Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kampiakselin stefan vaihto - mitä muuta samalla?

Aloittaja TeemuC3, 29 maaliskuu 16, 12:09:58

« edellinen - seuraava »

TeemuC3

Evon kampuran stefa fuskaa koneesta öljyä enskakopan puolelle, eli pitää laittaa kevään kunniaksi vaihtoon.

Enskakopan takatiiviste ei vuoda ainakaan maahan saakka, mutta nyt kun ensiöveto tulee jokatapauksessa pudotettua lattialle, niin mitä muuta kannattaa tsekata tai vaihtaa samalla?

Onko esim. starttiin / vaihteistoon / vaihteensiirtäjään liittyen jotakin ennakoivaa huollettavaa?

Koneella on ajettu ~60 tmls

Fat Boy '99 Evo

TeemuC3

Onko hyviä improvisoituja työkaluja millä uuden stefan saa paikalleen?

Tuo metallihuuli näyttää niin ohkaiselta, ettei siitä taida voida juuri naputtaa...

*

Pois nykäisty stefa oli ihan uuden näköinen, mutta päästää kuitenkin yön aikana öljyä hiukan läpi... (jo ennen noiden ruuvien poraamista) :)

Pitää vielä tsekata noi staattorin sähköliittimien ruuvinreiät, uudet pultit ja locktitet väliin. Ne menee kuulemma moottoriin asti läpi ja puskee öljyä enskaan ellei ole hyvin liimattu ja tiivistetty.

Muuten näyttäisi ketjut/rattaat/kiristäjät sekä vaihdelaatikon ja vetopyörän pää olevan silmämääräisesti hyvässä iskussa, eli ei pureta sen enempää...

Fat Boy '99 Evo

sekatyömies

sopiva putken pätkä, joka vastaa stefan metalliosaan. Laippa putken päätyyn ja kampuran mutterilla kiristetään stefa paikalleen. Näin saadaan tasainen voima koko stefan pinnan alueelle. Vasaralla kopauttamalla putkea saattaa mennä stefa vinoon. Maltti on valttia.

Isoja hylsyjä olen onnistuneesti myös käyttänyt
"Ja kattoo taakke kuski meijerin, kun näköö iisiraiderin"
-Rehupiikles-

Raimo-Raato

Oliko muuten minkä ikäinen kone? Olikohan se nyt vuosimallit -89 viiva -91 kun ongelmana laakeripesän löystyminen valusta ja öljy tihkuu sitten siitä välistä.
A.K.A. Rambe

TeemuC3

-98 ...eli ei osu noihin ongelmavuosikertoihin
Fat Boy '99 Evo