painikkeet tankoon

Aloittaja T, 08 toukokuu 14, 15:05:03

« edellinen - seuraava »

T

FXR Projektiin tarvitsisi mahdollisimman simppelit painikkeet vilkuille, töötille ja moottorin sammutukselle. Starttia ei ole. Eli 2x 2 -osaiset painikkeet riittää.

Valot meinasin hoitaa vipukytkimellä lampun kuupasta eli  "lyhyet - pois (parkki palaa)- pitkät " vai sanoiko laki jotain muuta asian tiimoilta ?

Nämä olisiva varsin maukkaat, mutta onko muita hyviä vaihtoehtoja ?

http://motogadget.com/en/griff-taster/push-button-controls-m-switch/m-switch.html

Jussi

Motogadgetit ovat osoittautuneet toimiviksi ja tukeviksi. Näköjään nykyään on olemassa yksinappinekin versio.

Ainakin joidenkin tarvikekahvojen kanssa tuosta takakappaleesta joutuu hiomaan/viilaamaan hiukan materiaalia pois kahvan tieltä, mutta kiiltävissä versioissa sen saa tehtyä siististi. Toinen vaihtoehto on laittaa kapea holkki tuon napin ja kahvan väliin. Selviää helposti kun mittaa kuinka lähelle kahvojen juuriosa tulee stongaa kun sen vetää pohjaan. Onhan noita muitakin, monet kahvavalmistajat tekevät omiinsa sopivia, itellä ei kokemusta niistä.

Sammutusnapin tilalle saattaisin ite laittaa yhteen nappiin valojen vaihdon, aika paljon kätevämpää vaihdella stongasta kuin lampun kuoresta. Kuupan sisälle sellainen rele, joka toimii nappikytkimillä.

Lexus

Itse laitoin mikrokytkimet kahvojen kiinnitykseen.
Porasin upotusreiän sisälle ja pintaan tuli vain painonapin kokoinen reikä. Sikaa täyteen ja se oli siinä.Nyt näkyvissä on vaan pieni nappi joka on siinä kahvan kiinnitysjutskassa.
Muita, tuli omasta mielestä kliini.

Maksoi 9 eur 10 kpl.Ruostumaton nappi ja säänkestävä.
On toiminut moitteetta.
Tosiaan koko kytkimen koko on noin 5 x 5 mm, ja itse nappi joka näkyy on vaan noin  2 mm kokoinen.

Kävin ottamassa kuvan. Toisessa kuvassa on valokytkin, tangon etupuolella. Eli etusormella voi vaihdella tai sammuttaa sen  kokonaan.
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

Machinist

Mistä löysit moisia mikrokytkimiä?

Don Quijote

Ja miten noin pieniin osuu hanskat kädessa? Hieno idea ja toteutus kyllä.
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Hemuli

Heitän ihan vaan arvauksen - olisko kyse elektroniikkateollisuuden komponenteista joihin on sitten itse tehty noi rosterinapit päälle?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Lexus

Ebaysta, saksan versio. Ihan elektroniikkaosia ovat, hakusanalla microtaster löytyi.
Oli kiinni valmiina koko paketti. rosteriset napit kiinni.
Hanskalla löytyvät ihan hyvin, ei oo  ollut ongelmaa noiden kanssa.
Yritin löytää samoja ebaysta, mutta ei löytynyt.
Kai tuollaisia suomestakin saa.

tuollainen löytyi , mutta ei enää saatavilla

http://www.ebay.co.uk/itm/5-x-Micro-Taster-KSJ0VD18-Spherical-Actuator-Tact-Switch-ITT-5pcs-/151085978242
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

Tuomo

motogadget napeista on uusi mini-versio. hintaa on kyllä aika lailla enemmän kuin yllä esitellyssä itse tehdyssä versiossa