Lasin leikkaus?

Aloittaja atco, 16 marraskuu 12, 17:46:58

« edellinen - seuraava »

atco

Onkos kellään tietoa voiko tollasta lasipöydän lasia, 8-10 mm paksua, leikata? Pitäisi saada kahtia. Onko nuo jotain sellaista lasia joka menee vaan palasiksi..? Kannattaako itse alkaa lasiveitsellä ensinkään edes kokeileen vai onnistuuko lasiliikkeessäkään?
Maanantaina tietty vois kysyä liikkeestä mutta kun tarttis tietoa nyty..
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02

PK-67

Riippuu siitä onko laminoitu vaiko karkaistua lasia,laminoitua voi leikata mutta karkaistua ei.
Laminaatti lasissa näkyy kerrokset reunasta katsoen.

atco

Tämä selvä, ei tuossa pöydän lasissa mun mielestä mitään kerroksia ole.
Mut entäs tavallinen ikkunalasi, voi leikata ja eihän siinäkään mitään kerroksia oo?
Onko jotain mitä en tässä nyt ymmärrä ::)
FXDWG -02

013

karkaistulasi on eri kamaa kuin ikkunalasi. vrt autonsivulasi on karkaistu eli ei säröydy vaan menee murusiksi
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

atco

Elikkäs tommonen lasipöydän tai saunan lasioven lasi on siis joko karkaistua tai laminoitua mutta ei kuitenkaan sitä ikkunalasia? Mistä sitten erottaa karkaistun ja ikkunalasin, paitsi vasaralla kokeilemalla :)
FXDWG -02

Natking

Saunan oven klasi voi kylla olla ihan normi lasia, mutta noissa poydissa on yleensa karkastua.
Jaa mistako tiedan.....  :-X
Just trying to be different (like everyone else)

-Teme-

Täyslasinen saunan ovi on karkaistu ja koottu n.2,5 ämpärillisestä lasinpaloja  ::)

Hessu

Väittäisin, jos lasipöytä on ostettu kaupasta joskus, on se karkaistua lasia.
Ei varmaankaan saisi myydä muuten.
Riippuu kuinka nätti leikkaussaumasta pitää saada. Oon leikannut ja tehnyt reikiä karkaistuun lasiin hiekkapuhaltamalla. Kun liimaa kaksipuolisella teipillä kumia lasin päälle, jättää parin millin raon leikkauskohtaa ja puhaltaa siihen hiekalla, saa lasin poikki. Sauman reunoista tulee vähän pyöreä.

atco

Lainaus käyttäjältä: -Teme- - 17 marraskuu 12, 01:50:00
Täyslasinen saunan ovi on karkaistu ja koottu n.2,5 ämpärillisestä lasinpaloja  ::)
;D

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 17 marraskuu 12, 08:36:36
Riippuu kuinka nätti leikkaussaumasta pitää saada. Oon leikannut ja tehnyt reikiä karkaistuun lasiin hiekkapuhaltamalla. Kun liimaa kaksipuolisella teipillä kumia lasin päälle, jättää parin millin raon leikkauskohtaa ja puhaltaa siihen hiekalla, saa lasin poikki. Sauman reunoista tulee vähän pyöreä.

Hiekkapuhallusta ei valitettavasti oo käytössä ja googlettelin että rälläkällä ei kannata edes yrittää. Tarttee miettiä homma uusiksi. Kiitos vastauksista!
FXDWG -02

Jussi

Eikö se timanttiterällä menis? Sellasella sileällä millä leikataan laattoja. Rälläkässä tosin saattaa syntyä niin paljon sivuttaista tärinää, että hajoaa sen takia. Tai sitten timanttiviilalla tai vastaavalla timanttityökalulla. Aikaa toki voi kulua.

Mulla oli joskus kaupasta ostettu lasipöytä, jossa oli noin neljän millin lasi. Se ei ollut karkaistua, tuli kerran pöytäpuhelimella vahingossa testattua, ihan tavallista ikkunalasia oli.

Mr.Horsepower

Vedellä  8)

lähin vesileikkaus kipi kipi on ihan sama onko karkastua vai ei ;)

Ex duunipaikasa leikattiin lasista mitä vaan esim suomen vaakunassa oleva leijona miekan päällä karkastusta lasista ;) leikaappa muilla menetetelmillä ;)

Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

Erppa

:D Kiitos Mr Horsepower, tämä tieto tuli enemmän kuin ajankohtaiseen kysymykseen!

-E