Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Öljyn kerääntyminen takapyttyyn

Aloittaja 013, 24 kesäkuu 20, 00:05:04

« edellinen - seuraava »

013

Oli yläkerta remontissa 71 rautiaisen kone, pakoputkessa suhisi ja puristukset hävinny.
Syy löytyi karstaisesta palotilasta. Noo mopo kuntoon muutaman kiemuran kautta ja sitte yläkertarempatulla moottorilla iloisesti auringonlaskuun 300km lenkin verran.
Maanantai aamuna mopo väsähtäneen tuntuisena työmatkalle ja iltapäivällä kotia ajaessa vedot totaalisesti hävinny. Kaiken kukkuraksi käy vain etupytyllä.
Kaiken maailman poppakonstien jälkeen ilmeni ettei takapytyssä ole puristusta ollenkaan. Venajousi poikki, vanhat vehkeet, sattuuhan sitä kun ei aina raaski panna ehjän näköisiä osia uusiksi.
Mutta sylinterissä ja kannessa kertynyt karstaa jo huomattavia määriä ja etenkin pakoventtiili ja pakoaukko ihan öljyisiä, eli juurisyy ei ole tainut tulla kuntoon kansitöillä eikä uusilla männänrenkailla jotka siis 300km sitten on laitettu uusiksi.
Sylinteri ovat tarvikkeet ja std koossa noin 15-20 tkm ajettu. nyt laitatettiin remontin lisätöinä stefat venavarsiin, kun oli öljyiset paikat kannessa. Ohjurit ovat nyt timmit imu ja pako puolella
Öljyn paluukanava on kokeiltu paineilmalla ja hyvin tuntui ilma liikkuvan kampikammioon.
Onko valistuneita arvauksia raadilla mikä öljyää palotilaa ja pakokanavaa?
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Tuusulan T-Bone

Öljypumpun paluuosasto morjens ja koneessa liikaa öljyä?
Long John Stroker

013

Munuaismallinen säiliö Noin puolillaan ja öljy kyllä kiertää, määrästä on paha mitään sanoa
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Tuusulan T-Bone

Rautaporsterista en paljoa ymmärrä, mutta liika öljy koneessa voisi aiheuttaa tuollaista. Joku huohotusongelma voi myös olla, jos huohotus ei toimi oikein, kampikammioon jääpi liikaa öljyä ja sinne takapyttyyn se silloin ensimmäisenä päätyy.

Sekin on mahdollista, että yläkertaan yksinkertaisesti menee liikaa öljyä sillä seurauksella, että sitä ei ehditä saada sieltä samaa tahtia pois.
Long John Stroker

013

Huohotukselle ei ole tehty muutoksia, toki tässä on ollu huohotin filtteri paikallaan vuosia, se voi olla tukkeutunut ajansaatossa kaikkeen etupyörästä lentäneeseen skeidaan.
Öljypumppu taitaa olla ehtoopuolella painetta tekee lämpimänä just minimin. Imupumppu tuskin yhtään paremmassa kunnossa.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Make

Kyllä mäkin öljypumppua veikkaan. Onko tuo sillä vanhemmalla kuusipulttisella pumpulla vai uudemmalla?
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

013

Vanhan mallinen pumppu. Aikoinaan moottorin korjaaja sanoi että on se jo vähän väljä mutta menettelee. Silloin ei ollu tarvikepumppuja saatavilla.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.