Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Compensaattori juttua.

Aloittaja Tela79, 26 helmikuu 20, 18:50:37

« edellinen - seuraava »

Tela79

Moro!
Onko porukoilla täällä ollu tc96 koneessa tai muissa tc koneissa compensaattori onkelmia?
Eli itellä tekee vittumaisen takapotkun lämpimällä koneella. Eli potkasee takasin ja ääntää pahasti startatessa.
Kylmänä pelaa hyvin.
Jos olette uusineet tai korjanneet niitä niin miten ja millä setillä?
SE compensaattori vissiin ois paras mutta myös hintavin.
Onko olemassa muita compensaattoreita ku SE?

flhx

#1
Noita vaihdellaan taalla diilerilla suht usein. SE on kaks eri pakettia, toisessa(osanro 42200064a) joka sopii noin suurin piirtein 12-17(mallista riippuen) roottori ei ole mukana, toisessa (osanro 40100061) joka sopii alkupaan TC96 n.suurinpiirtein 11 asti se on mukana. Ilman roottoria meilla n. 325 taalaa+sales tax 7%, roottorilla n.$435 taalaa+ sales tax 7%.

Baker ainakin tekee tuota myos.

(on myos SE kitti 42200095a joka sopii 08-12 Rocker , 09 SE springer ja 13-17 Street Bob mutta noita ei meilla ole vahdeltu kai yhtakaan)
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hemuli

Lainataan härskisti tätä aihetta kun itsellä vähän samoja oireita - mulla vaan on se uusin SE-päiviytyspaketti mutta silti epäilen kompensaattoriongelmaa. Mullahan on tossa FXR:ssä "kootut teokset" tekniikkapaketti joka koostuu 2008 110 cid motista, about 2010 laatikosta ja 2014 enskasta. Sen lisäksi koneessa on timken-konversio. Noiden edellä kuvattujen ominaisuuksien lisäksi mulla tulee vittumainen värinä jossain 3000 rpm nurkilla - kutosella mennään silloin noin 140 kmh.

Olen miettinyt jos toi kompensaattori olis jostain syystä liian löysä - jeesaiskohan jos sinne lisäis yhden jousilevyn shimmaamaan pakettia tiukemmaksi?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

flhx

Mika enskankiristaja, ei kai SE automaatti? Niiden kanssa ollu rutkasti ongelmia, heita roskiin heti jos sellanen on kiinni.

Ei auta tohon 3000 rpm varinaan mutta mulla TC88 Dynassa korjaantu enskan rasahtely startatessa uudella HD orgis akulla....Oli jo uus startti ennen tuota muista syista. Vanha akkukin orgis HD, sellasen n.3v vanha mutta taalla kuumuudessa noista menee hiukan tiuhempaan kuin siella pohjolassa. Pyoritti hyvin mutta n.joka kymmenes startti rasaytti oikein kunnolla. Uus akku vaikka testereissa vanha pitkan latauksen jalkeen naytti olevan ok mutta en viittiny riskeerata kun ei uus kovin paljon maksanu aleilla.

Uudella akulla takana jo muutama sata starttia, ei yhtaan ainoaa kertaa rasahtelya.

En ole kuullut taalla kertaakaan etta ois ton uusimman kompensaattorin kanssa ollu probleemia. Toki, ei se pois laskettua ole..

Niita Timkeni satseja ei muuten taalla oo asennettu yhtakaan, se ei ees tuu tehtaan 110 ja 117 kiteissa. Ei oo koettu tarpeelliseksi, eika noita satseja oo sen takia kajahtanu. Enemman nostajat aiheuttaa ongelmia +110cid TC kiukaissa.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hemuli

Mulla on Hayden M6 - tosin senkin kanssa sellainen omituisuus että tallan ja rungon välinen rako oli ohjearvoa pienempi ilman ensimmäistäkään shimmilevyä. Eli ei ainakaan liian löysällä pitäis olla. Toinen mitä funtsin värinän lähteeksi on Chopperhaussin etummainen koneenkiinnike. Pitää katsoa saisko siihen vielä orkkiksen tilalle jos kokeilis.

Pitää testata uutta akkua, mulla on nyt hoodeen orkkis joka vaihdettu toisesta pyörästä pois kun omistaja oli sitä mieltä että se on heikkotehoinen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

flhx

#5
Voihan se toki varinaa aiheuttaa sekin jos ketju liian kirealla.. Haydenit kai yleisesti ollu hyvia, mutta kai niitakin joku palstoilla kiroillu...Vahemman kuitenkin kuullu kiroilua siita kun SE versiosta.

EDIT: Tyhma kysymys mutta eihan siella mikaan rungon komponentti ota voimansiirtopakettiin kiinni? Kun taalla diilerilla nakee kaikenlaista...Yks taatusti useamman kymmenen tuhatta mailia ajanut kaveri kysas huollon yhteydessa etta minkahan takia Road Glide tarisee normaalia enemman. Mekatsultakin meni hetki ennenku hoksas etta takajalkatappien kiinnike oli kaantyny just sen verran etta otti enskakoppaan kiinni...Tokihan se alkaa tarista kun tehdaan kumiripusteisesta voimansiirrosta osittain kiintean...Sopivasti osuessaan ei edes tarise koko ajan vaan jollain maaratylla alueella.

