Tankin korjaus.

Aloittaja PK-67, 17 huhtikuu 12, 22:32:26

« edellinen - seuraava »

PK-67

Uskaltaako tankkia hitsata laskemalla suojakaasua tankkiin vesi täytön sijaan.Pitäis huokoista saumaa sulattaa vähän esim tigillä

Spöke

Kannattako tommosen kanssa pelleillä? Puolen tunnin homma pestä tankki vaikka pinelinellä, niin, ettei bensa haise. Niin oon ite tehnyt with no problems.

-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Mauni

uskaltaa kun laittaa varmasti tarpeeksi kaasua.. ja jättää pienen virtauksen myös hitsauksen ajaksi

Hemuli

Mä oon kanssa niin neuroottinen että mieluummin käytän ton Spöken mainitseman puolituntisen tankin pesuun ennen hitsausta. Vahvaa liukkaria ja KUUMAA vettä niin kyllä lähtee.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mauni

myönnettäköön että on siinä pikku kylmähiki päällä kun ei tahdo uskoa että siellä ei ole happea mikä mahdollistaisi palon kun kaasun kanssa hitsaa . ja onhan tuo pesu paljon halvempi tapa näillä kaasunhinnoilla.
oletteko uskaltaneet hitsuutella tuon pesun jälkeen ilman kaasua?

Hemuli

Helposti. Kuumalla kun pesee niin huuhtelun jälkeen kyllä haistaa jos sinne on jäänyt hitunenkin bensahöyryjä - kylmällä ei niinkään.

Tulipa mieleen yks kerta kun untuvikkona menin kahden tankinpuolikkaan kanssa kokeneemman kaverin luokse kysyäkseni uskaltaisko niitä jo hitsata. En ehtinyt edes laskemaan tankkeja kädestäni kun heppu nappasi stendarin taskusta ja näytti liekkiä täyttöaukkoihin - "Joo, voit hitsata" ;D ;D ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jensen

Hyvä pesu ja virutus. Hemulin mainitsemaa temppua olen käyttänyt monet kerrat ja jos siellä gasoa on niin tankinreijästä tuhauttaa vain tulet . Mulla kerran syttyi lattiakaivo tuleen kun siellä oli virutusvedet. >:( Korkki auki hitsaa niin ei räjähdä.

PK-67

Kiitti kommentteisa, taidan vetästä kaasut sisään virtaamaan  (työpaikka etu) ;D ja sauma sulaksi tigillä.toivottavasti huokonen häviää.

Mauni

Muista laittaa downslope jonnekkin 5sekunnin paikkeille niin tulee pitävä heti kerrasta. eli se kaaren hiipumisaika

Mr.Horsepower

juu tai täytät sen bensalla kokonaan ettei jää happea onnistuu sitenkiin turata ;)
kun VAAN EI OLE HAPPEA NIIN EI SE RÄJÄHDÄ... ;)

kannataa tosiankiin tuo lopetus virta asettaa siten ett hidas lopetus... ja etenemällä siltikiin että sula kutistuu olemattomiin ja siiten viellä antaa olla kolvin sauman luona et ihan kylmäksi asti antaa suoja kaasun virrata saumalle ei tule Pipejä eli ei sula jähmety ennen kun on kunnolla sulannut yhdeksi perusaineen kanssa  muuten jäää kraateri reikä hitsiin eikä välttämättä ole tuossa kovin toivottovaa ;)

Typpi tai argoni taii siiten tuota FORMIER 10 tuo varmaankiiin paras varsinkiiin rst / rst matskuille juurikaasuksi

varsinkiin jotain pakosarjoja hitsatessa on hyvä toi Formier 10 tulee vähintään yhtä siisti hitsi kuin päältäkiiin;) Mutta ei kannata aukon päällä pitää kättään nimittiän palaa liekillä tuo Formieri ;)
Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

brocka

Tallissa on muutaman viikon ollut lievä bensan tuoksu. Nyt sitten alkoi tankin alareuna hivenen kuplimaan. Rapsuttelin kynnellä maalia pois ja siellähän taitaa olla reikä. Onko paikkaukseen muuta konstia kuin hitsaaminen. Tässä vaiheessa ajokautta ei kiinnostaisi remonttihommat. Toisaalta en myöskään halua palaa hengiltä.

Jack

Mäntysuopa.....

Kemiallinen metalli saattaa toimia ajokauden, kunhan saat vaan paikat puhtaaksi ja tavaraa riittävästi ja riittävän laajalle alueelle.

Tinaamistakin voi kokeilla, siinä vaan pitää olla pirun iso kolvi, tai sitten liekki  ;D

Kaikkia noita on kokeiltu, ja tinaus on ainoa oikeesti toimiva. Näkyvällä paikalla pitäs napauttaa reian kohdalle lommo ja täyttää se että saa suoraksi ja siistiksi.

Jos toi on japanin tankki, on sen hitsaaminen syvältä, ne on niin ohkasta kamaa.
Flatheads!!!

Raimo-Raato

Tää tuntuu toimivan varsin hyvin kaikennäköiseen "tilapäis" korjailuun:

http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-2651

Pitäiskin muistaa haalia tuota sivulaukkuun taas kaiken varalta.
A.K.A. Rambe

brocka

Erittäin paljon kiitoksia!  ;D

persus

itse olen takkia hitsatessa laittanu vettä pohjalle tai sitte pienellä virtauksella paineilmaa menemään tankin läpi....eli toki korkki auki ja esim hanan kohdalta ihan opienellä paineella ilmaa...tosi hyvä pesu ennen  tuotakin!