Rungon liike ylös-ala ja sivusuunnassa käännettäessä

Aloittaja mikjus, 26 helmikuu 12, 22:19:02

« edellinen - seuraava »

Tuusulan T-Bone

Mä taidan tulla Purijaisista (taas) Karulaan, voidaan vähän mittailla ja testailla sielä.
Long John Stroker

tippala

Palataanpa vanhaan aiheeseen.
Talvella olen touhunnut pyörän kanssa hiukan. Meni runkohommiksi. Keulakulmaa jyrkennettiin muutama aste, muistaakseni 4. Keula ja T- kappaleet ovat edelleen samat. Tänään sain pyörän eka kertaa koeajolle ja hyvältä tuntui. Jättö on nyt noin 7 cm (erittäin hätäisesti mitattuna).
Maavarakin kasvoi hiukan ja runko keulii hivenen kuten pitääkin. Eli ulkonäkökin on parempi mitä ennen.
Huomenissa vakuutukset päälle ja kokeilemaan pitempi lenkki. Mutta nyt jo voin sanoa että on helppo käsitellä hitaissa vauhdeissa, ero on jo yöllä ja päivällä edelliseen verrattuna.

etelahelsinki

He,
Omalla töpöllä vakiopituisella keulalla havaittua.

Noin 4 asteen Tpala säädöllä:
-Huoltoaseman piha ja muut pikkupyörittelyt OK, mutta
120-140km/h nopeuksissa epävakaa, varsinkin asfaltin
tien suuntaisissa saumoissa.

Säädetty 1-2 astetta pystympään (enemmän jättöä):
-Piha ja pikkupyörittelyt edelleen OK, ja palautunut vakaus
moottoritie/autobaana nopeuksissa.

Edellinen hieman ohi aiheen, mutta jo kilometrin koeajo
kertoo ylinopeuksilla (130km/h) onko jättöä liian vähän.
Toisinsanoen jos menee luotisuoraan, se on siinä!

Ile

Tuusulan T-Bone

Ile puhukoot vain popperimiesten puolesta. Pitkäkeulassa akseliväli huolehtii vakaudesta kovissa vauhdeissa! :)

Taidanpa pummia Tippalalta tyypit kesällä...
Long John Stroker

tippala

Ei tarvitse pummia, minä suorastaan vaadin että käyt koeajolla  ;D

moporhead

Nostetaas wanha aihe ylös.

Onko offset-kysymykseen tullut uutta tietoa? Oma pähkäily keulan kanssa kiinni enää t-palojen löytämisestä, paras tulos tulis about 35mm offsetilla ja 7 asteella.
Tollelta ei enää saa kiinteitä 7-asteella (vain 6 ja 8) ja muuallakin ne tuntuu olevan aika kiven alla, mulla asiaa ei auta että pitää olla vielä mid-glide. Ja Tollelta en oo vielä saanut vastausta uusien mallien offseteista, Facebookin markkinahenkisistä kuvista ei oikein voi päätellä mitään. Ja niissä säädettävissä siis liikaa offsettia (50mm?) ettei kuulemma toimi niin kivasti kuin kiinteät.

Jos suunnittelisi ihan omat t-palat niin eikö offset kannattais kopterikäytössä minimoida? jos ei nyt ihan nollille ni vaikka 10-20mm

Ja pitäiskö nämä keulageometria-langat kerätä ihan omalle alueelleen, löytyis kootusti kun on varmaan yks harmain alue tässä lajissa?