Mm yks enskan sisakoppa menny saman tyylisen jutun takia vaihtoon yhessa toisessa touringissa. Joku oli vaihtanu akun jossain vaiheessa, toinen akunkengan ruuvi pudonnu rungon ja enskan sisakopan valiin. Tuli oljyvuodon ja varinan takia korjaukseen, no sisakoppa oli jo hinkkaantunut puhki, siks roiski oljya...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

jty

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 26 helmikuu 20, 21:29:42
Lainataan härskisti tätä aihetta kun itsellä vähän samoja oireita - mulla vaan on se uusin SE-päiviytyspaketti mutta silti epäilen kompensaattoriongelmaa. Mullahan on tossa FXR:ssä "kootut teokset" tekniikkapaketti joka koostuu 2008 110 cid motista, about 2010 laatikosta ja 2014 enskasta. Sen lisäksi koneessa on timken-konversio. Noiden edellä kuvattujen ominaisuuksien lisäksi mulla tulee vittumainen värinä jossain 3000 rpm nurkilla - kutosella mennään silloin noin 140 kmh.

Olen miettinyt jos toi kompensaattori olis jostain syystä liian löysä - jeesaiskohan jos sinne lisäis yhden jousilevyn shimmaamaan pakettia tiukemmaksi?
Mulla oli reilu 30tkm 2012 SE kompensaattori ja siinä jouset oli ok mutta rattaan kolmeen pinnaan rampit syöneet syvät kolot, rampit oli ok. En kyl oikein usko että toi sun vika on kompensaattorissa

Hemuli

Se värinä voi tulla muualta voimansiirrosta mutta kuumakäynnistyksen takaisinpotku ja alhaisilla tyhjäkäyntikierroksilla kuuluva kolina ei muualta voi johtua. Ja kaikki osat on tosiaan uusia, jotenkin tulee mieleen että timken-konversio on jotenkin yhteydessä kompensaattori löysyyteen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jty

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 27 helmikuu 20, 23:26:15
Se värinä voi tulla muualta voimansiirrosta mutta kuumakäynnistyksen takaisinpotku ja alhaisilla tyhjäkäyntikierroksilla kuuluva kolina ei muualta voi johtua. Ja kaikki osat on tosiaan uusia, jotenkin tulee mieleen että timken-konversio on jotenkin yhteydessä kompensaattori löysyyteen.
Kun pistin ton uuden kompensaattorin, niin käsivaralle oli kyllä tosi jämäkkä, ei yhtään löysää, noin vertailun vuoksi

Tela79

Noniin! Nyt on juntattu bdl konpensaattori mopetiin paikalleen ja koeajo tehty.
Ei ole enää takasin potkua lämpimällä koneella ja jos en ole aivan hulluksi tullut
Ja kuvittele asioita niin näyttää että rauhottu muutenkin vapinat tyhjäkäynnillä
Ja jopa ajaessa.
Enska ketju on sillä automaatti kiristimellä ja minun mielestä oli liian tiukalla
Joten otin kiristintäkin pari napsua löysemmälle.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Tela79 - 18 huhtikuu 20, 13:32:12...Enska ketju on sillä automaatti kiristimellä ja minun mielestä oli liian tiukalla
Joten otin kiristintäkin pari napsua löysemmälle.

Löystämisestä ei ole kuin hetkellinen apu, automaattikiristin hyppää takaisin kireälle heti kun ketjussa on sen verran löysää että se pääsee liikkumaan. Itse olen harkinnut kiinteän eturattaan asentamista kompensaattori tilalle, onko kellään tietoa kautta kuulopuheita että se olisi rikkonut paikkoja?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Vuppe

Sovelilla  useampi kymmenentuhatta kilsaa ajettu kiinteällä eturattaalla. Ei mitään onkelmia.

Veijo Esso

Lainaus käyttäjältä: Tela79 - 18 huhtikuu 20, 13:32:12
Noniin! Nyt on juntattu bdl konpensaattori mopetiin paikalleen ja koeajo tehty.
Ei ole enää takasin potkua lämpimällä koneella 

Huonolla tuurilla tuota riemua kestää lyhyen aikaa. Minulla pari viikkoa sitten hajosi BDL:n kompensaattori, kun pultti lähti pyörimään auki ja ratas pyöri jengoistaan pihalle. Oli kiristetty momenttiin ja punaisella lukitteella kiinni, mutta niin vaan karkasi.

BDL:n tuotteessa on minusta selvä suunnitteluvirhe, kun siinä luotetaan trapetsikierteen varassa auki pyörivän ratttaan osalta, että rattaan ja nailonprikan välissä oleva rasva riittäisi estämään momentin välittymisen kiinnityspultille. Ehkä jonkun aikaa, mutta ne prikat olivat täysin kuivat kun avasin enskan. Ehkä voimamoottori sitten pusersi rasvat pois? Koneessa minulla on voimaa karkeasti tuplat vakioon verrattuna (124 hv takapyörältä), mikä saattoi vaikuttaa asiaan.

3500 km siis kesti tuon BDL:n kapistus. Tehtiin reklamaatio Parts Europelle, mutta en kauheasti usko, että mitään saa takaisin. Tai jos antavat uuden osan vikaantuneen tilalle, niin en ainakaan omaan pyörään laita.

Ostin SE:n tilalle, kun ne ainakin ovat suhteellisen ongelmattomia. Vielä kun kerkiäisi asentamaan. Sen verran tuli tutkittua paketin sisältöä ja murkulan rakennetta, että siinä ainakin on painelaakeri välissä, joten ei pitäisi ainakaan helposti tulla vastaavaa auki kiertymistä.

Automaattikiristimen vaihdon jo BDL:n asennuksen yhteydessä pois.

Hemuli

BDL:stä ei oo hirveesti positiivista palautetta näkyny. Mulla on myös Screaming Eagle omassa, taidan koittaa shimmata jousipakkaa aavistuksen kireämmäksi ennen kuin vaihdan kiinteään rattaaseen
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jty

Darkhorse julkas just Man-O-War kompensaattorinsa, näytti pätevältä designilta ja Darkhorsen maine on kyllä kova