M-unit

Aloittaja Sami, 11 kesäkuu 10, 18:35:35

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Saman firman tuotteita ja "teach" funktiokin oletettavasti sama. Siksi sivuaskel jos siitä olisi jotain apua.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Longben

Onko M-unitti pelittänyt porukoilla? Sporttia kun yrittää käyntiin niin ensin startti räsähtää ja boksista häviää virrat. AUX vilkkuu ja hetken päästä tulee virrat uudelleen päälle. Näin 1-3 kertaa ennen kun startti lähtee pyörimään. Melkein joka kerta. Asensin jo erillisen relen mutta sama juttu.

Jake

Toiminut omassa sportissa mainiosti. Ei ole mitään ylimääräisiä releitä startille. Käytössä mulla myös m-Lock ja startista pärähtää aina mainiosti.

the dog

Onkohan tossa m-unitin as.ohjeessa virhe, kun startin herätejohdoksi sanotaan 4 neliön kaapeli?

Jake

Lainaus käyttäjältä: the dog - 07 maaliskuu 12, 13:50:56
Onkohan tossa m-unitin as.ohjeessa virhe, kun startin herätejohdoksi sanotaan 4 neliön kaapeli?

Mä hoksasin ton vasta kun olin johdot jo vetäny rungon sisään. En jaksanu alkaa vaihtamaan ja kesä meni 1.5m2 piuhalla. Ihan hyvin toimi. Kannattaa kysyä firmasta. Vastaavat kysymyksiin mukavasti.

Lyytinen

Sama starttihan siellä solenoideineen on mitä ilman tuota boxiakin? Puolitoistaneliöinen on ihan OK, kaksipuolikas jo hätävarjelun liioittelua.

Hemuli

Kyllähän herätteellekin menee aika reilusti virtaa mutta vain hetkellisesti. Puoltoistaneliöinen todennäköisesti lämpenee aika mukavasti pidempään startatessa mutta kyllä se kestää. Ei se paljon vahvempaa ole orkkiksenakaan. Yli päätään johtojen mitoitukset on yleensä aika överiksi vedetty, vakio H-D:n johtosarja on jotain 1,5mm2 piuhaa ja ajovaloilla sitten vielä vahvempaa. Laskennallisesti puolta pienempi riittäisi, liekö tolla sitten haettu parempaa tärinänkestoa? Mä oon tehny kaikki sähköt aina 0,75mm2 tai millisellä piuhalla - siinä tulee melkoinen tilansäästö paksumpiin verrattuna. Ajovaloon on kyllä tullut laitettua 2,5 neliöistä.

Jake

m-unittia taas.. Just vuos sitten painiskelin saman asian kanssa, perkele. Kysymys kuuluu: mihin kytken öljynpaine- ja neutraaliantureilta tulevat piuhat? Fiksuna nyppäsin syksyllä poksin pois tyyliin "Kyllähän mä nyt nää muistan!" Viime vuoden kytkentäpiirroksetkin on hukassa.

Ohjeen mukaan kaikki loput sähkölaitteet kytketään auxiin, mutta mutta..

Hemuli

Öljynpaineen ja vapaavalon anturithan on molemmat maadoittavaa mallia. Kytkentä pitää silloin mennä plussalta valon kautta anturille, sikäli se AUX vois olla ihan varteenotettava vaihtoehto jos vaan loppujohdotus noudattaa edellä mainittua järjestystä.

Jake

Kiitos Hemuli. Mulla oli sama aivohärö viime keväänä.

Jake

Sain kaikki alkuun pelittämään, mutta nyt starttausongelmaa selvitellessäni mUnit alkoi polttaa kaikkia LEDejä samanaikaisesti. Nyppäsin tietty pikaseen virtapiirin auki. Kokeilin uudestaan unittia ulkopuolisella akulla, mutta sama homma. Joko mä nyt sen käräytin, vai onko tossa nyt joku konffausjuttu?

Luultavasti startti (Ultima, jipii) kosahti ja aiheutti tuon hässäkän unittiin. Manuaalista ei ollut apua.

Sampsa

Sanokaas fiksummat ketkä ootte asentannu kyseistä laitetta, tosta m-unitin häly ominaisuudesta, että miten on tuon boxin asennon kanssa ku rakensin omalle paikan satulan alle vaakatasoon ja ohjeessa on pystyyn niin onko siinä muuta ongelmaa ku et häly ei toimi ja pitääkö se tässä tapauksessa kytkeä jotenkin pois toiminnasta ettei rupea sekoilemaan väärän asennon takia?

Jussi

Se häly on oletuksena pois päältä uudessa laitteessa. Eli jos sitä ei ole käytetty koskaan, niin häly ei ala huutaan. Se pitää kytkeä päälle siinä ohjelmointitilassa, missä muutkin säädöt tehdään.

Homestone

Lainaus käyttäjältä: Longben - 10 elokuu 11, 23:03:18
Onko M-unitti pelittänyt porukoilla? Sporttia kun yrittää käyntiin niin ensin startti räsähtää ja boksista häviää virrat. AUX vilkkuu ja hetken päästä tulee virrat uudelleen päälle. Näin 1-3 kertaa ennen kun startti lähtee pyörimään. Melkein joka kerta. Asensin jo erillisen relen mutta sama juttu.

Onkos tähän ongelmaan muut törmänneet. Mulla pelasi BT:ssä boksi hyvin viime kesän. Nyt uutta starttia (kuitenkin vain 1,4kW) ja tiukemmat puristukset 80" koneessa. Starttauksessa m-unit katkaisee virran. Akku on uusi Ballisticin 20Ah akku, josta potkua löytyy. Sillä saan koneen pyörimään ottamalla solenoidille virran suoraan startin kautta (= suoraan akusta). Vetelin suoraan akusta myös 16mm2 väliaikaiset lisämaadoitukset startille ja m-unitille. Tein myös uuden 6mm2 väliaikaisen solenoidin johdon suoraan boksilta solenoidille (jos vaikka johto olis matkalla rikki). Solenoidin lyö kiinni, mutta ei pyöritä. Mitä mä ton boksin osalta olen nyt unohtanut kun ei starttaa? Mittasin jännitteetkin silloin kun "väkisin" starttasin, ja ainakaan fluke ei ehtinyt alle 11VDC jännitettä mittaamaan, vaikka peak min/max toimintoa koitin. Eli jännitteenkään ei olis pitäny laskea niin alas että boksi olis kyykänny. Solenoidin lisärele ei auta asiaa yhtään. Mä en nyt enää keksi kuin että alan renkutella niitä boksin liitoksia yksitellen auki, ja jotain akkunaparasvaa tippa väliin, eli jos se nyt sitten jonkin liitoksen hapettumisesta olis kyse. Tosin vaihdoin sen solenoidinkin johdon jo ja hieman putsailin sekä boksin syötön että maadoitusliittimiäkin. Eli akussa virta riittää pyörittämään, mutta m-unit ei anna pyörittää. Mikä neuvoksi? :o

Jake

Mähän sain takuuna uuden unitin vuosi sitten. Oli luemma joku valmistevika. Startatessa m-Unitti vilkutti lediä joka kohdassa, mutta muuta ei sitten tapahtunutkaan.

m-Unitin(kin) maa kannattaa tarkistaa. Omassa kytkennässä startin herätevirtajohto saisi ehkä olla paksumpikin, mutta on se tuollakin toiminut hyvin. Sportissa Spyken tehokkaampi startti ja normi Yuasan akku. Käynnistysnappi startin päässä.