Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Vanhan Road Kingin pyöränlaakerit

Aloittaja Del Tones, 23 tammikuu 13, 18:57:14

« edellinen - seuraava »

Del Tones

Onko -98 kingissä vakiona kartiolaakerit vai normi kuulat, ja onko nuita vaiheltu kuinka tiiviisti yleensä? Ja sitten mitä on semmosia vakio paikkoja mistä yleensä alkaa öljyä tihkuttaan kone, meinaan ku on koneen pohja öljynen ja nyt ois talvi aikaa kyttäillä vuotoja ku vielä pesee ja putsaa.

Hemuli

Kaikissa H-D:ssa on kartiolaakerit -99 asti. Ne suojatut kuulalaakerit tuli -00.

Kannattaa pestä kone huolella ja käyttää sen jälkeen lämpöiseksi. Näkee vähän mistä se vois tulla. Mahdollisia vuotokohteita onkin sitten monta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Del Tones


Jep, kiitos tiedosta..taitaa olla sitten enemmän rasvaushommia..meinaan taitavat kestää kartiot paremmin?
Vuotokohtien osalta osasin arvatakin mitä varmaan vastataan, kyllähän nuo tuppaa merkkaileen reviiriään meinaan ja mahd. vuotokohtiakin näyttää tosiaan löytyvä..ajattelin vaan että jos on sellaisia mitkä on useinmin enemmän sääntö kuin poikkeus...mutta tarkastellaan.


Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 23 tammikuu 13, 22:49:28
Kaikissa H-D:ssa on kartiolaakerit -99 asti. Ne suojatut kuulalaakerit tuli -00.

Kannattaa pestä kone huolella ja käyttää sen jälkeen lämpöiseksi. Näkee vähän mistä se vois tulla. Mahdollisia vuotokohteita onkin sitten monta.

Hemuli

Kyllähän noi kartiot luotettavamman laakerin maineessa on, yhtään sellaista en ole saanut rikki mutta kuulalaakereita kyllä. Eikä sitä rasvaakaan nyt alvariinsa tarvitse olla levittämässä, tarkistaa tilanteen renkaanvaihdon yhteydessä niin eiköhän se riitä.

Ei näiden kuulu "merkata reviiriään", se on urbaanilegenda sellaisten suusta jotka eivät ymmärrä moottoreista mitään. Kyllä noinkin uuden motin saa ihan kohtuuvaivalla tiiviiksi. Mutta ensin pesu ja sitten vasta ihmettelemään. Voihan se olla ihan pelkästään huohotusilman mukana kulkevaa öljysumua.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Del Tones

#4
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 24 tammikuu 13, 21:47:49
Kyllähän noi kartiot luotettavamman laakerin maineessa on, yhtään sellaista en ole saanut rikki mutta kuulalaakereita kyllä. Eikä sitä rasvaakaan nyt alvariinsa tarvitse olla levittämässä, tarkistaa tilanteen renkaanvaihdon yhteydessä niin eiköhän se riitä.

Ei näiden kuulu "merkata reviiriään", se on urbaanilegenda sellaisten suusta jotka eivät ymmärrä moottoreista mitään. Kyllä noinkin uuden motin saa ihan kohtuuvaivalla tiiviiksi. Mutta ensin pesu ja sitten vasta ihmettelemään. Voihan se olla ihan pelkästään huohotusilman mukana kulkevaa öljysumua.

Jep jep...voi olla että täällä tulee toistekkin kyseltyä apuja kun eka Harley kyseessä. Onhan tuo totta että miksei näissä pysyis ölpät sisäpuolella yhtä hyvin kuin muissa omistamissani mopoissa ainakin jos tiivisteitä vaihtaa tarvittaessa. Aikaisemmin omia korjannut vain yhtä jawaa ja seittämää japsia, tosin just tätä harlikkaa ennen oli suht koht uusiakin mopoja joissa rakentelupuoli keskittyi lähinnä mm.jarruihin ja ulkonäköseikkoihin. Edelliset mopot oli kaksi busaa -00 ja -08 joista toisen itse turvotin ja vielä lailliseksi katsastin, mutta kyseisiä tubotus lisukkeita ei evoon ole tarkoitus pultata. Silti vähän jänskättää kuinka meistä tulee tämän tuhnun malmikasan kanssa kavereita kun aikaisemmin ollut lähinnä nuita sporttisempia matkapyöriä  mutta kun mieli teki vaihtaa kun kyllästytti ja tällainen ajatuskin takaraivossa kyti....

Vincentius

Täältä saat kyllä tarvittavat neuvot ja opastukset melkein mihunkä tahansa asiaan.
Ongelmia tulee ja niiden kanssa ei onneksi tarvi yksin olla! :)