buellin pätkintä kuumana

Aloittaja mr.bobber, 20 elokuu 12, 18:55:57

« edellinen - seuraava »

mr.bobber

viime viikolla alkoi sellainen vaiva, että xb12r motti alkoi pätkimään maantiellä 45 kilsan ajon jälkeen, aiempaan 2000 kilsaan kyseistä vaivaa ei ilmennyt,  kylmänä ja kylmällä säällä toimii ja liikkuu kuin unelma, mutta kuumana alkaa nykyisin pätkimään, pätkiessä kaasua lisäämällä alkaa taas pelittämään kunnes taas pätkii hetken...eikä meinaa ottaa kierroksia...
onkos kaasuläpän anturin kalibrointi pielessä? vai oiskos säädöt muuten viturallaan? ei ole mun aikana säädetty mitenkään...
onkos art-motor ainoa täälläpäin buelliin erikoistunut liike jossa vois saada säädöt kohdilleen?

se minkä voit tehdä huomenna, tee ylihuomenna

Greasemonkey jake

saitkos sen vikakoodi 36:sen asian hoidettua?...tämäkin homma kuullostaa lämpötila ongelmalta...moottorin lämpötilatunnistin?,imuvuoto?...oliko vielä raceboksi paikoillaan?,nämä hitusen muunnellut tuppaa vaatimaan raceboksia...art motor kyllä säätää ja http://www.davidsson-garage.fi/Etusivu.html on täältä lappeenrannasta katsottuna suunnilleen saman ajomatkan päässä...
If the river was whiskey, and I was a diving duck, I would never come up...

mr.bobber

ei kuulemma ole mitään merkitystä onko flekti paikoillaan kun se tuulettaa vain kun on parkissa tai 140 + kilsan nopeuksissa, eli pitäs olla flekti kytkimen takana että sais päälle tarvittaessa, eikä buellin flektejä ole saatavissa mistään, japsi vehkeiden flektitkin aika vaikee löytää, isompi lauhdutin tilattu ja tarvinnee siihen sitten yhdistää sen tuulettimen ja toisen jäähdyttämään takasylinteriä...ajelen tolla niin kauan kuin pelittää kun ajokausi jäi alkukaudesta vajaaksi, ropataan sitten talvella, säädöt ois hyvä saada kohdilleen...
pitää tarkistaa imuputken anturi että onko löystynyt, muuta vuotoa en äkkiseltään keksi, enkä saa lambda-anturia testattua saati vaihdettua kun tuntuu että buellin varaosat kiven alla...

Greasemonkey jake

ainakin minulla tuuletin tuulettaa,kun ajaa hiljaa "helteessä"...eli kaksi kertaa tänä kesänä koettu ilmiö...ei ole laulanut kovissa nopeuksissa,mutta minulla on "tuulenohjaimet",jotka johtaa ilmaa sylintereille ja lauhduttimelle...mutta silti ihmetyttää tuo lausunto "tuulettimen toimimisesta"...tuuletin toimii lämpöanturin ohjaamana,eikä se tietääkseni saa tietoa mistään kuinka kovaa ajetaan vai ollaanko nakkikioskilla parkissa...
If the river was whiskey, and I was a diving duck, I would never come up...

mr.bobber

no näin mulle kerrottiin...itse en tiedä kun ei sitä tuuletinta ole...ja tuo 140 + nopeus on ihan uus tieto, eiliseltä päivältä...mene ja tiedä, pitänee hommata se flekti niin sillähän se selviää, ja voi olla että sais vekottimesta ainakin yhden dilemman poistettua...

Rike

Mulla sportyssä oli sytkäboksi rikki ja oireili tuolla tavalla. Ajoin pyörän kuumaksi ja vian ilmetessä ajoin tien sivuun suihkuttamaan kylmäspraytä suoraan sytkämoduliin -> alkoi taas toimimaan.
Näillä vika-analyyseillä ostin uuden modulin ja hyvin pelasi (kolme vuotta...)

-Rike

_Juha_

siis onks sulla xb pannu ihan xbR rungossa kiinnikin?

eiks noi jäähy ongelmat johdu just tosta palkkirungosta=tuuletin must

Vantaalla taitaa olla/oli sellanen kun My desing works

heppu mainostaa saavansa pätkimiset ja muut xb buellista pois.
HUom. ei omakohtaisia kokemuksia

My Design Motor Works
Teemu Räty
teemu.raty@mdmotorworks.fi
+358 45 632 0300
too fast to live    too young to die

mr.bobber

Lainaus käyttäjältä: _Juha_ - 21 elokuu 12, 15:07:35
siis onks sulla xb pannu ihan xbR rungossa kiinnikin?

eiks noi jäähy ongelmat johdu just tosta palkkirungosta=tuuletin must

Vantaalla taitaa olla/oli sellanen kun My desing works

heppu mainostaa saavansa pätkimiset ja muut xb buellista pois.
HUom. ei omakohtaisia kokemuksia

My Design Motor Works
Teemu Räty
teemu.raty@mdmotorworks.fi
+358 45 632 0300

xbr motti sportyn rungossa kiinni, kuumana papattaminen johtuu flektin puutteesta eli skip spark toiminto jäähdyttää taempaa sylinteriä, eli tarvii sen flektin taemmalle sylinterille kun ilmavirta ei riitä kaupungissa taemman jäähdyttämiseen...
mitä tulee sytkäboksiin, kolarissa auto osuin juuri oikealle puolelle joten sytkä on voinut saada siipeensä tässä...menisi vastapuolen vakuutuksen piikkiin...mutta menee ensi viikolla artmotorsille säädettäväksi, ehkä sieltä löydetään jokin vika, anturi vikaa epäilivät näkemättä...