkka

No niin, nyt on viimeinenkin oljenkorsi käytetty.Eli ei auttanut piuhan vaihtokaan ?Nyt ei ainakaan itselle tule enään mieleen mitään mistä voisi kiikastaa, eli taitaa mennä uuden startin ostoksi.

Lyytinen

Kokeilehan kuitenkin vaikka toisesta akusta virtaa antaa. Melko varmasti akku paskana. Kuulostaa just silloin pulttipyssylle.

Jarkka

Ollaan kokeiltu paikallaan olleella akulla, uudella akulla sekä auton akulla.Ei ollut vaikutusta, sama runkutus vaan jatkui.

Jarkka

Rock & roll, taas mentiin perse edellä puuhun.Soitin kaverille ja kysyin että onko kokeillut ilman että akku olisi ollut apuvirtakaapeleiden takana...eipä ollut.Eli vika olikin sitten niissä  ::)
Nooh, tulipahan askarreltua + putsattua startti.
Tuli vaan niin ilkeästi tuon konversion jälkeen.

Jake

Minä jatkan tätä samaa aihetta, kun ilmeni samanmoinen vika samanlaisessa conversiovehkeessä.

Startti on vuoden vanha Ultima, akut uusi (halpis Motonetista) ja vastaava pari kuukautta vanha. Uusi vastaava kuin YUASA YTZ14S.

Jaksaa pyörittää pari kertaa hyvin, mutta sitten alkaa rutina. Akun jännite laskee todella nopeasti. Testattu, ettei järjestelmä pura virtaa (akkuja ei testattu mitenkään). Kun vanhempi akku oli useamman päivän laturissa pyörä lähti hyvin käymään, mutta vain pari tuntia irti laturista tallissa ja jännite laskee. Pyörä lataa hyvin. Uudella akulla rutina alkoi heti ja jännite tippui muutaman starttauksen jälkeen 11v:n.

-Johto uusittu
+Johto vanha
Startti ja osa johtoliitoksista öljyroiskeista (työntötangon suojaputken yläpään o-rengas odottaa vaihtoa)märkänä päältä.

Pyörä startannut hyvin aiemmin.
Mikä neuvoksi?

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Jake - 30 kesäkuu 10, 23:15:38...akut uusi (halpis Motonetista) ja vastaava pari kuukautta vanha. Uusi vastaava kuin YUASA YTZ14S...

Taisit vastata itse itsellesi, noista halpisakuista ei ole kuin huonoja tai erittäin huonoja kokemuksia. Jonkun kerran yritin uudella Bilteman geeliakulla sportsteria starttailla kunnes ymmärsin antaa periksi ja ostin Yuasan patterin joka maksoi kolme kertaa sen mitä pingpong.

Buellissa oli myös kiinanakku joka jaksoi vakiokonetta pyörittää ihan hyvin, mutta bigborevirityksen jälkeen sinnekin oli pakko ostaa H-D:n alkuperäinen akku. Ne ovat ehdottomasti parhaita mitä olen tähän mennessä kokeillut, 124cid FXR:äkin lähti sellaisella käyntiin kuin palmun alta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mopopoika -65

Lainaus käyttäjältä: Jake - 30 kesäkuu 10, 23:15:38
Ultima, akut uusi (halpis Motonetista) ja vastaava pari kuukautta vanha. Uusi vastaava kuin YUASA YTZ14S.

Tässä netistä lainattua
LainaaYuasan akku YTZ14S. Pituus 150mm, leveys 87mm, korkeus 110mm. 12V 11.2Ah. Yuasa on yleisin ensi-asennus akku moottoripyörissä.

Eikö Sportsterissa pitäisi olla 19 AH:n akku...

Onhan maajohdon ja rungon välistä maalit pois? Kerran mulla oli maajohdossa ja rungon välissä huono kontakti ja virta etsi tiensä maajohdon eristeen läpi. Savun aikaan saaminen vaati toisesta akusta lisävirtaa.
Aake
XLH -84