sytkäboksit

Aloittaja makkepuu, 04 tammikuu 12, 20:22:35

« edellinen - seuraava »

makkepuu

syttyboksi pitäs kattella tuohon konversioon ja kun nettiä pläräilin niin selkis että niitähän on kai aika hemmetin montaa erilaista? millaisiahan eroja niissä on? siis ennakkokäyrässähän se ero on, paljonko syttyennakkoo milläkin kierrosluvulla joo mutta mikä olis se "paras"? onko 1100 ja 1200 bokseissa eroja keskenään? onko joku kiljuva kotka parempi? mulla ei ole sen kummemmasta paketista kyse kuin N2 nenät ja 9,5:1 ruttu.

Hemuli

Jos nyt ei halvalla käytettyä boksia saa niin eikö tule helpoimmaksi vaihtaa koko sytkä johonkin aftermarket-tuotteeseen. Edullisimmasta päästä lienee Ultima joka on uudelleen tarroitettu Dyna 2000i.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

makkepuu

no kyllähän noita aftermarket-syttyjä on tullu ihmeteltyä ebayssa mutta varsinaista tarvetta moiselle ei ole, pärjäisin kyllä pelkällä boksilla. ellei löydy käytettyä syttyä halvalla tietysti, saisi siivottua pois yhden mötikän ja paljon johtoja.

Hemuli

Mullakaan ei taida olla kuin noita 883 bokseja ja yksi 1340 bigtwin. Täytyy vielä penkoa...

makkepuu

niinhän siinä kävi kun katselin tuota pahvilaatikossa lojuvaa rytökasaa minkä pitäis olla pyörän sähköt, että taitaa mennä joku brainboxi ja syttyvehje ostoslistalle. aika julmettomia eroja hinnoissa, kun vertaa dyna ja ultima 2000i. kuumassa pyörässä näytti dyna olevan vähän alle 250â,¬, ruotsista saisi ultiman tän hetkisellä kurssilla 199â,¬ ja ebayssa oli halvin ultima $133.95

katsotaanpa mitä jyväskylästä löytyy viikon päästä

Motomatti

On se jännä kuinka tuolla itäisessä Euroopassa voidaan tehdä tähänkin tarpeeseen edullinen laite jossa sytytystä voi säätää itse mielin määrin. Lisätoimintojakin on sen verran että harvan tulee niitä kaikkia käytettyä. Itse olen ollut varsin tyytyväinen TCIP4-sovellukseen.

http://www.ignitech.cz/english/aindex.htm

Jos jotain negatiivista asiasta pitää hakemalla hakea niin on se että pitää olla mielellään kannettava tietokone jotta käyttöönotto ja perusasetusten tekeminen luonnistuu.

Hintakin on vain hieman päälle satasen.

Itse olen laitellut näitä 2, 3, 4 ja 6-pyttyisiin erilaisilla sytytysjaoilla toteutettuina.

Ohessa kuva kapineessa eräässä omista pyöristäni. Sivukotelon alle mahtui myös puolat kivuttomasti. Anturit asensin kampiakselin päähän pyörijälevyn kupeeseen.

Tomppa68

Toi ignitech TCIP4 näyttää maksavan 140 + postikulut.

Itse tilasin just ebayn kautta Ultiman(sama kuin dyna 2000i) kitin joka sisältää myös single-fire puolan hintaan 165 euroa sisältäen postikulut. Toi on myös täydellisesti ohjelmoitavissa sytytyskäyriä ja pyttyjen välistä eroa myöten ja menee heittämällä nopeesti paikoilleen ilman sen kummempia virityksiä. Dippikytkimillä voi valkata neljästä esiohjelmoidusta käyrästä ilman tietsikkaa ja vaihtaa käyriä vaikka tien päällä jos siltä tuntuu. Eli asetuksia ja ominaisuuksia löytyy vähintään yhtä paljon kuin Itä-Euroopan ihmeestä, mutta asennus ja käyttöönotto paljon simppelimpi. Hintakin halvempi kun ei tartte ostaa enää puolaa/puolia erikseen.

Motomatille vielä: ei oo kauheen hyvä idea laittaa noita puolien korkejännitepiuhoja noin lähelle syttyboksia kulkemaan. Suattaapi aiheuttaa (ja aiheuttaakin) joitain virhetoimintoja ja puolijohdekomponenttien sekoilua.

Hemuli

Mulla oli toi sama Ultima Buellissa ja toimi kuin junan vessa. Se tosiaan on Dynan tekemä mutta tarroitettu uudestaan. Ohjelmointiin tarvittava liitin löytyy ilmeisesti siitä tarran alta - itse sytkässä ei ollut mitään näkyvissä? Piuha pitää tietty ostaa erikseen.

Tomppa68

Piuha ja softa ultimaan näytti maksavan reilut 80 taalaa ebayssä.

Liitintä ei oo vaan boksiin mennään sisään rinnankytkennällä vihreestä ja violetista piuhasta: http://www.powercommander.com/downloads/Support-Released/Dynatek/Manuals/PH-1.pdf

Tästä linkistä voi ladata ton softan ilmaiseksi: http://www.powercommander.com/downloads/Support-Released/Dynatek/CURRENT%20MASTER%20CURVEMAKER/Dynatek_CurveMaker_HD.zip

Hemuli

Ok, selvishän tämäkin mieltä askarruttanut dilemma ;D - oikeesti oon miettiny miten helvetissä tollasta pääsee ohjelmoimaan. Ei oo koskaan moista piuhaa nähnyt.

Tomppa68

poistettu

eeko

Siis normaali RS-232 liitin.
-eeko

Lexus

Lainaus käyttäjältä: Pässikuski - 12 tammikuu 12, 10:59:11

Itse tilasin just ebayn kautta Ultiman

Jenkki,Saksa vai Englannin Ebay?

Löytyikin Jenkki Ebaysta, ei pahan hintainen.
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

Motomatti

Silloin kun suunnittelin tuota sytkäboksin ja puolien asennusta niin olin yhteydessä Jan Matousiin, joka näitä värkkejä suunnittelee, kysyäkseni häiriömahdollisuudesta.
Janin mukaan boxi on häiriösuojattu ja puolien tai muiden komponenttien sijainnilla ei ole merkitystä. Lämmöstä boxi ei tykkää.

Tomppa68

Lainaus käyttäjältä: Motomatti - 16 tammikuu 12, 09:11:01
Silloin kun suunnittelin tuota sytkäboksin ja puolien asennusta niin olin yhteydessä Jan Matousiin, joka näitä värkkejä suunnittelee, kysyäkseni häiriömahdollisuudesta.
Janin mukaan boxi on häiriösuojattu ja puolien tai muiden komponenttien sijainnilla ei ole merkitystä. Lämmöstä boxi ei tykkää.
Eli onkse kokonaan koteloitu metallin sisään? Sillä muutenhan toi sähkömagneettinen suojaus ei oikein onnistu. Ohjauspiuhat pitäis olla myös sit armeerattuja tai suojaverkolla varustettuja. Ja sellaisen suojaverkon saa maadoittaa vain toisesta päästä.