Heippa.. Onko täällä harraste tai ammattimaalareita?

Aloittaja Jensen, 28 maaliskuu 10, 18:47:00

« edellinen - seuraava »

Jensen

Meikä maalasi 7 vuotta töikseen ennen burn outtia. Liikaa lahoja ja rupisia autoja. ;D :o
           Perus maalauksen osaan ja jotain kuviota tosin ei kuvia tai vaikeita maisema yms.
        Candyt,kameliontit ja flaket osaan ruikata ja pohjat tehdä suoraksi. Virtaa ei ole tarpeeksi että töihin jaksaisin.  Ruiskutan tässä Harrikan tankkia. Kammio on aika likainen mutta ei silti tule pölyä kun osaa liikkua ja ei suihkuttele paineella vääriin paikkoihin. Nuorena muistan aina kun yritin oikein pölytöntä pintaa niin aina jostain joku köntti sinne pelmahti. Sitten kun kerran oli vanha Ladan ruspa ja ei niin nuukaa niin pukkasin roskat vain kopin perille ja limat niskaan. No kaikeksi yllätykseksi pinta oli virheetön ja puhdas.. ???
       Olen koko ajan kuitenkin ollut maalaushommissa ikään kuin ajan hermolla ja nyt parempi maalari kuin nuorempana vaikka en enää työelämässä. Maalaan enää hyvin vähän nykyisin.

Jude

Kai tässä nyt ihan ammatikseen maalaillaan, vaikkei mulla tähän suoranaisesti koulutusta ole ;D
Valmistuin -96 Erikoismaalari ammattinimikkeellä joka lähinnä painoittui entisöinti, rakennus, koristemaalaukseen, jotenki toi koristeleminen kiinnosti ja maalailin silloin joitain kännykänkuoria ja joitain "linttoja" kynäruiskulla, Pääsin harjottelu hommiin Finlands art&work puljuun (a.k.a Faw d´sign) ja tuli opeteltua enempi ruiskumaalausta, siinä meni kymmenen vuotta harjotellessa, sitten olen opetellut korkeapaineruisku maalausta abb:llä vuoden ja nyt olen Teknoksella koemaalarina, eli vetelen noitten kemistien uusimmat visiot metallille. pinstraippaustakin olen harjotellut ja kai niistä joku on vielä "ylimaalaamatta", eli kai siellä joku on ollu tyytyväinen tai muutenvaan sokea ;)
Aika reippaasti näytit lakkaa vetävän, tuliko niagaran putoukset? Tossa joitain omia maalailuita.

Jensen

Hienoja kuvia. Ei tullut roikkuja. ;D Meikä kun vetää niin tulee pätäkkää läpi. Oletko koskaa tehnyt raaputtalla kuvia?  Haaveillut jostain tämmösistä kuvista Hondaan. En osaa kyllä itte tehä. http://www.3ammagazine.com/3am/wp-content/uploads/2010/01/williamblake_wideweb__430x305.jpg

Jusba

Morjensta vaan täältäkin. Meikäläinenkin maalailee jonkun verran varsinaisen duunin ohella. Tuolta löytyy kuvia: http://www.jppaintshop.fi/

jarski

Oon mieki jotain maalaillu, lähinnä omia ja kavereitten prätkiä. Tänään sain valmiiksi tuon suzukin, mistä yksi kuva.

Mauni

täällä on todellinen amatöörinurkkaus maalauksen saralla.. maalaus menee jotenkin mutta tuo lakkaus on 100 kertaa vaikeampaa..

heti kun loppuu köyhtyminen niin kyllä käytän ammattilaista ettei tarvii koko ajan tuijotella virheitä  :D

Jude

Hyvältähän toi lakkaus näyttää ainakin kuvassa, aina voi myös myllyttää sen viimeisen pinnan jos tullu roskia/aplaria, eli vesissä hionta 2000 ja 3000 , sitten killotuskoneella vahat pintaan. Itellä tässä vielä "pieni"  :'(  välihionta ja se viimeinen lakka jäljellä...ei oo oma..

JakeL

Moro!

On tässä tullut maalailtua itselle ja muillekin jotain juttuja, harmittaa vaan kun en perkele osaa piirtää, olis kiva kynäruiskullakin jotain tehdä. Viimeiksi eilen värjäsin omasta pyörästä peltiosat. Onneksi vielä joistakin paikoista saa ostaa kunnon liuotin värejä ettei tarttee vesiväreillä maalata.

