Eri moottoreiden kiinnikkeiden mittoja ja etäisyyksiä

Aloittaja Santtu, 09 tammikuu 12, 13:42:46

« edellinen - seuraava »

Santtu

Löytyykö netistä valmiina (HD:n) eri moottoreiden kiinnikkeiden paikkojen mittoja? Ts moottorikiinnikkeiden paikat toisiinsa nähden, reikien etäisyydet ja koot jne...? Entä vaihteiston kiinnikkeiden paikat näihin nähden (peleissä joissa on irtovaihteistot)?

erakko

Löytyy ainakin jotain. Tosin ihan korjausmanuaalistakin löytyy esim jousiperä Pannun runkomitat.
Saisko vähän tarkennusta mille koneelle/laatikolle/rungolle yrität löytää?  :o
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Santtu

Ei ole tarkennusta, vaan mietin että tällaisia mittoja tarvitaan yleensä monessakin kohtaa ja voisin ajankulukseni piirrellä muutamia kuvia...

Juvakka

Jos noita mittoja olis tyrkyllä, vois ajankuluksi tehdä telineitä.
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Make

Lainaus käyttäjältä: Juvakka - 09 tammikuu 12, 22:59:53
Jos noita mittoja olis tyrkyllä, vois ajankuluksi tehdä telineitä.

Tai "kylmiä" moottoreita?
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

erakko

Tuossa yks http://www.shovelhead.us/pics/sheets/1948-frame.pdf

Aikani asiaa muisteltuani: eipäs noita oikei vanhempiin kovin helpolla löydykään. Esim straitleg-rungon blueprint-kuvaan en oo törmänny missään.
Minä voin laihduttaa.

Santtu

Jep, eli jos jos kaivellaan mittoja tänne niin voin piirrellä mittapiirustuksia...

Hemuli

Mulla on jostain ladattuna jotain runkomittoja joista käy ilmi myös koneiden kiinnikkeet, täytyy kaivella jos niissä oli muutakin kuin Sportsteria...

Sinänsä koneet knucklesta evoon on helppoja kun varsinaiset kiinnikkeet ei juuri eroa. Knucklessa taisi takakiinnike olla vähän eri tasossa kuin uudemmissa?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

erakko

Minä voin laihduttaa.

Kiiski

^ Eiku Knuclessa samat kiinnikkeet kuin pannarissa ja myöhemmin, Isossa Lättiksessä eri kiinnikkeet mutta sama runko Knucklen kanssa. Näin mä sen olen käsittänyt että Knuckle vaatii speicerin käytettäessä omaa runkoa. Olispa hassua jos olen väärässä, korjatkaa ihmeessä jos tietoni on erheellinen. Täytyy varmaan tarkastaa ihan ite.

erakko

^ kyllä Kiiski oikeassa on. Mä aloin itse kirjoittelee rungoista vaikka alkuperäinen kysymys oli koneiden kiinnikkeistä.

Poikkeuksena tuohon iso lättä asiaan et -48 lätässä ne kiinnikkeet on eri tasolla ku vanhemmissa eli se menee Pannun runkoon suoraan ja Knucklen runkoon sen spacerin kanssa.
Minä voin laihduttaa.

tyg

Lainaus käyttäjältä: erakko - 10 tammikuu 12, 15:25:41
Poikkeuksena tuohon iso lättä asiaan et -48 lätässä ne kiinnikkeet on eri tasolla ku vanhemmissa eli se menee Pannun runkoon suoraan ja Knucklen runkoon sen spacerin kanssa.

Ei ne lohkoja yhden vuoden takia uusiks tehny.
Isolättä menee isolättä/knuckle-runkoon ilman spacereita, mutta -48 eli pannurunkoon spaceri laitetaan
lohkon ja etukiinnikkeen väliin.
Knucklesta olen ollut siinä käsityksessä, että se kanssa omaan runkoonsa ilman spacereita.
Ja jos tekee tyylimokan, ja laittaa korkeampaan pannurunkoon, niin sinnekin sama spaceri etukiinnikkeen alle.
Knuklekonettahan ei tehtaalla enää -48 runkoon laitettu,,,koska siihen laitettiin pannu.

erakko

^ totta. Tuossa Palmerin opuksessa asia selostettu vähä epäselvästi,mun olis pitäny lukea yks kappale pidemmälle kun siinä sanotaan sit ihan selkeästi jo et -48 isolättä menee vanhempaan runkoon ilman sitä spaceria.

Vähä ot mut hd on tehny aika paljon one year only- osia, -48 springerikin on sellainen.
Minä voin laihduttaa.

Kiwi

Ja -39 vaiheloota... Mulla muute on -48 hydran ala t-kappale (ylemmästä en oo hoksannu kattoo vuosimallia) K-mallissa, onko kukaan muu löytäny tommosia loppuvuoden t-paloja? En ainakaa yhtää toista oo löytäny/nähny pyöräs kiinni.

Hemuli

Eikö ne kaikki ala t-kappaleet oo merkattu -48? Näin ainakin ne mitä mun käsien kautta on kulkenut. Se numerohan ei ole varaosanumero vaan valunumero ja kappaleitahan on luonnollisesti ruvettu tekemään jo edellisenä vuonna kun uudet mallit julkaistaan loppuvuodesta.

Neljäkasin numeroilla olevaa alakappaletta käytetiin itse asiassa todella pitkään - yläkappaleen numero vaihtui vielä pannuaikoina kun risereiden pulttijakoa pienennettiin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957