Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

yamaha xvs 125 chopper

Aloittaja haapapuru, 01 tammikuu 15, 23:02:09

« edellinen - seuraava »

haapapuru

projekti ei ole edennyt kummemmin koska hitsi otti ja hajosi. mutta kuitenkin jalkatapit ja rungot niille on valmiina. jalkatapit on terävät piikit jotka on alumiinista sorvattu.

viikonloppuna jatkuu projekti kun uusi hitsi tulee tässä viikolla.

siihen tuli tuhlattua se 1300â,¬ esabin tiggi siis kyseessä. sitten vaan tiggailua opettelemaan että saa kunnon saumat runkoon ja muihinkin osiin. :)

Lainaus käyttäjältä: Joe Cool - 05 tammikuu 15, 19:34:29
Sitten ihan topicin mukaisesti - hienoa työtä ja suurella mielenkiinnolla seuraan kyllä tätä projektia ihan tuon koneen takia. Hatun nosto aikamiehelle, joka on jaksanut piikillä veivata 15 000 km yhdessä ajokaudessa.

Piisaisivatko tuossa prosentit ja antaisivatko pykälät periksi vaihtaa kone suurempaan samalla? Eikös sielä Jammulla ole vaikka Viragon V-koneita? Kun joka tapauksessa joutuu muutoskatsastamaan ja kaiketi jarrutestitkin teettämään, niin saisikohan tällaisen katsastettua isommalle myllylle samantien? Voisi olla hymy vielä leveämpi ensi kesänä ... 8)

Itse kun en pussihousuna mitään ymmärrä näistä muutoksista, niin siksi tuli mieleen kysäistä tyhmiä koneen vaihdosta ::)

noh, kone pysyy piikkisenä. ja juuri sen takia koska löytyy vain A1 kortti. ::)

haapapuru

mopoa rakennettu ahkerasti, mutta päivittely on jäänyt vähän vähälle.

torstaina laitoin työstökeskuksen tulille ja pyöräytin uudet t-palat ja raiserit. t-palat on 30mm paksut alumiini palikat. pyrin tekemään mahdollisimman simppelit ettei olisi mitään ylimääräistä.

pyörässä on nyt uusi keula. keulaputket on 30mm umpirosteri jöötiä. ei ihan keveimmästä päästä, mutta kestäää ainakin eikä tarvitse maalailla ynm, pelkkä kiillotus vain.























katelkee kuvista mitä on tapahtunu pyörälle.  :D

Hemuli

Nyt kyllä menee jo vähän maku näistä hommista kun junioriosasto laittaa tosta vaan työstökeskuksen tulille ja pyöräyttää tehdastekoisen näköiset teekappaleet ;D. Hienoa jälkeä, harrastuksen tulevaisuus on turvattu.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: haapapuru - 21 helmikuu 15, 21:55:50
torstaina laitoin työstökeskuksen tulille ja pyöräytin uudet t-palat ja raiserit.

Mielestäni tämä on sellainen niinsanottu understatement.
Long John Stroker

haapapuru

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 21 helmikuu 15, 22:24:30
Nyt kyllä menee jo vähän maku näistä hommista kun junioriosasto laittaa tosta vaan työstökeskuksen tulille ja pyöräyttää tehdastekoisen näköiset teekappaleet ;D. Hienoa jälkeä, harrastuksen tulevaisuus on turvattu.

hemulille tiedoksi, että johan tässä vähän yli vuoden verran on toimittu cnc koneistajana oppisopimuksella. että ei sitä nyt ihan ilman minkäälaista kokemusta laitettu tulille.  :D

ohjelman tekoon meni se 3 tuntia ja työstöön parituntia ja sahauksiin ynm pikkujuttuihin tunti, tai jotakin sinne päin.

aikasiemmin ei ole paljoa mitään tullut kyseisellä keskuksella tehtyä. mutta nyt on vissiinkin saavutettu sellainen oppimisen ja itsevarmuuden taso, että oli pakko ruveta jotakin tekemään. :)

Joe Cool

Hienoa tosiaankin, että joku ottaa tätä nykytekniikkaa käyttöön näissäkin asioissa. Luin itse kyllä Herran H:n kommentin nimenomaan nuoren miehen työtä kannustavana, en lainkaan suoritusta vähättelevänä. Ja hyvä kun valaisit vähän tuota työn kulkua ja asioihin kulunutta aikaa. Näinhän se on, että piirtäminen yleensä vie aikaa eniten. Ja siksi näitä yksittäiskappaleita ei kannata mennä ruutupaperiluonnos kädessä koneistamolta kyselemään ellei ole valmis maksamaan suunittelutyöstä.

