The end of choppers?

Aloittaja arvo, 29 helmikuu 12, 20:31:21

« edellinen - seuraava »

arvo

Uudessa Motorcyclenewsissä tällaista.EU meinaa kieltää pitkät keulat.

spn

Olipas aivan saatanan tyhjentävä ja tajunnan päräyttävä topicin avaus. AUK:n ohjein; mitä, miksi, milloin ja miten?

arvo

motorcyclenewsin sivuilla siitä oli,2014 ne on ehdotellut.

spn

Jees, no toi on samalla tasolla Räsäsen ideoiden kanssa. Eli ihme jos tulee tapahtumaan, jos uusia ei saa enää duunata niin sillon vanhallakaan sellaisella ei saa ajella se taas puuttuu aika rajusti perusoikeuksiin. Pitänee silti varmuuden vuoksi jatkaa rautiaisen keulaa ennen tota.

Tuusulan T-Bone

Kyllä se varmaan EU:n asetustasolla toteutuukin, vaikka rähjäsin tosta komission heeboille naama sinisenä. Ne tuntuu tietävän, että koko lysti ei perustu yhtään mihinkään, mutta silti se vaan nyt täytyy säätää noin. Perusteluja ei yksinkertaisesti vaan esitetä.

Mutta ei se sopperinrakennus mihinkään lopu. Toi EU-säädös koskee vain uusia tyyppihyväksyttyjä vehkeitä, toisin sanoen tyyppihyväksyntää sopperille tuskin enää saa kun tuo tulee voimaan. Sen sijaan EU-säädös ei koske käyttöön otettuja pyöriä. Pyörästä tulee käyttöön otettu, kun ostaa sellaisen kaupasta ja ajaa pihalle. Käyttöön otettuja pyöriä saapi jatkossakin muutella kansallisten lakien mukaan. Komission heebot oikeen korosti, että tää teidän Suomen kopterilaki kelpaa heille hyvin...
Long John Stroker

spn

No hyvä näin, ei tartte hoppuilla pitkäkeulan kanssa. Luulis noilla Brysselin Bobrikoveilla olevan näinä aikoina jotain tähdellisempääkin funtsittavaa. Vaan tärkeäähän se on tuokin ja ennenkaikkea ihan saatanan hyödyllistä.

Kiwi

kyllä kyllä, äkkiä runkoa niksauttamaan ja pidempää keulaa tilalle ;)

Mitenkäs muuten komission porukka määrittelee pitkäkeulan? Esim. hog techin chopperit, tai sitten ne hondan "chopperit"?

Vai tarkottaako tää sitä mitä toi chop tarkottaa, eli niitä ei saa leikellä tehtaalla ;D

Ja aloittaja voisi mun puolesta laittaa vaikka linkin tohon alotustekstiin, en jaksa kääklätä. Eikä kääklestä tommosta löydykkää... ja sitten huomasinkin ton juvakan linkin... mut silti ::)

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 01 maaliskuu 12, 20:33:48
Mitenkäs muuten komission porukka määrittelee pitkäkeulan? Esim. hog techin chopperit, tai sitten ne hondan "chopperit"?

Tää "kielto" on itse asiassa komission heebojen stetsonistaan nykäisemä vaatimus siitä, että pyörällä pitää pystyä pujottelemaan jonossa kolmen metrin välein olevia keiloja. Kutsuvat tuota asetusluonnoksessa termillä "slalom". Sitähän prätkällä noin yleisesti tehdään...

Eli sinänsä pitkäkeulaa ei oo määritelty mitenkään. Jos menee slaalomista läpi, voi olla pitkäkeula tai pitkäperä tai whatever.

Käytin tota Hogtechin tyyppihyväksyttyä chopperia yhtenä esimerkkinä ajatuksin, että miettisivät nyt saatana vähän, ennen kuin torppaavat muutamalta pikkufirmalta bisnekset. Toistaiseksi ei vaikutusta...

Joo, ihan käsittämättömän hyödyllistä puuhaa. Onneksi se maksetaan meidänkin verorahoillamme. Kuukausipalkalla keksittyjen toinen toistaan typerämpien ideoiden vastustamisesta puolestaan ei saa palkkaa, ainoastaan vatsahaavan. >:(
Long John Stroker

Motomatti

Kyllä tän kuulloiset uutiset ja aikeet tekevät sen että sisälläni elävä pieni pitkäkeulapajottaja-alien pyrkii vapauteen ja ryhtyy myös Guzzin keulojen venyttäjäksi. Toistaiseksi minulle, siis tälle sopusoinnukkaalle kaverille-joka-vaan-tahtoo-hyvää-kaikille, on vakuuteltu että Guzzin ajo-ominaisuuksia ei voi parantaa ainakaan keulaa jatkamalla, tulee skitso tunne että mitä sitten...

tyg

Sepä se kun tämä ei taida olla "herrojen" harrastus.

Kytketäämpä tähän direktiiviehdoitukseen samansuuntainen vaatimus veneille.
Pitäisi päästä pujottelemaan 10m väleisten poijujen välistä, niin jopa tulis
vastustusta yhteisrintamassa tälläisille perusteettomille kuningasideoille.

Longben

Paremmin pitkäkeula taipuu liikenneympyrään kun puoliperärekka. Normaalisti säilyy istutuksetkin.

Skarr

Pakko huomautus... Kyllä se rekkakin taittuu. Kyse on vaan halusta/taidosta.  :) itse en mikään mestari ole mutta aina olen tietä myöten kulkenu.

Kiwi

Ja yleisesti normaali henkilöauto on pitkäkeulaa pidempi...

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Skarr - 03 maaliskuu 12, 10:23:08
Pakko huomautus... Kyllä se rekkakin taittuu. Kyse on vaan halusta/taidosta.  :) itse en mikään mestari ole mutta aina olen tietä myöten kulkenu.

Eipä kylläkään kaikista nykymuodin kiertoliittymiostä taitu, edes teoriassa, oikomatta siis. Onhan noita toki muutettukin ko syystä mut kyllä niitä tarpeettoman ahtaita on edelleenkin.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.