crane fireball vttuilee ja kaikki muukin VIKA SELVITETTY

Aloittaja _Juha_, 17 maaliskuu 12, 21:45:08

« edellinen - seuraava »

Lyytinen

Harmillisesti se startin kehä on muistaakseni just sen verran iso, että kunnollisella kuusiokolohylsyllä ei saa toista niistä startin pulteista auki. Pallopääkuusiokololla saisi, mutta siinä on kuitenkin about 30 Nm se momentti. Mutta jos se pari kertaa pyöräyttää edes niin ainut mitä siitä kannattaa korkeintaan aukaista on solenoidin osasto. Siellä vapaassa päässä on muistaakseni kolmella pikkuruuvilla kansi jonka irrottamalla saa solenoidin osat irti. En kyllä missään nimessä lähtisi starttia räpläämään ennen sen sytytyksen tarkastusta. Ja sen jälkeen pitäisi ne kaapelit tarkastaa eli taivutella koko matkalta ja tunnustella niitä. Samoiten väkisin siinä touhussa jokin kohta lämpeää eli kädellä starttiyrityksen jälkeen tunnustella mikä kohta.

Hemuli

Kyllä mä oon startin vaihtanu ilman kytkimen irroitusta. Ruuvin mahtuu avaamaan mutta ei ottamaan pois, starttia pitää vetää samalla ulospäin kun ruuvia avaa.

Mitä jos ennen minkään purkamista tai akun ostoa kokeilisit apuvirralla käyntiin? Jos pyörässä on vielä alkuperäisen kokoinen akku niin sen pitää olla hyvässä tikissä että jaksaa startata, äsykkösiin sai konversiokittiä jolla siihen sai isomman akun kiinni.

Kyllä tuollainen Buell/Sportster-moottori pitäisi saada käyntiin ilman mitään sadetansseja.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

_Juha_

juu vaihdon akun tänään.ostin vaan liian pitkän..170mm eihän se bölliin mahdu,sporttiin kait paremmin, 18ah euroglobe.

huonot uutiset ensin:ei lupaa,ei pauku,cranen lootassa ledi mykkänä

hyvät uutiset: startti toimii nyt,ei naksuttele,ei hakkaa.. hiukan miettii ennenkun saa myllyn pyöriin mut sit pyörii aika hienosti.

mut kipuna on nyt hukassa kokonaan
too fast to live    too young to die

Lyytinen

Tuleekos siihen puolan keskimmäiseen nastaan edes 12 volttia, ettei virtalukko tjsp. kummittele.

_Juha_

mittailen sen huomenna :)

olen vian löytymisen suhteen toiveikas

Kiiski

Mä katsoisin onko nokkakopassa kaikki kiinni, kun ei ledi vilku, jos on niin se crane on moro. Yleensä noissa se ledi jää tosin palamaan eikä enää vilku, ainakin mulla. Eli kandee tosiaan tarkastaa sekin, että vehkeelle tulee virtaa.

_Juha_

täytyypä kattoa toi akku hommakin oikein silmillä vielä, kun kyllä monet näyttää ainakin tota samanlevystä akkua S1:seen kauppaavan.(175mm)

täytys sit vissiin saada se Hemulin kertoma konversioteline, vanha  patteri oli 15cm leviä.

niin no joko se cranen purkki laukes just sattumalta tai sit tällä on yhteys aiemman omistajan mainitsemiin käyntihäiriöhin.

to be continued...

_Juha_

puolan keskinastaan tulee huimat 9volttia ja risat...

Hemuli

Paljos on akun napajännite? Elektroninen sytkä ei kyllä juuri kipinöi tolla jännitteellä, yleensä sammuvat jo 9,5 voltissa.

_Juha_

akun navoilta:12,6v
virta päällä 12,2v navoilta

Hemuli

Jos noin paljon putoaa virtojen kanssa niin johonkinhan se häviää. Koitapa vetää piuha suoraan pääsulakkeelta puolalle - joko starttaa?

Lyytinen

Minä itse asiassa veikkaan, että sinne ei tule käytännössä yhtään, tuo 9 volttia on vaan vuotovirtoja jotka herkkä mittari näyttää.

Edit: tai itse asiassa kyllähän se sytkä sitä kuormittaisi eli pakko sinne jotain on sentään tulla...

_Juha_

day 7

ei vieläkään valoa tunnelin päässä.

puolana on Dyna twin fire II

sähköjä tutkittu ja hutkittu...

oskiloskoopilla katottiin että Ranen purkki antaa signaalia puolalle vaikka ledi ei nyt mitään elonmerkkejä näytäkään.
periaatteessa ainakin hall anturin pitäis vörkkiä.
toinen seikka on se että vaikka mittari näyttää että jotain eloa on, niin onko potku niin heikko että puola ei siihen reagoi,sitä en tiedä.

ajoituslampulla havaittiin seuraava ilmiö startatessa antaa yhden kipunan ja thats it.
parhaimmillaan tuli pari kipunaa heti startin jälkeen

onko noi eri valmistajien ohj.yksiköt ja puolat vaihtokelpoisia eli toimiiko toi dyna puola cranen kanssa?

täytys nyt hommata ehjä puola niin vois sitäkin kokeilla.

jos nyt kokonaisuutta ajatellaan niin mikä ois edukkain ja toimivin ratkaisu ton cranen tilalle? kärjet? ;D

Tomppa68

Selvä tapaus. Puola (ja samalla rane) eivät saa käyttöjännitettä. Siinä puolan keskinastalla PITÄÄ olla sama jännite kuin akun navoista mitattu. Ellei ole niin jossain on huono liitos/katkos. Virtalukkoa tai liittimiä epäilisin ensimmäiseksi. Vedä vaikka suoraan akun plusnavasta piuha siihen puolan keskiliittimeen. Esimerkiks piuha jossa on hauenleuat.
Ne aiemmat käyntihäiriöt jotka sitten kasvoivat kokonaan toimimattomuudeksi johtuvat ihan selkeesti tosta huonosta ehkä hapettuneesta liitoksesta tai virtalukosta joka sitten lisää hapetuttuaan tai löystyttyään huononi entisestään.
Laitan vanhat kalsarini vetoa että sytkä toimii sillä testipiuhalla.

_Juha_

Tomppa68:
mul on boyer micro tikital puola tos jytäs voisko sillä kokeilla?!

katotaan ne kalsongit myöhemmin,meen aamul taas rähjäämään. :)