Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1974 Rautis. Pidempi projekti

Aloittaja mista, 07 syyskuu 15, 18:39:40

« edellinen - seuraava »

jannu

Hakumoottoriin taikasana "Josh Kurpius", ja rakentelusuuntaa ei tarvitse sen enempää enää arpoa... 8)

Spöke

Jep. Mullahan kävi silleen, että hippipyörään täytettiin lappunen numeronsiirrosta ja katsuri sanoi, että riittää, kun käy näyttämässä emäputken ja uuden numeron. No nyt SAMA katsuri pyysi rungon etukäteen, ennen pilkkomista...arvatkaapa tuleeko oman kopterin kanssa murheita....
Mikään ei oo suikkalakkien kanssa varmaa.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

mista

Kurpius ei valitettavasti edusta ihan mun tyylisuuntaa. Teen enemmän ruotsikopteriin taittuvaa laitetta. Ei keulivaa, ei hippiä yms. Taytyy saada kopteriin vahvasti bobberimaisia vaikutteita, jotta pyörä näyttää kokonaisuudelta eikä erilliseltä perältä ja keulalta.

Itellä olis katsastuksen suhteen lähinnä toiveena, että vien vanhan rungon näytille ja sitten kun sen on muutettu niin veisin sen näytille uudestaan ilman mitään vanhojen irtileikattujen osien näyttämistä. Sitten uudet numerot kylkeen. Miksi.. no.. kunhan haluan.

Keulan pituus on vakavassa harkinnassa vielä juuri sen takia, että en halua tästä liian pitkää jolloin se ei näytä omaan silmään kokonaisuudelta enää. +20" springerin olen nähnyt ja se näytti sopusuhtaiselta, mutta springeri on asia erikseen. Pumppukeulaa haluaisin jo sen jätön takia. Ei ole varaa teetättää springeria esim. moorella, jossa olis t-paloissa kulmat.

No nyt alkuunsa tosiaan rakennan sen runkojigin ja mietitään sitten lisää kun runko on siinä kiinni ja rälläkkä laulaa.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: mista - 09 syyskuu 15, 18:24:42Taytyy saada kopteriin vahvasti bobberimaisia vaikutteita...

Hä? Kopterin ideaan kuuluu, että siinä EI ole bobberimaisia vaikutteita... ;D

+20" on porsterin rungon mitoille ihan sopusuhtainen setti.

Katsastusten kanssa kantsii taas välttää toiveajattelua. Kun asioi asiallisesti konttorilla, kertoo etukäteen, mitä on tekemässä ja kysyy ohjeet menettelyyn, asiat hoituvat. Toiveajattelusta seuraa yleensä, että asiat eivät hoidu.
Long John Stroker

mista

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 09 syyskuu 15, 21:08:40
Lainaus käyttäjältä: mista - 09 syyskuu 15, 18:24:42Taytyy saada kopteriin vahvasti bobberimaisia vaikutteita...

Hä? Kopterin ideaan kuuluu, että siinä EI ole bobberimaisia vaikutteita... ;D

+20" on porsterin rungon mitoille ihan sopusuhtainen setti.

Katsastusten kanssa kantsii taas välttää toiveajattelua. Kun asioi asiallisesti konttorilla, kertoo etukäteen, mitä on tekemässä ja kysyy ohjeet menettelyyn, asiat hoituvat. Toiveajattelusta seuraa yleensä, että asiat eivät hoidu.

No lähinnä tuo toive oli sen takia, että olisin voinut tehdä sen rungon tuosta toisesta paperittomasta rungosta ja jättää ton orkkiksen koskemattomaksi. Vaikka sitten vetää numerot siitä rälläkällä pois jos se jonkun mielenrauhaan vaikuttaa, mutta ihan sen takia, että olisi täysin orkkis runko. Ei noitakaan varmaan enää joka kukkulalla kasva. No katsotaan mitä katsuri sanoo kun vaan pääsen sinne asti.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

Keulaan perehtymistä. Katoin minkä malliset putket tossa on. Alapäät kun on 77-84, mutta suorat sisäputket oli käsittääkseni 59- early 77. On ne näköjään toiminu silti keskenään vai mikä ero noissa on? 77-84 putkissa on katalogin mukaan ura siellä alhaalla..



1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

etelahelsinki

Hee.
Noi yläputket 41mm vm. 49 - E77, kyllä 49 vuodesta.
Ja ala, vm. 72 - E77 banaanijarrulle.
Puristimet kuvissa Sportsterin 70`s mallit.
Ile

mista

Lainaus käyttäjältä: etelahelsinki - 12 syyskuu 15, 19:04:58
Hee.
Noi yläputket 41mm vm. 49 - E77, kyllä 49 vuodesta.
Ja ala, vm. 72 - E77 banaanijarrulle.
Puristimet kuvissa Sportsterin 70`s mallit.
Ile


Kiitos varmistuksesta.

Tältä foorumilta löytyi kapeat t-palat ja ne on postissa tulossa minulle, joten yksi asia pois päivänjärjestyksestä.

Takavanteeksi jostain syystä on alkanut haaveiluttamaan 19"... Jos eteen laittaisi 21". Oliskohan se kohtuu kevyen näköinen. 16" takavanne jää jotenkin piiloon kaikkien rattaiden ja romujen taakse. Tulee raskaan näköinen.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Jack

Paa 18 taakse. Jos kapeeta ja kevyttä haetaan, rangasvalikoimakin lienee isompi
Flatheads!!!

petejiiii


Rezi

Ehkä kannattaa valita taakse 18" mieluummin kuin 19". Eturenkaan on ulkonäkösyystä hyvä olla takarengasta korkeampi. 18 tuumaisella se onnistuu paremmin. 19 tuumaisen saa olla max 3.5" leveä, muuten se nousee 21" eturengasta isommaksi. Puhun nyt retrorenkaista. Jos pääsee tyhjältä pöydältä valitsemaan rengaskokoja, niin valitsisin 3x21 ja 4x18.

Make

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 15 syyskuu 15, 21:21:25
Eturenkaan on ulkonäkösyystä hyvä olla takarengasta korkeampi

Ei nyt taas aloiteta tätä  ;D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

mista

Omatekeleen näköinen 23 hampainen..

1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

mista

Hiukan mallailin uutta keulaa. Mitä mieltä arvon raati on onko ihan harakirimeno jos takana on rumpu ja etujarruja ei ollenkaan? Kuinka tärkeä etujarru on näin pitkällä keulalla? En ole moista koskaan ajanut joten ei mitään käryä. Ja jos tarvii etusen niin tarviiko jo molemmille puolille?

1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Kiwi

Ei se nyt ainakaan paras mahollinen pysäytyslaite ole tuo rumpu, mutta pysähtyy silläkin. Levy eteen, kahesta ei niinkään muuta kun kosmeettista hyötyä.