hyvät farkut.

Aloittaja 013, 29 marraskuu 12, 18:56:59

« edellinen - seuraava »

013

no nyt on niin et noi tavan kaupan farkut, diesel, jackjones tms, ei kestä mun käytössä kuin vajaa 10kk.
tuolta netin syöveristä on tullu vastaan kalliimpia farkkuja, yleensä japanin tekeleitä. kestääkö ja kannattaako maksaa yli 1.5 kertaista hintaa?
mulle ei oo ulkonäöllä niikään merkitystä kunhan ovat asialliset eikä "kuluneen" näköiset. nää kyllä kuluu käytössä. :)

mitä speksejä pitäs tietää muutakuin koko?
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

-väiski-

En tiedä japaninhousuista mitään, mulla ollut sama ongelma farkkujen kanssa, levikset on ainoat mitkä kestää.
If it has tits or wheels, it will give you problems.

Hemuli

Mä NIIN odotan että Jack pääsee vauhtiin tästä aiheesta, se on pahempi kuin monet akat noiden vaatteidensa kanssa ;D... Mutta tosiaan, siltä herralta tulee varmasti kaikki tarvittava fakta hyvien farkkujen hankintaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JaZZo

Tuosta RedKapin farmarit. Ovat lujaa tekoa ja paksua materiaalia. Samasta lafkasta saa myös farkkuhaalareita ja dickiesin muita tuotteita. Ja ei, olen vain asiakas.  ;)

http://www.nitroboy.tarjoaa.fi/tuotteet.html?id=5/121

Shovelpiä

Motomatti

Mulla on farkkuhomma jotenkin toisinpäin: Hankin kerralla noin puoli tusinaa samanlaisia byysiä joiden hinta on noin 20â,¬/kpl ja kun kaapissa näkyy olevan enää kahdet käyttämätömät niin se tarkoittaa hälyrajaa ja kauppareissua. Teen vuodessa kaksi farkkukauppakäyntiä.

Tietenkin niitä pestään välillä ja niistä tulee käytetyn näköisiä. Toisaalta ei tarvitse välittää onko yllä ns ykkösbyysat vaikka olisikin ekaa kertaa jalassa jos tulee jotain äkillistä remonttia tai vaikka mökin ikkunanpokaremontti. En tykkää käyttää haalareita.

jsr85

Kiiski

Nää on aika hyvät (kestävät). Alkaa tulee loivaa kulumista ja muokkautumista vuoden käytön jälkeen. vuoden päästä varmaan jo ihan mukavat jalassa. Liian pieniä ei kyllä kannata tilata. http://sivletto.com/system/search/product.asp?id=6688&m=288&c=424&page=1&rnum=1

Jack

Kiiskeä komppaan

Mutta mutta, se suositteli tikkujalkasille ja perseettömille sopivaa mallia.  ;D
Mä oon ehta W32, mutta toi malli mitä Kiiski suositteli, ei mee mulle jalkaan sen kokosena...;-)

Muutenkin suosin suoraan pääkallopaikalta hommaamista, en viittis sivlettoon kantaa rahojani, ja IHUK'sta saat vielä lyhennyksen samanlaisella ompelukoneella kuin tehtaalta (ketjutikkaus)

Ihan ekas suosittelen lukasemaan tota foorumia, ja niitä farkkuja käsitteleviä topicceja.
Ja kannattaa kysyä, tuolla on tonni tietoa, ja multa voi kysyä kans.

Tärkeintä japanin tai yleensäkin vaatteiden oston kanssa on, että sä tiedät kokosi. Toki aina voit size-up tai size-down, kuinka vaan. Lätkässä oleva koko ei kerro mitään. Tulette yllättymään, kun mittailette farkkujanne... :P
Tosta valkkaamaan:
http://www.ironheart.co.uk/index.php?main_page=index&cPath=1&zenid=8581280e9d0f3f938e36ba66ad3a5bf5

Kannattaa katsoa kohta "how we measure" Se on ainoa tapa tsekkaa oma koko.
Eli mittaat vanhat hyvin istuvat ja vertaat kokotaulukkoon.

Suosittelen 634S mallia. 21oz sanfoiroitua, ei kutistu siis pesussa. On tukeva, mutta pehmeä, ja hengittää hyvin, eli voi pitää helposti myös kesällä.
Samaa mallia on myös 25oz kankaasta eli samasta mitä tossa ehdoteltiin. Kaksvitonen ei hengitä kauheen hyvin, eli on kuumempi kesällä.
Näissä paksuissa Denimeissä on yks huono puoli joka pitää muistaa. Jos pidät käänteitä farkuissas kangas on niin jäykkää, että se "syö" itsensä ajan mittaan puhki käänteestä. Jopa yllättävän nopeasti.       
Niin, ja I know what I'm talking about  mulla on neljät IH't kaapissa  ja yhdet jalassa.

Sitten jos ei halua tilailla ulkomailta menee Iso Roballe Pinkomoon kokeilemaan 23oz Leetä, tai Pike Brotherseja.  Leel'tä löytyy myös hyviä housuja normi 13-14oz kankaasta samoin kuin Pikeltä.

Muotibrandeistä kuten Nudie kannattaa pysyä kaukana, tai siis jos kaipaa klassista mallia/leikkausta, niin kannattaa...

Ajatus hieman jumissa aamusella, mutta kysykää, mä vastaan koitan...
Flatheads!!!

Jack

Niin joo...

