Finnbikers

  • 27 Syyskuu 2022, 14:36:37
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: BT Evon tönäreistä jne  (Luettu 685 kertaa)

JK1

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 99
BT Evon tönäreistä jne
« : 10 Elokuu 2022, 21:29:14 »

Havahduin -89 Sofiksen melko koviin venttiilikoneiston ääniin. Ääntä on aina ollut, mutta nyt se tuntuu koventuneen. American mies on laittanut koneeseen S&S:n säädettävät työntötangot, Cranen 286 nokan jne. Otin tönärien putket auki ja kokeilin säätää tönärit uusiksi. Netin ohjeiden mukaan pytty yläkuolokohtaan, tankoon välystä. Sitten sormin välykset pois ja 4 kierrosta tiukkausta. Sama toiselle, ja sit toiselle pytylle. Kaikki kasaan ja kone käymään. Kone käy nyt eri "tahdissa" kuin ennen, ja suputtaa kaasarissa. Kone rapsuttaa samalla tavalla kuin ennen säätöä. Mikä mättää?  Ryyppy ei ole päällä.

Kiitti!

J
« Viimeksi muokattu: 10 Elokuu 2022, 21:34:34 kirjoittanut JK1 »
Kirjattu

Tuusulan T-Bone

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2497
    • Bone´s home
Vs: BT Evon tönäreistä jne
« Vastaus #1 : 10 Elokuu 2022, 21:57:20 »

Toivottavasti et saanu mitään rikki...

Tönärit säädetään niin, että kukin nostaja on yksi kerrallaan nokan perusympyrällä, ts. venttiili on täysin kiinni. Yläkuolokohdassa pakotahdin jälkeen molemmat venttiilit ovat jonnin verran auki.
Kirjattu
Long John Stroker

JK1

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 99
Vs: BT Evon tönäreistä jne
« Vastaus #2 : 10 Elokuu 2022, 22:31:45 »

Hain YKK:n kokeilemalla puristustahdin ja siitä mäntä ylös.

Kirjattu

JK1

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 99
Vs: BT Evon tönäreistä jne
« Vastaus #3 : 11 Elokuu 2022, 20:26:22 »

Noni, asia kunnossa. Supsutus johtui ilmanpustsarista, joka ei tiivistänyt kunnolla. Puristukset oli kummassakin pytyssä ok, ja pyörää pelaa kuten ennen säätöä :D

J
Kirjattu