Minkäslaiset on nuo ajokuteet?

Aloittaja nicnac, 10 toukokuu 09, 22:24:30

« edellinen - seuraava »

opa

Lainaus käyttäjältä: Jack - 23 joulukuu 15, 15:00:24
mitkä vitun suojat???  moottoripyöräilyn, varsinkin chopperilla/bobberilla ajamisen kuuluu olla vaarallista.

- Lucifers Death Squad -

Täysin samoilla linjoilla,jos pelottaa osumat tai kaatuminen ni kantsii ajaa vaan saippualaatikolla airbäkien ympäröimänä ;) Ajokuteet on sellaset, että tarkenee ja pysyy suht kuivana.
Nimim.prätkäilyä vasta 33 vuotta, todistettavasti vielä elossa ;D
-Memento mori-

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: opa - 24 joulukuu 15, 15:09:21
Nimim.prätkäilyä vasta 33 vuotta, todistettavasti vielä elossa ;D

Mul taitaa olla muutama vuosi enempi, joutuu kyllä toteamaan et "oletettavasti vielä elossa"... näiden elintapojen ja metrien perusteella ei aina voi olla ihan varma ja todistemateriaalinki kanssa voi olla jo niin ja näin tuon elossa olon suhteen... oletettavasti kuitenkin, en ole ainakaan huomannut poistuneeni empystä...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Lyytinen

Onhan se kuskin vaatetus iso osa estetiikkaa, ei sitä käy kieltäminen. Mutta noin henk. koht. mulla on kaiken maailman epäesteettiset selkäpanssarit sun muut härdellit koska minua ei todellakaan voisi vähempää kiinnostaa mitä muut, tuulipukukansa tai kanssaharrastajat, on mieltä enkä minä itse näe itseäni ajaessani. Korkeintaan vasta sitten jos suojat tulee lailla pakollisiksi niin sitten ne lentää vittuun.

En ehkä ole Jackin kanssa samalla linjalla, että pitää olla vaarallista. Itse näen enemmänkin sen niin, että "haistakaa kaikki niin pitkä v****, että Hangosta Petsamoon".

Smokie

Oon minäkin sen verran juppi että kadehdin vaimon uutta tummanpuhuvaa ajotakkia. Maalasin oman turhan värikkään mattamustalla ja siitä tuli vähintään yhtä hyvä!

Blower1

Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 24 joulukuu 15, 17:14:59
Onhan se kuskin vaatetus iso osa estetiikkaa, ei sitä käy kieltäminen. Mutta noin henk. koht. mulla on kaiken maailman epäesteettiset selkäpanssarit sun muut härdellit koska minua ei todellakaan voisi vähempää kiinnostaa mitä muut, tuulipukukansa tai kanssaharrastajat, on mieltä enkä minä itse näe itseäni ajaessani. Korkeintaan vasta sitten jos suojat tulee lailla pakollisiksi niin sitten ne lentää vittuun.

En ehkä ole Jackin kanssa samalla linjalla, että pitää olla vaarallista. Itse näen enemmänkin sen niin, että "haistakaa kaikki niin pitkä v****, että Hangosta Petsamoon".

+1

hazzinen

Mitä viime kesään ny tuli ajeluu nii aikas paljon oli oikeen nahkahousutkii jalassa, kun ei aamusin viittinä ihaa pelkäs farmarissa lähtee. Sen kerran nyt sitten ku oikeen yli 20 oli lämmintä nii saatto paahtaa farkuissakin. Kaikki ajovermeet näyttää siltä, kun olisivat mad maxista rempastut. Ajosaappaatkin löyty torista, 70-luvun alpinestarssin hi-point rossisaappaat. Ovatten rumat ku renkimiehen hampaat, mutta hyvät!

kypäräpolitiikka on airohin modulaari tr1, aivocippo sekä tuttu vanha uskollinen ww2 rautakypärä. Kaksi jälkimmäistä on kyllä niin hirveet, että justiisa pystyy ehkä ajamaan joutsaan ja takasi...

tolla setillä pääasiassa:

RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

ezmo

Ajokelien (20c-35c) tullessa mitä vaan mieleen juolahtaa, pidemmille lenkeille nahkaa tai kevlarfarkut. 15c-20c  nahkaan.. Teryleenipukuun 1c-15c.  

Kenkinä kirpparin rottamaiharit, tennarit, goret....

Sateen yllättäessä vedetään sissystä sadehaalari päälle ja muovikassit jalkoihin....

