keulan pituus

Aloittaja Jack, 06 lokakuu 14, 10:11:11

« edellinen - seuraava »

Jack

Huomenta

Voisiko joku ystävällinen mitata noin vm. -80 Shovelin 35mm STANUMITTASEN keulan pituuden akselin keskeltä ylä-T kappaleen yläpintaan, Kiitos.

Pääsis keulaa purkamatta ynnäämään mikä toi oma on...Ja jos ystävällisesti kertoisi sitten myös mikä malli oli kyseessä kun FXS on stanuna +2 verrattuna muihin....

kumartaa hän...
Flatheads!!!

Kapteeni sika

Jos jouset on väsähtäneet niinkun mulla oli, niin keula makaa aika syvällä. Ei ollut preloadia ollenkaan jousilla. Mä voin mitata kekiviikkona jos et saa mittaa muualta. Nostan runkoo ylös että keula roikkuu ja on täydessä mitassa.

Vai miten se pitäs mitata?

hapsu

81,4 cm oli tuossa minun mopon keulassa kyseinen mitta, papereissa lukee pelkkä FX, siitä ei mitään tietoa että onko tuo keula ollut tuossa alunperin...Ja tää on ihan vaan nopsasti mitattu, seisontajalan varassa röhnötti mopo.

Jack

Sika mittaa ihan vaan renkailla.....älä nosta. tuuppaa vaan se kyulä ylös jos makaa.... ja samaan mittaan pääsin mä kuin hapsukin...

Onko Hapsulla varmasti std mittaset putket?

(tää on niin tätä)

Flatheads!!!

Kapteeni sika

Nyt on kyl esijännitystä jousilla, mut en tiedä onko keula täydessä mitassa kun paino on jousilla. Mitataan.

hapsu

Uskoisin että std mittaiset on, tosin hankin tuon projektin tuusulasta... ;D, mulla on siellä jousien päällä sellaset putkenpätkät, en tiiä vaikuttaako noi muuhun kuin esijännitykseen, just sen pari tuumaa niillä on mittaa.

Jack

OK, mulla ei oo mitään putkenpätkiä jousten päällä...

Flatheads!!!

Kapteeni sika

Ei ollu mullakaan mut laitoin, muistaakseni jotain 30mm. Tuli vähän ryhtiä ja keula toimii paremmin. Nyt kun keula on maasta irti niin ne irralliset putkenpätkät törröttää tulppien kierteiden alareunojen tasolta mittansa verran, siis sillon kun tulpat on irti putkien päistä. ;D  

Tulpat on vähän hankala ruuvata paikoilleen mut nesteenvaihtoja varten tein tulppiin kierteytetyt reijät. Ei tarvi ottaa tulppia simmuun kun vaihtaa keulaöljyt. Uitan öljyt niistä pikkureijistä.

Kapteeni sika

Aika tarkkaan sama mitta mun sovelin keulassa kun Hapsun laitteessa. Ehkä sentin verran venähtää kun stongasta kiskoo.

Jack

Jahas,

kai se vaan on purettava ja mitattava sisäputket... :o Voi onko Sialla tai Hapsulla muistikuvaa sisäputken pituudesta??

Flatheads!!!

Kapteeni sika

Varaosanumerolla löytynee mitta: 45407-75

Jack

siis lähinnä mä olen epävarma nyt siitä, että onko mulla ja kahdella muulla mitanneella FX stanu keula, vai FXS stanu, joka on +2 FX verrattuna  ::)

Kun siis meinaan keulaa pudottaa (sori Tuusula) ni 2" pudotus on jees, mut 4" (siis jos FXS mittanen) aika paljon, eli jää jousto lyhkäseksi.
Flatheads!!!

rodchop

Dorkana oon pariinkin kertaan paininu vastaavan ongelman parissa 39mm keulaputkien kanssa. Eikä vaan oo saanu aikaseks laittaa ylös, paljonko mitta kasattuna yläpäästä akselin keskelle milläkin putkilla. Eli seuraavalla kerralla taas pakko purkaa & Mittaa, ennen ko mitään etsii tai tilailee  :'(
HOG Forever Forever HOG

Kiwi

Tuuman tai kaks pystyy kyllä lyhentää ilman putkien vaihtooki...

Jack

no juri sitä tässä etsitäänkin, et saako pudotettua ilman putkien vaihtoa.
Flatheads!!!