Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Evon staattorin koppa

Aloittaja souweli, 27 helmikuu 16, 17:35:23

« edellinen - seuraava »

souweli

Moro, lataus loppui ja mittasin tuleeko staattorilta mitään koneen ollessa käynnissä - ei tule joten enska auki ja kaivamaan staattoria esille....

Mutta.... onko joku saanut staattorin koppaa ujutettua pois Evosta (1988) irroittamatta enskan sisempää koppaa. Ei jaksais irroittaa kyntkintä staattorin vuoksi....=(
Ketuttaako, häh? www.ketunkulma.fi

Hessu

Staattorinkoppa eli roottori. Kyllä se pitäis evossa mahtua ilman takakopan irrotusta. Mutta pitäähän sun kytkin saada veks, jotta saat ensiövedon eturattaan eli sysäyksenvaimentimen veks edestä. Siis orgis ketjuversion. Sysäyksenvaimennin, kytkin ja ketju kiristimeneen lähtee vaan yhtenä kokonaisuutena.
Vähän hankala vaan saada vedettyä roottori pois booreilta, kun magneetit vetää vastaan. Kaikissa roottoreissa on reiät joihin pystyy pujottaa sopivat koukut. Parhaissa kierrereiät joihin saa pultit vetoa varten.

ss

En muista että evolaisessa olisi tarvinut sisempää enskakoppaa irrottaa roottorin ulostusta varten, eiköhän tuo ole noiden lopunajan twinkämien ominaisuus.

Kompensaattoria voi kokeilla irrottaa kytkin paikallaan. Olen aiemmin ollut samassa uskossa kuin Hessu että pitää ottaa myös kytkin irti, mutta joltakin palstalta lueskelin kompensaattorin purkamisesta ilman kytkimen irrotusta ja seuraavan kerran kun aloin hommiin, kokeilin noin... Kiristin pois tieltä niin ketju antoi sen verran antoi periksi että sain vedettyä eturattaan pois akselilta.

etelahelsinki

Hei,
Jos sulla shovel mallinen koppa shovel mallisella starttimoottorilla
ei onnistu ilman sisäkopan irroitusta.
Valmistettu 1970-1988.

Jos päivitetty uudempi koppa uudempi mallisella startilla onnistuu
laajemman altenaattorinpesän ansiosta.
Valmistettu 1989-

Ile

Hessu

Riippuu oikeastaan evosta. Homosohvista ja fxr:stä taitaa lähtee jo vuodesta -80 koppaa irrottamatta.

souweli

Kiitti jeesistä. Piti irroittaa sisempi koppa, ilmeisesti just toi vanhempi malli.

Mutta nyt sitten iski totaalinen muistinmenetys enkä muista missä järjestyksessä prikat oli. Sattuuko joku muistamaan tossa kuvassa vasemmalta alkaen on siis isoin, keskellä pienempi (paksumpi) ja pienempi ohuempi. Joku tais olla roottorin ulkopuolella linjaamassa enskan oikein mutta ei pysty muistamaan. Enkä myöskään sitä mitä oli roottorin sisäpuolella.

Muistaako joku?
Ketuttaako, häh? www.ketunkulma.fi

Jorg

Olisko tosta apuja?
Toi shimmi voi olla sitten ihan mitä vaan. Sun pitää katsoa että ketjulinja on suora.

http://www.harley-davidson.com/en_us/media/downloads/service/isheets/-j00058.pdf