-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

JKKo

Ekoja lipat vedin varvassandaaleissa, farkuissa ja t-paidassa vuonna 1976. Rippikoulu oli tuoreessa muistissa ja varjelus mukana. Henkisen puolen vammat ne vakavimmat tuolloin. Oikeapi kaatuminen yöklä sateessa autobahnin rampissa 2012 ja silloin oli kaikki mahdolliset panssarit Halvarssonista MP-asusteeseen päällä ja niin maan perusteellisen kipeät paikat, mut ei mitään parantumatonta kuitenkaan. Useimmin tulee ajeltua kevlarfarkuissa ja jossakin pusakassa, eli en näemmä opi koskaan.
883/1200/turbo

jukkajänis

Taitaa buff olla kallein ajovaruste, Takki kirppis-löytö 7e, housut tallikaverin vaimon vanhat (äiti-muori jatkanu puntteja erivärisellä nahkalla), maiharit työsuhde, kypärä 20 mk / romutori 100v sitten, lasit 5e, hanskat on!, puoli-pälkäneläiset 4e (ajohousujen alla pidettävät pitkät kalsarit, joista
lahkeet leikattu polven alta, lahkeet palanu hitsatessa/rälläköidessä/jääny ketjujen väliin...) = alle 100e yhteensä!

Toisaalta pikku-poitsun eka cc-kisa 4/2015 tais uus rintapanssari/munuaisvyö olla 300e, kisakatsas-tukseen kelpaava kypärä 450e, juomareppu 100e, tecci 8.t sisäkengällä 650e, ehjät housut/rossipaita
200e.... kaikki on niin suhteellista :P

Poser Ana

Arvasin, että tulee kommentteja, että vittu mitään kamoja ainoa oikea tyyli on ajaa kun biker leffoissa Arizonan auringon pahteessa ::)

Kyllähän sitä toisee ajelee Squid tyliin vaikka sortseissa ja fläbäreissä. Toiset jotuu ajaan mitä taidot antaa myöten 18G´s and 18Miles don´t make you biker = paskakuski vaikka ei ammatiltaan :P
Muistan kun 90-luvulla kun ykskin old school äijä sano, että en kypärää käytä.....kuuppa ei haljennu, mutta sakot pakotti äijän ajamaa potta päässä sillä olympia vuoden pannu kopterilla. Ja onhan niitä hyviäkin juttuja: kun yx vanhan liiton ukko tuli Euroopan turneelta chopperillaan ja kerto lipanneensa mukulakivillä keski- euroopassa, kysyin kuinka kävi. Hän vastasi, että pyörä säilyi ehjänä. Meikäläinen tarkoitti, että kävikö itselle mitään  :D Seuraavassa lausessa sanoi, että mopo pelastu kun jalka jäin alle. Minä sitten siihen, että mites se jalka ? Vastaus: Kyllähän sitä tossa perässä vetää  ;D
En kyllä antais itelleni anteeks jos, esim kuntoilut joutuis jätään lippojen takia vähemmälle.
+++ paskakuski, mutta ei ammatiltaan +++

jukkajänis

Heh! Ainakaan mun kommentti ei ollu vittuilua, lähinnä hintavertailua! Siis omakin keho on
täysin panssaroitu ajetaan sitten MX.ää tahi "täysiä" puitten välissä, eikä varmaa pystyis
tätäkään viestiä kirjoittaan, ellei varusteita käyttäis, sen verran on tuota osumaa tullut!

Mut juu, jotenki tähän pää- / ykkös-lajiin kuuluu että mopon päällä on rento olo!

Poser Ana

Lainaus käyttäjältä: jukkajänis - 29 joulukuu 15, 21:57:13
Heh! Ainakaan mun kommentti ei ollu vittuilua, lähinnä hintavertailua! Siis omakin keho on
täysin panssaroitu ajetaan sitten MX.ää tahi "täysiä" puitten välissä, eikä varmaa pystyis
tätäkään viestiä kirjoittaan, ellei varusteita käyttäis, sen verran on tuota osumaa tullut!

Mut juu, jotenki tähän pää- / ykkös-lajiin kuuluu että mopon päällä on rento olo!

Sulla oli kommentit ihan asiaa, ja hyvä jos ei hinnalla pilattu ajokamat. Itsekin laitan rahat mielummin mopon laittamiseen, mutta omaa suojausta unohtamatta, kun mällit tai lipat ei aina ole aina itsestä kiinni.
+++ paskakuski, mutta ei ammatiltaan +++

hazzinen

jos nyt ei ihaa kaatumiselta pelastavat, mutta ainakin semmoset on oltava, ettei palella ihaa jatkuvasti. se vasta on pöljää jos kuolee suomen kesäpakkaseen ekan 10 kilsan jälkeen.
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

Smokie

Siitä puheenollen, tupakkimiehen sormia paleltaa perkele jatkuvasti. Osaisko raati suositella hanskoja missä tarkenisi & eikä ne olisi yhtä paksut kuin kosmonauteilla?

Kahvalämppärit on harkinnassa, joskin ylimääräisiä ampeereita löytyy todella niukasti. Crossin kanssa on tosin tullut todettua ettei nekään paljoa auta.

bobbernation

Kaveril on sporas kahvalämppärit. Koeajoin kerran ja jeesus mitkä laitteet. Se veteleekin paljain käsin tai ohkasis habskois ku mul on viel karvaturrit käsis. Ei huono juttu ollenkaan.