Ja itse olen aina sanonut, että työnantajan pitäisi tällaisissa tapauksissa suhtautua erittäin myönteisesti näihin firabelihommiin, sillä niissä työntekijä oppii 10x enemmän, kuin rutiiniluotoisissa asiakastöissä. Etenkin jos se 3 tai 30 tunnin suunnittelu tehdään omalla ajalla, eikä firman ajalla ;D

Ja itse projektiin, hienoa työtä edelleen, mutta yhden jutun tekisin kyllä vielä uudestaan. Nuo raiserien hatut  :-[ Jos - ja toivottavasti tosiaankaan ei - sattuu käymään niin, että pyörä tekee syystä tai toisesta suunnittelemattoman äkkipysähdyksen vaikka autoon, tien penkkaan tai villisikaan, niin ei ole kauhean mukavaa avata mahalaukkuaan noihin keihäänkärkiin ::) ::)

Itse olen ainoan ja toivottavasti ainoaksi jäävänkin kolarini moottoripyörällä vetänyt jo kevariaikana eteen kääntyneen Rellun keulaan ja aika sujuvasti siirryin ohjaustangon yli maantielle... Ja ihan yhtä vikkelästi noina vuosina tempasin suoraan ohjaustangon yli mopolla, kun jäällä ajaessa etupyörä pysähtyi lumipenkkaan... Kummassakaan tapauksessa en kyllä kaivannut yhtään terävää uloketta lentoradalle - kukkahattuilua tai ei :o

Ja tuohon moottoriin - hoida sitten se A2 kortti heti kun voit, 35kW on kyllä aivan erilainen ajokokemus, kun ei tarvitse miettiä, onko vastatuuli vai ylämäki tulossa ;D

haapapuru

Lainaus käyttäjältä: Joe Cool - 22 helmikuu 15, 11:49:10
Hienoa tosiaankin, että joku ottaa tätä nykytekniikkaa käyttöön näissäkin asioissa. Luin itse kyllä Herran H:n kommentin nimenomaan nuoren miehen työtä kannustavana, en lainkaan suoritusta vähättelevänä. Ja hyvä kun valaisit vähän tuota työn kulkua ja asioihin kulunutta aikaa. Näinhän se on, että piirtäminen yleensä vie aikaa eniten. Ja siksi näitä yksittäiskappaleita ei kannata mennä ruutupaperiluonnos kädessä koneistamolta kyselemään ellei ole valmis maksamaan suunittelutyöstä.

Ja itse olen aina sanonut, että työnantajan pitäisi tällaisissa tapauksissa suhtautua erittäin myönteisesti näihin firabelihommiin, sillä niissä työntekijä oppii 10x enemmän, kuin rutiiniluotoisissa asiakastöissä. Etenkin jos se 3 tai 30 tunnin suunnittelu tehdään omalla ajalla, eikä firman ajalla ;D

Ja itse projektiin, hienoa työtä edelleen, mutta yhden jutun tekisin kyllä vielä uudestaan. Nuo raiserien hatut  :-[ Jos - ja toivottavasti tosiaankaan ei - sattuu käymään niin, että pyörä tekee syystä tai toisesta suunnittelemattoman äkkipysähdyksen vaikka autoon, tien penkkaan tai villisikaan, niin ei ole kauhean mukavaa avata mahalaukkuaan noihin keihäänkärkiin ::) ::)

Itse olen ainoan ja toivottavasti ainoaksi jäävänkin kolarini moottoripyörällä vetänyt jo kevariaikana eteen kääntyneen Rellun keulaan ja aika sujuvasti siirryin ohjaustangon yli maantielle... Ja ihan yhtä vikkelästi noina vuosina tempasin suoraan ohjaustangon yli mopolla, kun jäällä ajaessa etupyörä pysähtyi lumipenkkaan... Kummassakaan tapauksessa en kyllä kaivannut yhtään terävää uloketta lentoradalle - kukkahattuilua tai ei :o

Ja tuohon moottoriin - hoida sitten se A2 kortti heti kun voit, 35kW on kyllä aivan erilainen ajokokemus, kun ei tarvitse miettiä, onko vastatuuli vai ylämäki tulossa ;D


juu en minäkään sitä mitenkään mollaamisena ottanut. halusin vain selventää asiaa, ettei nyt kaikki sentään luule, että ihan tuosta vaan työstökeskusta käytän.  ;D

itselläni ei ole tietoa miten työnantaja tähän minun mopon osien jyrsintään suhtautuu, kun ei ole tullut kyseltyä asiasta pahemmin. nämäkin teepalat kävin yöllä jyrsimässä.  :D
mutta tuskinpa tuo pahastuu vaikka omiansa puuhailee näillä koneilla, kunhan vaan vapaa ajalla tekee kaiken.

ja nuo hatut saattaa tosiaankin olla ajossa vaaralliset, sen kyllä tiedän.  mutta nuohan lähtee aina kätevästi pyöräyttämällä pois vaikka ennen ajoa. tai sitten vain tekee uudet tasapäiset nuiden tilalle.

