Sisäinen kaasu ja kytkin

Aloittaja Lexus, 29 joulukuu 12, 21:42:53

« edellinen - seuraava »

mipu

Mulla on ollut Exilen sisäkaasusetti käytössä nyt pari vuotta ja on toiminut täysin moitteetta. Oli helppo asentaa.

Kerran olen välissä purkanut setin vaijerin rasvausta varten. Toimittivat samalla myös sopivan pituisen kaasuvaijerin (säätö alapäässä) - mutta tuonhan saa kyllä helposti tuunattua itsekin.

Exilen kautta hankin myös Grip Ace -painonappikytkimet (upotettu vasempaan tuppeen). Toimii hyvin, kunhan tottuu käyttämään. Mutta ovat todella herkät menemään asentaessa hajalle...

t. Mikko

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Lexus - 30 joulukuu 12, 14:18:22
Kytkin ilmeisesti kannattaa hylätä, vaikka mulla on aikas löysä kytkin ja vois toteuttaa, mut jotenkin sen käyttö arveluttaa.
Ostin kerran kytkinmekanismin, joka tarkoitus oli toimia kuin kaasu, mutta vasemmassa kahvassa. Valmistajaa en muista, mutta laahukkaan oloinen hyvin laakeroitu kampe se oli. Vikana siinä oli vaijerin liikeradan pituus. Normi puristuskahva liikuttaa vaijeria about sentin, ja tuo kiertokytkin about 2cm ja tietysti momentin kustannuksella. Normimittaisella kytkinvivulla 4-vaihteisen kytkin ei inahtanutkaan. Ei vain ihmisen voimat jaksanu kahvaa kääntää. Pidemmällä kytkinvivulla en testannut, mutta epäilen ettei sitä olis sittenkään jaksanut vääntää.

Lexus

Lainaus käyttäjältä: Mopopoika - 31 joulukuu 12, 12:27:15
Tilasin viime talvena Pannuuni samanlaisen, se on vielä hyllyllä kun asennus ei sisältynyt hintaa  ;D
Viitsisitkö katella merkkiä ja mallia jos kerkeet??

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 31 joulukuu 12, 18:39:17
Lainaus käyttäjältä: Lexus - 30 joulukuu 12, 14:18:22
Kytkin ilmeisesti kannattaa hylätä, vaikka mulla on aikas löysä kytkin ja vois toteuttaa, mut jotenkin sen käyttö arveluttaa.
Normi puristuskahva liikuttaa vaijeria about sentin, ja tuo kiertokytkin about 2cm ja tietysti momentin kustannuksella. Normimittaisella kytkinvivulla 4-vaihteisen kytkin ei inahtanutkaan. Ei vain ihmisen voimat jaksanu kahvaa kääntää. Pidemmällä kytkinvivulla en testannut, mutta epäilen ettei sitä olis sittenkään jaksanut vääntää.

Eikö tähän vaikuta juuri jousien löysyys, mulla on todella "löysä" kytkin jaksaa vaikka yhdellä sormella painaa pohjaan, mutta toimii silti vielä loistavasti
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

Rezi

Kyllähän tuohon kytkimen jousien löysyys juurikin vaikuttaa. Voihan siihen sitten kiertokytkintä kokeilla. Lykkyä tykö ;)