Hd:n muutoskatsastus kyssäri?

Aloittaja Haudi81, 03 elokuu 13, 22:01:38

« edellinen - seuraava »

Haudi81

Moro,

Eli olen ostamassa ensimmäistä customia, muutaman kyykkypyörän jälkeen ja olen vähän pihalla näissä muutoskatsastus asioissa.

Eli pyörä, jota olen ostamassa on vm. 1982 shovel fxr ensirekisteröinti kanssa 1982. Pyörä on rakenneltu ja tuotu saksasta rakennettuna vuodesta ei tietoa.

papereissa pyörä on FXR ja shovel/FXR tekniikka, mutta pyörässä ei ole fxr:ää muuta kuin tekniikka ja eturengas. Otteessa on prosentteja nolla ja pelkästään maininta akselivälistä. Myyjän mukaan otteessa ei ole muutoksia, kun kyseessä on "vanhan liiton" hd ja aikoinaan kun pyöriä tuotiin suomeen ja rekisteröitiin niin ne tuli aina 0 prosenttisina?

Eli kyssäri onkin, että onko pyörä ihan laillinen tuollaisenaan kuin se on suomeen rekisteröity, vaikka otteessa ei olekkaan mainintaa muutoksista?

hoodee

kyllä se yli 50% pitäis löytyä alkuperäistä osaa että pyörä säilyttää identiteettinsä ja on laillinen,ellei sitten kyseessä ole omavalmisteeksi rekisteröity,koneesta tais tulla se 28% ja vanteesta 8%?? mutta jos osat on alkuperäistä vastaavat niin ei niitä ketään erota. MMAF:n sivuilta löytyy prosenttilaskuri josta selviää jyvitykset ym.
-79 SHOVEL,-57 TRIUMPH,-88 SPORA TRIKE,55 SERVI CAR

Haudi81

Moi,

Samaa asiaa oon tässä itekkin miettinyt, et miks ei otteessa ole mitään mainintaa muutoksista. Ilmeisesti trafin tietokannassa on pyörästä olemassa runkonumerot ja koneen numerot tallessa. Pyörä on myynnissä tässä http://www.nettimoto.com/harley-davidson/shovel/1489528 ja on finnbikers jäsenen vanha pyörä. Kyselin entiseltä omistajalta ja hän sanoi varmistaneensa konttorilta, että pyörä olisi laillinen? Onko noi tiedot saatavilla konttorilta, vaikka en ole vielä pyörän haltija/omistaja.

Sen olen ymmärtänyt, että pyörää ei kannata ainakaan uudestaan muutoskatsastaa sillä prosentit paukkuu yli, mut tarkoitus ei ole enää rakennella vaan ajella tuollaisenaan. (Laillisesti)?

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Haudi81 - 03 elokuu 13, 22:01:38
Myyjän mukaan otteessa ei ole muutoksia, kun kyseessä on "vanhan liiton" hd ja aikoinaan kun pyöriä tuotiin suomeen ja rekisteröitiin niin ne tuli aina 0 prosenttisina?

Joskus 1600-luvulla oli semmonen sääntö, että kaikki yli 25 vuotta vanhat osat laskettiin alkuperäisiksi, jos itse pyöräkin oli maahan tuotaessa yli 25 vuotta vanha. Pieni ajatusleikki kertoo, että tämän kyseisen pyörän kanssa nämä ehdot eivät voi täyttyä sitten mitenkään, koska pyörä on käyttöönotettu 1982.
Long John Stroker

Tuukka

Siinä ei paljon vanhat liitot auta, kun muutaman vuoden päästä vuosikatsatuksessa ruvetaan ynnäämään prossia. Mä ainakin jättäisin väliin.
C.O.G.

Miska

Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 04 elokuu 13, 11:51:19
Siinä ei paljon vanhat liitot auta, kun muutaman vuoden päästä vuosikatsatuksessa ruvetaan ynnäämään prossia.

Sorry ot, mut mä en jaksa uskoa, että vuosikatsastuksen mahdollisesti totetuessa ne konttorilla syynäis muutettuja osia. Kuulostaa mahdottomalta tehtävältä saada katsastusmiehet tietämään kaikki moottoripyörämallit ja niiden osat jotka on sadan vuoden aikana valmistettu. Toki ne saattaa puuttua muuutoksiin jotka Inarin mummokin huomaa ja joita ei ole rekisteriotteeseen merkitty.

Sent from some cheap crap mobile device
-Just another guy on the lost highway-

Haudi81

Moro,

Mites saako noita pyörän tietoja jostain selville minkälaisessa kuosissa se on suomeen aikoinaan rekisteröity. Entisen omistajan mukaan pyörän runkonumero ja koneen numero on trafin tietokannassa ja hän olisi varmistanut konttorilta, että pyörä olisi laillinen tässä kuosissa. Edelleen ihmettelen miksi otteessa ei näy mitään muutoksista. Runko on kenny boycen pro street.

Luulis et pyörä olis jollekkin tuttu ilmeisesti kouvolan ja viimeksi mikkelin seudulla pyörinyt. Nykyinen omistaja ei pyörästä osannut mitään oleellista inffoa antaa.

Mites jos pyörä ei olisi laillinen ja katsastukseen joutuu niin riittääkö, että hommaa fxr:n orkkis osia riittävän määrän ja vaihtaa pyörään vai katsotaanko nämäkin vaihdetuiksi/prosentteja vieviks osiksi?

Haudi81

Kysäisin kaverilta, joka on autoliikkeessä töissä ja pääsi trafin tietokantaan niin pyörästä ei löytynyt mitään muutoksiin liittyviä merkintöjä rekisteristä. Eli vakio 0% pyörä järjestelmässä. Taitaa jäädä sit ostamatta..

Natking

Jos ma sekaantuisin tollaseen tapaukseen niin hommaisin sopevat FXR osat ja kavisin sem heti muutoskatsastamassa niin etta rek otteeseen tulis alle 50%. Sittenhan se olis laillinen rukki.  ;)
Jos prossat on ylitte kun kyyla stoppaa tienposkeen ja maaraa katsastukseen niin siinahan on aika show sen jalkeen.
Just trying to be different (like everyone else)