Etu- ja takajarrulevyjen erot?

Aloittaja Miska, 20 tammikuu 12, 10:29:59

« edellinen - seuraava »

Miska

Olen katsellut netistä uutta takajarrulevyä, ja törmännyt levyihin joita myydään eteen tai taakse, vasemmalle- tai oikeallepuolelle erikseen. Ihmetyttääkin, että onko noilla oikeasti tai käytännössä eroa? Eli voiko laittaa etujarrulevyn taakse, ja jos ei, niin miksi?

Saattaa olla ns. tyhmä kysymys, mutta kysynpähän silti.
-Just another guy on the lost highway-

Hemuli

Takajarrulevyissä on 3/8" kiinnitysreiät ja vastaavasti etummaisissa 5/16". Vasen- ja oikeapuolisuus taas liittyy jarrulevyn kuvioon, jos se ei ole symmetrinen niin silloin myös kätisyydellä on väliä - ainakin ulkonäön kannalta.

Muita eroja on keskireiässä - vuoteen -99 saakka se oli 2" ja -00 eteenpäin 2.20". Poikkeuksen tähän muodostaa -78-83 FX/XL mallit joissa reikä on huomattavasti isompi. Ja tietysti ne varhaiset 70-luvun sportsterit joissa levy tulee navan ulkopuolelta kiinni.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Joe Cool

Tässäkin helpottaisi toki tuo pyörän ikä ja malli - tai edes se tieto, etsitkö levyä pyörään vai datsuniin ;D

Herra H:n vastaus oli yleispätevä, mutta olisit voinut saada jopa täsmällisen vastauksen kertomalla em. tiedot.

Itselleni selvisi lähes kantapään kautta, että esim. 80/90 lukujen taitteen Electrassa ('94 Ultra minun tapauksessani) on täysin erilainen kiinnitys ja paksuus takalevyssä, kuin edessä.

Miska

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 20 tammikuu 12, 10:53:13

Muita eroja on keskireiässä - vuoteen -99 saakka se oli 2" ja -00 eteenpäin 2.20".

Tämä on juuri se syy miksi levyä olenkin katsellut. -95 sportsteriin tulee uudempi valutakavanne ja jarrulevy ei sovi. Eikä tietenkään hihnapyörä, mutta sen reikää on ilmeisesti huomattavasti helpompi suurentaa kuin jarrulevyn, tai näin ainakin olen ymmärtänyt.

Kiitän vastauksista. Toi datsun oli hyvä ;D
-Just another guy on the lost highway-

SOHVELI-76

Vähän aiheesta sivuun mutt täällä tekevät levyjä edeullisesti http://www.rempsunmetalli.fi/ ja kuulemma hyvin.
0405691644