Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Öljyt pihalle ja ö-tankki tyhjeni

Aloittaja Roadrunner, 13 kesäkuu 21, 19:42:21

« edellinen - seuraava »

Roadrunner

Pyörä: Fatboy -03 TC88


Öljyt tuli kansien huohotuksesta, niin että ilmanputsarista tuli aivan kaatamalla öljyä pihalle.
Öljytankki tyhjeni samalla.
Aivan kuin paluupuolen pumppu ei lykkäisi öljyä moottorista takaisin tankkiin ollenkaan.

Pyörään oli just vaihdettu uudet nokkaketjujen laahaimet...olisiko siinä voinut tulla jotain?
Laahainrempan jäkeen ajettu n. 30km

Olisiko ideoita, että mikä mättää?

mopo-ukko


Roadrunner

Lainaus käyttäjältä: mopo-ukko - 14 kesäkuu 21, 04:25:34
Keskitettiinkö öljypumppu?

En tiedä...Täytyy kysyä tekijältä.
Varmaan lähdettävä siitä öljypumpun kunnon tarkistuksesta liikkeelle.

ranze

Öljypumpun/tukilevyn keskittäminen. Ja onko se öljypumppu kasattu oikein/tiivisteet paikoillaan? Softailissa taitaa olla erillinen öljysäiliö. Tulihan letkut oikein?



Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Roadrunner

Lainaus käyttäjältä: ranze - 14 kesäkuu 21, 17:42:45
Öljypumpun/tukilevyn keskittäminen. Ja onko se öljypumppu kasattu oikein/tiivisteet paikoillaan? Softailissa taitaa olla erillinen öljysäiliö. Tulihan letkut oikein?



Öljysäiliön letkuihin ei tarvitse koskea pelkän laahainrempan yhteydessä eli ne ovat pysyneet paikollaan.
Samalla vaihdettiin säädettävät quickees työntötangot, niin ei tarvinnut venttiilikoppia irrotella.
Vanhat puikot voimapihdeillä poikki ja säädettävät tilalle.

Ilmoitan tänne mitä löytyy, kun laahainrempan tehnyt kaveri ottaa nokkakopan auki...

Kiwi

Ne venakopatkin kannattaa ottaa auki, siellä on huollettavia osia mm. ne huohottimien sienet ja sateenvarjot, nyt varsinkin kun on tullut kunnolla öljyä sitä kautta.

Roadrunner

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 15 kesäkuu 21, 13:18:19
Ne venakopatkin kannattaa ottaa auki, siellä on huollettavia osia mm. ne huohottimien sienet ja sateenvarjot, nyt varsinkin kun on tullut kunnolla öljyä sitä kautta.

Öljypumpussa oli asentajalla mennyt vahingossa välilevy ja jousiprikka väärinpäin.
Sen vuoksi ei paluupumppu toiminut.
Täytyy nuo kansien sateenvarjot joku sadepäivä vaihtaa.

Case is closed

Roadrunner

#7
Tämä case ei olekaan ihan close vielä.

Nyt kun öljyt pysyy tankissa niinkuin pitääkin, niin kone alkoi käydä huonosti.
Tuntuu käyvä rikkaalla. Ilman ilmanputsaria kulkee hyvin, mutta kun laittaa ilmanputsarin kiinni, niin kiihdyttäessä meinaa hyytyä. Ja pitkästi ajettua ilmanputsari aivan märkä bensasta

Etupytyn tulppa aivan pikimusta ja takapytyn paljon vaaleampi.

Tänään tehty seuraavaa, ilman vaikutusta:

- Kolmet eri tulpat kokeiltu
- Bensat vaihdettu
- Ilmanputsari vaihdettu
- Säädettävien tönärien esijännitys tarkastettu
- Huohottimien letkut kokeiltu ottaa irti putsarista

Olisiko aiemmin kaikki pihalle tullut öljy voinut tukkia kaasarissa jotain?
Sitä en ole vielä putsannut.

Otetaan taas hyviä ideoita vastaan...

ranze

Olisko tuo vetänyt öljyä sinne kaasarin kalvon päällekin? Siinä männässä on se pieni reikä jonka kautta alipaine pääsee luistin päälle. Jos kammiossa olis öljyä niin luisti ei pääse ylös ja seos pysyy rikkaalla.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Hessu

Ei oo ideaa, muttra onko tosiaan -03:ssa tc:ssä kaasari?

ranze

#10
-03 on kaiketi viimeinen vuosi. Ja eurostoliiton määräysten estämänä.
-06 Jenkeissä.


[edit: lisätty jenkkien viimeinen vuosi]
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Jensen

Olisko liian tiukka se uusi ilmanputsari?  Mulla on GPZ kawa ja siinä Yamaha kaasarit joissa ollut aikoinaan pensapummpu ja rele mutta ei nyt ja vaikeuksia kun kylmänä käynnistää ja mie ruukaan filtterit ruuvata kahdesta laitimmaisesta kaasarista pois ja peittää kädellä kaasarit niin se antaa ryypön koneelle niin heti syttyy. Jos liian tiukka filsu niin se antaa liikaa pensaa ja aivan kuin ryyppö päällä.

         Hyvin hengittävä filtteri  niin mie luulen että pelittää kun kerran ilman putsaria toimii.

Roadrunner

Lainaus käyttäjältä: ranze - 24 kesäkuu 21, 15:52:36
Olisko tuo vetänyt öljyä sinne kaasarin kalvon päällekin? Siinä männässä on se pieni reikä jonka kautta alipaine pääsee luistin päälle. Jos kammiossa olis öljyä niin luisti ei pääse ylös ja seos pysyy rikkaalla.

Vaihdoin uuden kalvon -> ei vaikutusta
Kokeilin kokonaan toista kaasaria -> ei vaikutusta

Tyhjäkäynnillä kaasari ruikkii bensaa hieman ulospäin.
Vaikuttaisi, että imuventtiili vuotaa.

Hessu

 Jos ei nokkia vaihdettu, olisko puikot menny väärään järjestykseen.

Roadrunner

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 27 kesäkuu 21, 18:37:47
Jos ei nokkia vaihdettu, olisko puikot menny väärään järjestykseen.

Samalla tuli säädettävät S&S puikot, joihin tuli esijännitystä 3 kierrosta.
Niiden jännitys tarkastettu uusiksi ja on ok.
Ohivuoto tarkastettu tänään ja sekin on ohjearvoissa.

Jotain siinä yhteydessä tapahtui, kun kone täyttyi öljyllä.
Voikohan jako hypätä hampaan sivuun?