pinnapultin mitta

Aloittaja Pietari, 23 heinäkuu 12, 23:22:37

« edellinen - seuraava »

Pietari

Mikäs se olis se pinnapultin mitta lohkosta ? -92 softailista ampu jo toisen kerran tälle kesälle etusylinterin kansipahvin paskaks, nyt tarkemmassa syynissä kaksi pinnapulttia lähti melkein sormin auki, jenka kyllä ihan ehjä eikä lohkon tasossa näy mitään merkkejä nousemisesta, eli lukitteella vain kiinni vai?Oikea mitta vain olis kiva tietää että onko ne kaksi kiinniolevaakaan oikeassa mitassa.

Hemuli

Nyt kahtena kesänä kaverin evolaisen pinnapulttien kanssa taistelleena sanoisin että ei mitään lukitteita vaan reilusti vaan kierreholkit lohkoihin. Mä ajattelin säästää aikaa ja vaivaa ja helicoilitin lohkojen reiät, vitut ne mitään pitäneet. Tai siis takapytty jonka tein viime kesänä pysyi kyllä kasassa mutta kun tänä kesänä etupahvi rupesi vuotamaan ja vedin sinnekin irtokierteet niin yksi nousi heti kantta momenttiin vedettäessä. Ja kun otin koneen auki holkitusta varten niin eikös takaakin ollut yksi helicoili noussut. Ennen helicoileja olin siihe takapyttyyn kokeillut pelkkää liimaamista kun kierteet "näytti" ehjiltä, tais se kestää kaks viikkoa ennen kuin rupes taas puhaltamaan pahvin välistä.

En tiedä onko toi vaan harvinaisen paska yksilö mutta siinä ei tunnu pysyvän mikään. Aikoinaan omasta softailista vedin vaan lukitteella takaisin kiinni ja hyvin piti vaikka koneessa oli kymppipuolikkaat männät.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Pietari

ei tossa oo kyllä kierteissä mitään korkkaamiseen viittaavaa, joten tekis mieli kyllä kasata vielä josko menis ainakin syksyyn.kuuluukos se pinnapultin paksennus-olake ylöspäin, järjellä kun ajattelis ihan toisinpäin, se kiristyis siihen lohkon pintaan?

Springveli

5.700" pinnapultin mitta lohkosta ja se olake ylös,
ku katot tarkemmin niin kierre on eri tyyppinen alapäässä.
Kaikki helpot ongelmat on jo ratkaistu.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Pietari - 23 heinäkuu 12, 23:32:38
ei tossa oo kyllä kierteissä mitään korkkaamiseen viittaavaa...

Ei ollu kaverinkaan lohkoissa ;)... Jos kansipahvi on alkanut vuotamaan ja pinnapultti on "löysällä" niin on se sieltä noussut. Eihän toi softailissa tietty ole kummoinen homma kokeilla liiman kanssa, ei tartte purkaa puolta pyörää niinkuin esim. mulla työn alla olevassa Ultrassa. Ja kuten sanoin, oon mä onnistunut korjaamaan yhden softailin pelkällä liimallakin mutta ton Ultran jälkeen en enää ikinä ota sitä riskiä.

Pietari

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 24 heinäkuu 12, 08:45:30
Lainaus käyttäjältä: Pietari - 23 heinäkuu 12, 23:32:38
ei tossa oo kyllä kierteissä mitään korkkaamiseen viittaavaa...

Ei ollu kaverinkaan lohkoissa ;)... Jos kansipahvi on alkanut vuotamaan ja pinnapultti on "löysällä"

No kyllä noi oireet on just tossa mutta koitetaan ny josko tässä toimis vielä patentit ,meni useampi tuhansi kilsa kun viimeksi vain vaihdoin pahvin,talvella sitte holkitukseen...millanes operaatio se muuten on, pystyykö tekee kone rungossa paikallaan?
jaa, oli eri kierre ylä ja alapäässä, eipä tullu huomattua ,tuli vaan mieleen tuosta yhestä toisesta ketjusta jossa ne oli toisinpäin...http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=4622.0

Hemuli

Kyllä se sama UNC 3/8" jenka on molemmissa päissä. Mitähän Springveli meinasit kierteen tyypillä?

Useampi tuhat? No ei se kauaa kestänyt. Ja jos taas meni samasta pytystä niin tuskin kestää sitäkään vähää. Mutta kokeile toki, hyvällä tuurilla ei tarvitse ajokautta tuon takia keskeyttää.

En suosittele tekemään holkitusta kone rungossa. Kyllä se pitäis saada jyrsimeen kiinni että holkit tulee suoraan. Noi helicoilit vedin vapaalla kädellä ja vaikka ne siihen nähden erittäin suorassa olivatkin niin kympin heitto kierteen suoruudessa on aika paljon siellä pinnapultin yläpäässä. Sitten onkin kannen kiinnittäminen mielenkiintoista.

Ja sitten kun kone on hyppysissä niin on enää pieni vaiva halkaista lohkot ja prässätä kampura pois - helpottaa lopputyötä huomattavasti kun ei tarvitse varoa lastujen joutumista vääriin paikkoihin.

Springveli

Mitä mulla on ollu Colony ja Kibblewhite niin niissä (venäläinen pystykierre)  :D alapäässä.
Ei ole samanlainen 3/8" jenka.
vertaa niitä kierteitä.
minä olen aina uusinut ne pinnapultit...

Springveli

Nii joo,unohtu mainita että alkuperäisis ehkä sama kierre.
Tos Kibblewhiten ohjeet ja kohta 4 siinä maininta kierteistä.

http://valvetrain.kpmivalvetrain.com/Asset/999-100065.pdf

Tuusulan T-Bone

Minen tiiä onko nuo venyväistä laatua, mutta aikoinaan kansipahvin vuoto evolaisesta tyssäsi vasta vaihdettuani pinnapultit. Sitten kesti vuosikausia ilman mitään holkituksia. Nyt viimeksi ostin S&S:n pinnapultit ja liimalla kiinni.
Long John Stroker

Natking

Lainaus käyttäjältä: Springveli - 24 heinäkuu 12, 07:47:05
5.700" pinnapultin mitta lohkosta ja se olake ylös,
ku katot tarkemmin niin kierre on eri tyyppinen alapäässä.
Taitaa olla eri vuosimalleissa erippain? Lainaus ''harleytechtalk'' foorumilta:

There were 3 changes from the original Evo cylinder studs.  1994 and later have the latest with -C in the parts number.  They have red loctite on the end with the shoulder.  The studs are put with the shoulders facing down and against the case;therefore, you don't have to worry about measuring heights, etc.. like the older version. 

Just trying to be different (like everyone else)

Pietari

juu vaihtelee vuosimalleittain...kurkistin just -96 softin lohkoon ja nehän olikin olake alaspäin...