Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

-90 evo ei sitten millään käyntiin🤬😠🤬

Aloittaja AnaX, 11 kesäkuu 22, 15:09:31

« edellinen - seuraava »

AnaX

... Ajettu 2000km kansiporttauksen+isommat imuvenat, ev 27, 10,5K&B männät, CV kaasari, dyna 2000i sytkä, uusi startti, puola, jne.
Mut ei, kylmänä mahdotonta käynnistää, pyörii tod. Nihkeesti, starttinapista ku pyörittää ni sit vasta ku päästää napin ylös ni tussahtaa(ehkä),startin päästä ku koettaa napista ni sama juttu, ei käynnisty. Auton akusta kun ottaa virtaa ni ehkä käynnistyy tai sit ei...
Onko kellään ideoita?

ranze

Sulla on matala nokka ja korkeapuristeiset männät. Dynaaminen puristussuhde noussut.

Kaipaako se tehostarttia ja jopa puolipuristimia? Akkukaapelit vois tsekata.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

AnaX

 Joo, niitä puolipuristimia vissiin täs meinannu.
Startti on AllBalls 1,4kw,piuhat on vaihdettu. Tota nokka hommaa en o ajatellukkaan et josko jyrkempi nokka auttais🤔
Tota starttinappula ongelmaa vaan ihmettelen

ranze

Sössön 124" TC kanssa värkännyt niin startit oli 1,8-+2,0 kW tehoisia. Yks piti olla aina hyllyssä, samoin kytkinpaketti. Puolipuristimia testasin sössön sähköisiä ja twincamissa pystyi käyttämään myös easystart nokkia. Jälkimmäiset oli hyvät. Puolipuristin napit oli 106" pikkustrokerissa. Ne tahtoo nousta ylös turhan aikaisin.

Mut joo, höveli nokka helpottaa pyörimistä. Huomaa että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Höveli nokka tarkoittaa usein että vaihdat myös muuta kuin pelkän nokan. Tuo sun nykyinen on bolt-on nokka, mikä toimii vakiojousilla etc.

Lisäksi tuli testattua välitetty startin pinioni. Olikohan Spykellä sellainen, missä vääntävämpi yhdistelmä? Eli startin pinioni ja kytkimen hammaskehä piti molemmat vaihtaa. Kai niitä saa myös evoon?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Niin ja starttinapin kanssa jos ongelmia.. lie evossakin tangossa normi kytkinnappi ja sähkökeskuksessa rele mikä ohjaa solkkua. Kai se solenoidi liikkuu kunnolla ja kosketuspinnat ottaa tasaisesti kiinni? [Yhden AllBalls startin käytin tehdaskunnostuksessa, meni takuuseen mut olihan episodi vientitullata se korjauskeikalle]

Startin kun oot vaihtanut niin sitä sitä pinionia pitää shimmata, että tulee oikeaan asemaan starttikehään nähden. Ei saa olla liian lähellä, ettei nappaa itsestään kiinni eikä liian kaukana ettei ulottuisi. En muista montako milliä se gäppi piti olla. Ja sit siellä enskakopassa on holkki mihin sen pinionin pään pitäis sukeltaa. Sen voi vaihtaa jos on sökö. Early TC:ssä on sama evon enska.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

AnaX

Startti toimii hyvin, voimaa ei vaan riitä, rele vaihdettu, maadotukset kaikki käyty läpi
Niin kauan kun starttinappulaa painaa kone kyl pyörii mutta tussahtaa tai saattaa lähteä käyntiin heti kun päästää napista
Startin päässä olevasta napista kun painaa niin sama show, elikkä kipinä ihan kuin virtaa ei olis riittävästi🤔
Puolipuristimia on ollu aiemmissa rätkissä joissa ollu isoja koneita, ihan hyvin ne on aina toiminut kyllä...
Kyllä ameriikan sedät on tuota nokkaa käyttäneet noilla puristuksilla ihan menestyksekkäästi ja viime kesänäkin sen ajelin sisään, about 2000km mut tää kesä tuntuu sit menevän kokonaisuudessaa persiilleen ni mopo hommat näköjään myös🤬😠🤣😂

ranze

Lainaus käyttäjältä: AnaX - 12 kesäkuu 22, 12:38:28
..tai saattaa lähteä käyntiin heti kun päästää napista
Startin päässä olevasta napista kun painaa niin sama show, elikkä kipinä ihan kuin virtaa ei olis riittävästi🤔

Startti vie virtaa niin että sitä ei riitä puolalle saakka. Voisit mitata paljonko on jännite puolalla. Akulle vois tehdä akkuliikkeessä kuormitustestin, se kertoo antaako se riittävästi. Toki jos apuvirrasta on apua, sekin kertoo jotain.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Niin ja apuvirtaa annettaessa maa suoraan prätkän runkoon tms. Ei akkuun.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

AnaX

Juu, täytyy se puolan jännite mitata seur. Kerran kun starttailee, seuraavan kerran koetus jussin jälkeen. Työputki alkaa huomen

Hessu

Ranzella ok huomioita. Yks tärkee on myös akun CCA arvo. Sais mielellään huidella yli kolmessasadassa, mielellään  350 paikkeilla. Amppeeritunneilla ei oo niin väliä, mutta Cold Crank Ampers on tärkeä.

AnaX


ranze

Kelpo lukema, mutta paljonko tehosta on jäljellä?

Mulla oli mörkömosan kanssa kaksi AGM akkua ja se pääakku oli DEKA ETX30L-BS. Pienikin lisäpatteri auttoi kummasti.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

AnaX


JKKo

Akun testaus kertoo jotakin, jos testeri ja testaaja ovat ajan tasalla. Toisella akulla tai apuakulla testaus antaa heti vastauksen. Bilteman akusta ei ollut yhteenkään kunnon käynnistykseen. Akussa ja paketissa oli paljon lupauksia kyljessä.
883/1200/turbo

AnaX

Ameriikan akku on kyseessä, mutta joo. Täytyy se testata myös