Hemuli

Mitenhän muuten mahtaa noi takaiskarit toimia noin kevyen pyörän keulassa? Pelkään vaan että ne on liian jäykät ja aiheuttaa keulan pomppimista jarrutaessa...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiwi

Näyttäis olevan jonkinsorttiset proget, voihan ne pelatakki. Ainaki mitä ite muutama vuos sitte satapiikkisellä viragolla ajoin nii ei niitä oikeen jäykiks voi kutsua, jos ne on just jostain kustomi kevarista.

haapapuru

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 23 helmikuu 15, 10:06:36
Mitenhän muuten mahtaa noi takaiskarit toimia noin kevyen pyörän keulassa? Pelkään vaan että ne on liian jäykät ja aiheuttaa keulan pomppimista jarrutaessa...

ei pitäs olla liian jäykät. tuon xvs:än vakio iskarit on nuo, ja tuntuuvat ajaessa melko "pehmeiltä" .  ainahan ne vaihdeattua saa jos sattuuvatkin olemaan liian jäykät.


onko kellään tietoa mistä saisi halvalla reiättömiä vannekehiä? on vähän mielessä pyörinyt vanteiden teko. tai ainakin yrittäminen mitenkä onnistuisi.

Kapteeni sika

Tais Rezi mainita omassa rojektialpumissaan että Mr Moorelta löytyi. Lempäälässä.

haapapuru

viime postauksesta onkin pyörähtänyt taas tovi.

pyörä alkaa olla sillä mallilla, että kaipailisi pohjatöitä ja maalia pintaansa.  :P

joitakin osia kiilloteltu jo vähäsen, esim t-palat ja jalkatapit. lopullinen kiillotus sitten kasauksen yhteydessä.

tämmöisellä rojulla lähdetään taas american car showhun.  :D














kuvissa kaikki vaijerit ja sähköjohdot rrepsottaa vähän miten sattuu. laitellaan siistimmin sitten maalauksen jälkeen.

nostokurki

Hienoa jälkeä :) omaan makuun nuo etujouset voisi olla vähän kapeammat, mutta voi olla kiven alla löytää moisia.

Kaiken kaikkiaan linjat on kyllä hyvin kohdallaan!
-99 fat boy evo, -08 xl883

Rezi

Onnittelut rakentajalle!! Erittäin hienoa työtä. Pyörän linjat on kohdillaan. Kevarin kone ja näyttää äkkivilkaisulla Evolta.

Tuleeko pyörään takalokaria?

haapapuru

kiitos kiitos.  :)



pikkuhiljaa alkaa näyttää valmiimmalta, vaikkakin vastoin käymisiä pintakäsittelyn suhteen olikin paljon..

ensin väärän sävyinen maali. tämäkin johtui omasta tyhmyydestä ja siitä että tuli maalaus aloitettua liian kiireisesti. tuo rungon värihän on limen vihreä, niin minä kiireessä rupesin maalaamaan ja sitten ihmettelin kun sävy oli ihan normaalia vihreää vastaava. no unohtui tietysti sotkea maali purkissa  ;D

pakoputket ymn mustat osat on maalattu pariin kertaan myös, kun maali oli vissiinkin mennyt jotenkin pilalle. ei kuivunut ollenkaan. jokunen tovi meni tinnerirätin kanssa hinkatessa mustia osia ja sitten uutta pohjaa ja maalia pintaan. huoh.. no kaikesta huolimattta osat on nyt hyviä, paitsi tankki, kun on niin roskainen. mutta eipä tuolle nyt tähän hätään mitään voi.

sähköt ja vaijerit nyt jää ennen näyttelyä laittamatta, mutta eipä se luulisi haittaavan.




















semmoinen mopedi.

katelllaan nyt miten pärjätään american car showssa.  taas nimittäin nuorirakentaja kisaan tuli osallistuttua.  :D