Jensen

Jep tuo flake lakkaus on vähän hankala. Kaverille tein harrikan osat ja ei tullut aivan virheetön :). Tympeä kun kiteet lähtee liikkeelle.  Se keräsi tankin alareunaan lakkaa ja tankin korkin reunasta myös valahti.
           Kiteet pitäsi taputella että eivät jää töröttämään.
        Ei meikäkään osaa piirtää.  :'( Luulen ma että tällä saitilla on tietoa maalaushommista kun kattelee noita kuvia mitä on linkitetty.

Spöke

Flake kannattaa lakata 1K akryylillä, ei vajoa useanakaan kerroksena, niinkuin nyky 2K-lakat, joita ei oikeestaan voi vetää yli kolmee varvia ilman välihiontaa.  Jos vetää 1K lakalla, kiteet voi tosiaan taputella tasisiksi ekan varvin jälkeen. Ei tarvii sitä lakkaa rapata niin jumalattomasti.
-M-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Jensen

Jep?  Flaken voi maalata kahdella tavalla? Joko kiteiden värinen pohjasävy alle tai sitten mahdottomat lakka orgiat ja flake kiteitä vieri viereen niin että kiteet itse muodostavat värin.
        Suosittelisin sitä sävypohjaa kun paljon helpompi niin. Mie tein Harrikan osat tuola kiteet vieri viereen ja oli välihiontoja pirusti ja aluksi pinta oli erittäin rypyläinen. Lakka kerroksia tuli noin 14 ja 7 välilhiontaa. :o  Ei oikein hauskaa hommaa ja käsi pelillä täytyy tehdä.
   No toisen prätkän maalasin punaisella Flakella mutta nyt ruiskutin kiteiden värisen metallivärin alle ja sitten flakea päälle ja näin tuli parempi ja ei tarttenut niin paljon täyttölakkausta. Flaken sekoitin 1 k lakkaan ja sitten 2 k tavaraa päälle.
             Kiteet on melkein pakko taputella sillä muuten kiteen pinta rikkoutuu ja väri kiteessä muuttuu.  Karhun kielillä minusta parasta karhentaa tuo välihionta. Mie tein niin että panin kiteet 1 k lakkaan ja sitten 2 k lakkaa päälle ja kuivasin ja sitten karhuntassulla  karheaksi ja taas lakkaa.
          Flake 1k seos kannatta ruiskuttaa useina ohuina kerroksina niin ei lakka ja flake lähde valumaan. 1 k lakkaa voi käyttää useampina kerroksina kuin 2 k. Yleensä 2 k lakkaa voi ruiskuttaa vain tuon 2 kerrosta. Nykyiset maalit ja lakat on aika helppoja ruiskuttaa. Meikä aikoinaan keinohartsi paskoilla aloitellut maalaushommelit. :)  Tuossa mainio video Maunille ja muille miten tehdä pinta. Color Sand Polish Prep for Hot Rods, Muscle Cars, Auto Restoration

Mauni

itse pöhötin ne hileet ohueen lakkakerrokseen tämmösellä:

kiteet on onneksi melko pieniä ettei jää törröttämään pystyyn (metalflake spindrift purple oli malli mutta kyllä nuo siniselle näyttää)

Jensen

Olen myös harraste peltiseppä. Hondster on nyt tauolla ja jatkan sitä myöhemmin. Nyt on edessä Peugeot 203 Peltityöt ja maalaus. Oli muuten pirun mätä ja olen kaiken ruosteen leikkonut pois ja nyt autosta on 3/4 pellitetty. Aattelin tinata kaikki saumat ja hiekkapuhaltaa ja tehdä huolelliset pohjatyöt ensi talvena ja maalata auton. Autosta tulee musta ja paljon lakkaa sekä aatellut että teen koko paskan puleeraamalla.Täytyy olla 100% suora kun peilipinnassa kaikki epätasaisuudet kiiltelee.
              Tuossa on brittien tekemä Pösö ja minun on yhtä mätä. http://ralex-cars.com/garage/peugeot-en.html Tämä ei oo ihan prätkä mutta paljon peltityötä ja maalausta. Jatkossa pyörissä pysyttelen.. :)

Hemuli

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiwi

Kyllä kiinnostais tommone maalailu, varmaa voisin ittekki kokeilla jos olis semmone tila minkä sais lämpöseks...

Onko foorumilla maalaria, joka vois vetää flaken tankkiin, takalokarii ja takavaloon? Mieluusti E-P:n alueella...

Laittakaa viestiä jos kiinnostaa tehä hommia ja tarjouksia että voin tinkiä :)

Eemeli