Buell S1 lisää potkua!

Aloittaja samperi, 30 maaliskuu 12, 14:38:18

« edellinen - seuraava »

samperi

Elikkäs tallissa odottelee vm.96 Buell S1 lightning. Koneessa on Thunderstorm kannet ja Andrews N8 nokat. Kaasarina tällä hetkellä Mikuni 45. Muuten kiuas on ilmeisesti vakio. Putkena White brotherssin supertrap.

Nyt olisi tarkoitus kutitella vähän lisää tehoja. Budjettina alustavasti noin 2000â,¬ Minkälaista kombinaatiota ehdottaisitte? Entä riittääkö rahat ylipäätään mihinkään? Jos ei, niin minkälaisella summalla hommaan lähtisitte? Tallin viereisen oven takana on yksi alan ammattilainen joka toteuttaa muutokset, joten koneistukset onnistuu paikan päällä.

Hemuli

Eipä tossa ole oikeastaan kuin kaksi vaihtoehtoa - ahdin tai kuutiotilavuuden kasvattaminen. Jos ajaa haluaa niin toinen noista karsiutuu saman tien pois ;D...

Hyvät kannet ja kaasarihan sulla on jo valmiina, ei muuta kuin ostamaan 88cid pytyt ja männät sekä vähän raisummat nokat. Hyviä paketteja saa vaikka täältä: www.nrhsperformance.com

Mulla oli vielä vuodenvaihteessa -98 S1 josta penkitettiin viime kesänä 110 heppaa takapyörältä. Kombinaatiosta löytyy juttua täältä: http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=892.0

Osat meni jokseenkin näin:

- 3 13/16" Axtell pytyt (vaatii lohkojen kairaamisen)
- CP Pistonsin männät 15 asteen squishbandilla
- Thunderstorm kannet joiden palotila sovitettiin noille männille
- Aavistuksen muotoillut kanavat ja ohjurit
- Hitusen isommat Ferrean venttiilit
- Andrews N9 nokat
- Mikuni HSR45 kaasari
- Ultima (Dyna 2000i) sytkä
- -98 White Lightningin pakosarja (isompi kollektori kuin tavallisessa S1:sessä)
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

samperi

Juu ahtaminen saa jäädä.
Minkälaisissa hinnoissa tommonen kombinaatio pyörii?
Entä toi kairaaminen, onko antaa siitä noin arviota mitää koneistus maksaa. Entä pysyykö mielestäsi seinämävahvuus riittävänä kairauksesta huolimatta?

Hemuli

Osien hinnat löytyy sieltä NRHS:n sivulta. Lohkojen avartamista ei ihan jokainen koneistamo pysty tekemään, www.eastlands.fi oli yksi niistä jotka olisivat hommaan ryhtyneet. Sain kuitenkin kaverin tekemään duunin manuaalijyrsimellä. Seinämää ei paljoa jää mutta ei toi mun käytössä ainakaan mitenkään oireillut, tuli sillä kuitenkin toistakymppiä ajettua eikä aina ihan niin nätisti :D. Tuossa vielä kuva kairauksen jälkeen.

Lopullinen kustannus riippuu hyvin paljon siitä mitä pystyt itse tekemään ja mitä kautta saat osat. Jos haluat "avaimet käteen" koneen niin toi paritonnia ei riitä mihinkään.

seppo

LainaaEipä tossa ole oikeastaan kuin kaksi vaihtoehtoa - ahdin tai kuutiotilavuuden kasvattaminen. Jos ajaa haluaa niin toinen noista karsiutuu saman tien pois Virnistää...

Nii-in, on se tuo kuutiotilavuuden kasvattaminen niin mahottoman epäluotettava keino. Olen samaa mieltä.  ;D ;D

Sori, ei voinut vastustaa.... Kyllä parilla tonnilla ahtimen saisi laitettua ja potkuakin ihan makeasti. Siis jos tekee itse mahdollisimman paljon. Ja kyllä ne kestää.

_Juha_

mekaaninen ahdin ois magee niinku tyylin puolesta S1:seen :)

vähän niinku show mielessä

Montako S1 Bölliä Suomesta löytyy?
toivottavasti ens kuussa tulisi taas yksi lisää tilastoihin :)

oman kikkareet: WL sarja ehkä..?
S&S shorty E
crane sytkä
muusta ei tietoa..myöhemmi selvii meneekö se mihkään
too fast to live    too young to die

filtteri

kyllähän tässä räsäsen riivaamassa maassa on hifi luokan x1 bölli mekaanisella ahtimella jota ei ole rakennettu pelkästään show mielessä vaan pikemminkin go tyyliin,mut siinä tais olla koneenakin s&s 1650cc ja ei siinä muutenkaan ole euroja rakentaessa laskettu tai ainakaan säästelty.

callahan

Kyllä X1:nen löytyy S&S 100cid ja Rotrexilla. Koitetaahan houkutella herra esiin kertomaan kombinatsuunistaan  ::)  ;D
-Timo-
- In MMAF we trust -

mirka

Ihan ot, mut kun tuli acs liite v8 mukana , niin siinä on listattuna buelleja 4 , jotka on esille acs:ssä. Eli yllättävän paljon buluja olisi siell esill..

Mutta aiheeseen x1 mekaanisella olisi kyllä kiinnostava paketti ja jos viel ss 100" koneell.  :)

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: mirka - 31 maaliskuu 12, 14:47:11...
Mutta aiheeseen x1 mekaanisella olisi kyllä kiinnostava paketti ja jos viel ss 100" koneell.  :)

Älä hullua yllytä ;D... Toisaalta, tulis jotain hyötykäyttöä tolle katteelle kun jemmais ahtimen sinne...

samperi

Kiitos kaikista infoista. Hemulin BB keskustelu auttoi mukavasti kartoittamaan missä mennään. Toi 88 kitti pitää ottaa kyllä harkintaan! Kaverin hyllystä löytyisi S&S 600 nokat valmiiksi, mutta taitavat olla hippasen liikaa mulle! Harmi kun ne eivät olleet S&S 555.

Täytynee varmaan nostaa budjettia ainakin kolmeen tonniin, jotta saan edes jotain "fiksua" hankittua.

samperi

Niin ja tietysti jos jollain sattuu olemaan myynnissä esim. N9 nokat, dyna 2000i sytkää tai jotain muuta hyödyllistä, niin saa antaa vinkkejä.

_Juha_

too fast to live    too young to die

samperi

Mielenkiintoisen oloinen vaihtoehto toi 90 kitti. Sen kanssa vois toimiakkin noi S&S 600!? http://www.sscycle.com/product/Sportster/Valve-Train/Camshafts/S-S-600-Camshaft-Set-p22929.html Mielipiteitä?

Hemuli

Eastland sijaitsee Ylöjärvellä.

Onko noi kaveris kuussataset neli- vai viisvaihteiseen sporttiin (osanumerot 33-5125 & 33-5126)? Mä nimittäin tarttisin yhden setin vanhempaan koneeseen, mulla on tossa ylimääräiset V9:t mutta ne on vähän arat tohon kombinaatioon mikä on tekeillä. Harmi että toi vanhempi nokkasetti ei käy sulle.

Jos oikein kunnon nokkia haluaa niin sitten katse kohti Redshiftiä, sieltä löytyy mukavia nousuja Sportin koneeseen - www.zippersperformance.com :).