Jos ostatte RAW kankaasta tehdyt farkut, ne pitää ehdottomasti liottaa, mielellään pyöräyttää rundi koneessa ennen käyttöä. Se "petaa" tikkauksen kankaaseen ja tekee housujen saumoista kestävämmät.
Housuja mittaillessanne ja uusia valkatessa, ottakaa huomioon kutistuminen. Siksi esim tollasten RedKappien ostaminen tosta vaan klikkaamalla on hasardia...näyttää raw-denimiltä? kutistuuko? kuinka paljon? Sanforoitu ei kutistu kuin ihan snadisti niinkuin kaikki denim, raaka kama mitä vaan tuumasta kolmeen pituudessa ja noin tuuma vyötäröllä.
Siksi hyvä kauppias kertoo sivuillaa kutistumisen määrän ja antaa tarkat mitat.

Farkkuja pestessänne, muistakaa kääntää ne ylösalaisin ennen koneeseen laittoa.

Ja ne vanhat paskat levikset voi siirtää tallihousuiks. Onhan teillä tallifarkut erikseen?? ;D

Ketjun aloittajalle kysymys. Mitä tarkoittaa "ei kestä kuin 10kk käytössä?" määrittele kesto, ja käyttö. Pidätkö vain yhtä paria sen 10 kk putkeen?
Flatheads!!!

Tuusulan T-Bone

WTF? Maksaako joku farkuista tommosia rahasummia? Ootteko seonneet kaikki? ::)
Long John Stroker

013

Lainaus käyttäjältä: Jack - 30 marraskuu 12, 08:54:43

Ketjun aloittajalle kysymys. Mitä tarkoittaa "ei kestä kuin 10kk käytössä?" määrittele kesto, ja käyttö. Pidätkö vain yhtä paria sen 10 kk putkeen?

käytän päivittäin samoja housuja, käänteitä en enää halua kun tulee pikkukiviä sohvalle käänteiden mukana ;)

kulumisella tarkoitan et polvesta on jo menossa puhki, langat poikki. Seuraavassa pesussa jo reikä. lahkeet on jo kantapään alla hajonneet aikoja sitten, siellä ei kyllä mikään kangas kestä.

kiitoksia vinkeistä.
vielä kestosta haluaisin faktaa kalliiden housujen osalta.
nyt on menny ainakin 10 farkut riekaleiksi n.7 vuoden aikana, eli jos laskee 50e housut niin laskua on tullu siis 500 7 vuoden aikana, jos ostaa 400e housut niin pitäs kestää 5v ainakin ;D
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Jack

Se on kato T-Bone raha pikkujuttu näissä hommissa, niinkus tiät.

Vaan parasta koneeseen ja jalkaan  ;D

(oikeesti, kerran kun on saanut kunnollisesta kamasta tehdyt farkut jalkaansa, ei enää markettileviksiä tai muita vaan voi vetää päällensä)
Flatheads!!!

Jack

013

Jos sulla on lahkeet kantapään alla, ei siellä mikään kestä. (ja sun lahkeet on liian pitkät. Käänteet putsataan kotiin tullessa ovella, samalla kun pyyhitään jalat  :P)
Nuohootko sä polvillas jotenkin enemmän?? Tosin mulla ei oo isoo muistoo enää tollasen ohkasen kankaan kulutuskestävyydestä, onneks.

Normikulutusta (kalliimmat) paksummat kestää varmasti enemmän, onhan kangaskin n. 2 kertaa normifarkkua paksumpaa. (siis nyt puhun vain 18oz. -> kankaasta)

kalliita farkkuja saa kyllä ihan siinä normipaksuudessakin, eikä ne kyllä sitten kestä juuri sen enempää kuin markettifarkku.

Jos sä vedät 10 kk. samoilla housuilla, ei mikään ihme, että ne on sen jälkeen loppu.
toi on ihan normia.
Tosin tuolta IHUK foorumilta voi käydä kattomassa minkänäköstä jälkee on esim 8 kk päivittäisen käytön jälkeen.
vaikka tosta hyvä esimerkki
http://www.ironheart.co.uk/forum/index.php?topic=104.1575

Osta kahdet tai kolmet farkut, ja käytä niitä vuoroviikoin. Vaikka markettileviksiä. Kummasti housujen elinkaari pitenee.
(sama koskee esim. kenkiä)

Ainoo tapa millä asia selviää varmasti, on kokeilemalla. Valitettavasti.

Flatheads!!!

Hemuli

Itselläkin on joskus vähän paha tapa käyttää samoja farkkuja turhan pitkään. Silloin huomaa kuinka likaantuessaan kangas alkaa kulumaan todella nopeasti. Muutama pari joille säännöllinen pesu ja vuorottelu - pidentää käyttöikää huomattavasti kuten Jack sanoi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jack

Hemulihan sen pitkän iän salaisuuden ilmoille saattoi....

itte vedän n. kolmen parin rotaatiolla. viikko käyttöö ja hyvän tuuletuksen jälkeen kaappiin. sit kun on tullut 3 viikkoo käyttöö, pesuun. [tietysti jos likaantuu (pahasti) aiemmin, ni sit pestään]
eli 1 kokonainen rotaatio on 9 viikkoo. Viikonloppusin saatan sit vetää rotaation ulkopuolelta jotkut jalkaan ja pitää niitä vaan se pari päivää, ns. viikonloppupöksyt...ja tosiaan talliin mennessä on sit sellaset jotka on poistettu päivittäisestä käytöstä syystä tai toisesta. Niitä ei sit enää pestä, vaan nakataan veke kun alkaa olee liian saastaset.

Reissussa ollessa saattaa hyvinkin mennä jo viikonlopussa pesukuntoon, helpostikkin.  ;D
Flatheads!!!