Pumppukeulan kunnostus

Aloittaja kessu, 27 lokakuu 12, 21:46:55

« edellinen - seuraava »

Kapteeni sika

Ei ollut vaihdettavia liukuheloja.

Stefat oli väärät, kävin vaihtamassa oletuksella että sain väärät vahingossa mut samoja tarjottiin. Mut jos keulassa on 35mm putket niin 30mm stefat ei sovi, oli vuosimalli mikä hyvänsä.  Otin sit Kayaban stefat koska ne oli 35mm putkille. No ulkohalkaisija olikin sitten millin verran alimittainen. V***U!

Vanhoista stefoista löytyi koko 48 x35 x13. Laakerikaupasta löytyi mut 13mm jäi 8 milliseksi, myyjä sanoi et kestää, nähtäväksi jää.

On tää vaikeeta joskus.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 22 toukokuu 13, 00:27:01...Vanhoista stefoista löytyi koko 48 x35 x13. Laakerikaupasta löytyi mut 13mm jäi 8 milliseksi, myyjä sanoi et kestää, nähtäväksi jää...

Näinköhän vaan... Keulan stefoissa pitäis olla huuli molemmin puolin, niiden tehtävänä kun on estää öljyvuotojen lisäksi pölyn pääsy keulan sisään. Uskaltaisin veikata että sulle on myyty tavallinen yksihuulinen stefa joka toimii lähinnä pyörivillä akseleilla joissa öljyt vain toisella puolella johon päin huuli asennetaan.

Motorcyclestorehouse listaa -76-84 Showa-keulaan stefat osanumerolla 510783 ja näyttäis olevan varastossa: http://www.motorcyclestorehouse.nl/product/510783

Viimeksi kun Hotbikessa kävin niin heillä oli tota Jameksen settiä hyllyssä - tiedän sen siitä kun meinasivat vahingossa myydä mulle sellaisen 39 mm keulaan ;D.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kapteeni sika

Joo pitää ostaa oikea setti lähiaikoina, en kyllä hae niitä enää samasta paikasta, (virallinen diileri) vaan tilaan ne jostain.

Kapteeni sika

Piti soittaa kauppaan ja tarkistaa. On niissä mulle myydyissä "pölyhuuli". Dual mainittiin koodissa.

Se on tuo AS malli.

Mut tänks tuu tö tips. Nyt tiedän tämänkin.

Kapteeni sika

Mutta eihän ne sitten oikein pitäneetkään. Ei varsinaisesti vuoda mutta pikku roisketta pukanneet läpi oikeestaan kokoajan. Yläputket on hyvässä kuosissa eikä heloissa ole väljääkään. Muutamaa eri öljyäkin testattu (kokeilin kuinka keula toimii eri viskositeetin liruilla) mut sama tulos, snadisti hikoo.

Oikeat stefat tilattu.

Asennusholkki sorvattu ja ruuvimeisselistä on kuokka väännettynä millä vanhat stefat saa pois.

Kapteeni sika

Tänään tuli tilatut tiivisteet mut mä hain jo eilen sellaset Stormilta (en tienny et sieltä löytyy) ja laitoin kii.
Sikäli erikoiset stefat (Stormilaiset) et näissä on se teräsjousi molemmin puolin. Eli myös paineettomalla puolella.

Oon sanonut ennenkin näin: näyttäs pitävän nesteet oikealla puolella. Aika näyttää.