Shinkon retrorenkaista

Aloittaja Spöke, 03 heinäkuu 14, 18:56:39

« edellinen - seuraava »

Spöke

Mulla on Pannussa ollut shinkolaisia koossa 5x16. Aluksi hankin mallia 240E, josta pidin kovasti. Kestää takana noin 10tkm, edessä +20tkm, taitaa nykyinen olla lähemmäs 30 ajettu. Viime keväänä ennen Puolan superia tilasin Vammalasta uuden takakumin, valitteli, ettei E240:stä enää saa, mutta E270 voisi toimittaa. Semmonen siis. Selkä napsahti heinäkuun lopulla joten syyskuun lopulla ajoin vielä lyhyen Kalajoen reissun. Ja eilen vaihdoin alta pois,  kilometrejä noin 5000. MP renkaasta löytyi E240:nen, joten semmonen alle.
Eli kun retroshinkoja valkkaatte, kandee valita se E240:nen, jos ajaakin meinaa. Ei mulla muuta.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Rezi

Kiitos vinkistä! Mulla takana 5 x16 Shinko E240 ja ajettuna abouttiarallaa 15 000 km ja vielä sillä loppukesän ajaa. Ajattelin ens kesäksi tuota E270:stä, mutta tämän kommentin perusteella siis ei semmosta.

ezmo

Mulla 270ja matalat paineet. Viime vuonna 2000 ja tänä vuonna 6000km takana. Keskellä 4 mm urasyvyyttä jälellä...
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Spöke

Lieneekö ajotyylillä vaikutusta kulumiseen? 9500km kesti nyt E240 takarengas, eli vajaan kesän. Melkein kankailla on keskeltä, painetta 2,2 bar. Melkein pelkkää matka-ajoa, 115-140km/h nopeuksilla.
-Spöke

ezmo

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 04 lokakuu 14, 16:46:43
Lieneekö ajotyylillä vaikutusta kulumiseen? 9500km kesti nyt E240 takarengas, eli vajaan kesän. Melkein kankailla on keskeltä, painetta 2,2 bar. Melkein pelkkää matka-ajoa, 115-140km/h nopeuksilla.
-Spöke

Spöke, sä ajat jo teoreetisen maksiminopeuden uläpuolella. ;). Liekkö siinä syy ? Mitkäs välitykset sulla? Ite oon uskaltanut maks 123kmh ottaa ohitustilanteessa. Muuten max 110kmh.
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Spöke

No höh, ihan normivauhteja kai nuo ovat? 24/47 vällärit, 3000r/min=120km/h. Sillon tärinät loppuu ja meno maistuu. ;D
-Spöke-

Lyytinen

Minulla on shovelissa 23/49 välitykset ja periaatteessa tuossa 120 km/h motarilla se olisi 3400 rpm. Vaikka kyllä se lähempänä neljää tonnia se mittari näyttää... Paitsi seuraavan kerran kun tuon motin puran, niin laitan ehkä 60 % tasapainotuskertoimeksi sen 56 %:n sijasta. Ja ehkä sittenkin ärjymmän nokka-akselin...