mittareita electraan

Aloittaja tuuba, 24 lokakuu 11, 23:02:17

« edellinen - seuraava »

tuuba

niin elikäs pyörä on -96 flht jossa nopeus mittari ei toimi syystä että vanteet on vaihdettu rodin vanteiksi ja niissähän ei ole paikkaa mekaaniselle pyörittäjälle.
mutta eikös jo ton ikäsessä vehkeessä pitäis olla vaihdelaatikossa se elekronisenmittarin anturi?
mulla anturin paikalla on vaan koneistamaton umpinainen paikka.
mahtaakohan siellä laatikossa olla sisuskalut sellaset että siihen vois sellasen reijän tehdä ja koneistaa sen pinnan siloseks kun ei millään viittis alkaa sitä lootaa turhantakia ottaan pois ja purkamaan.
toinen mittari mikä ei toimi on öljynlämpö mittari. mä en oo ainakaan löytäny tosta vehkeestä edes anturia mistään.
jos sen anturin laittas vaikkaöljy propun paikalle niin millanenkohan sen pitäs olla toimiakseen sen alkuperäsen mittarin kanssa.
vinkkiä saa antaa myös jos on tiedossa olisko jossain netin syövereissä värillistä kytkentä kaaviota ko. laitteeseen
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

filtteri

mä veikkaisin sen öljynlämpötila anturin löytyvän öljysäiliöstä.

Kiiski

Vois kuvitella että siihen vanteeseen olis helpompi tehdä se mekaanisen lähettäjän paikka, kuin laatikkoon. Ainakin huomattavasti pienemmällä työllä.

Hessu

Ja vielä helpompi sen elektronisen

Hemuli

Ainakin vanhemmissa Electroissa se öljynlämpötila-anturi sijaitsee tosiaan öljysäiliössä, tiedä sitten miten noi uudemmat missä säiliö laatikon alla. Kurkkaamallahan se selviää.

Mitenhän mahtaa olla ton mittarin kanssa? Taitaa Electrassa vielä olla mekaaninen käytössä - mittaristahan sen helposti näkee, onko matkamittari digitaalinäytöllä vai onko siinä perinteiset numerorullat? Turha lienee mekaaniselle mittarille alkaa laatikkoa kairaamaan auki...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

tuuba

joo siis mekaanisella mittarillahan toi on kait alunperin ollu.
ajattelin vaan että jos siihen sais jotenkin elektronisen mittarin kun sellanen olisi.
esimerkiksi bikelineltä tällasella Art nr: 73-076.
öljylämpömittaria olen koittanut kyllä etsiä sieltä tankista mutta ei näy, mittarista lähtee kolme johtoa, plussa, miinus, ja piuha joka menee jakokopan alle ja katkeaa siihen tässä kolmannen johdon paikalla on mittarissa kirjain "s" .
eli pitäiskö ton piuhan mennä sinne anturille?
jospa vaikka kaveri jonka entinen mopo toi on lukisi tätä niiin olisin yhteydenotosta todella kiitollinen "aliens hardcore cycles"

jus@

Voisko se anturi olla siellä öljypohjassa?

tuuba

siis tarkoitat sitä tankkia laatikon takana/alla...ei ole
sieltä laatikon ja runkoputken välistä oikialta puolelta löysin eileen taas yhen teipatun 3-napaisen deusen mikä lie sekin. en kerenny sen kummemmin tutkia.
tossa vehkeessä tuntuis olevan muutamiakin tollasia teipattuja deuse liittimiä

sandman

Hei,

Luulen että riittää kun koneistaa laatikkoon sen anturin paikan, koska nopeus anturi on kaiketi induktioanturi niin lukee tiedot hampaista ja sitten tilaat siihen jonkun tarvike mittarin. Voithan varmistaa sen vielä jostain pyörästä missä on elektronin nopeusmittari, että mitä tuon anturin alla oikein on?

Öljynlämpötila mittari on tarvike eikä alkuperäinen, anturi on öljyproppuna ja anturi on rikki. Kyseistä anturia ei enään valmisteta ja sitä ei aikaisemmin ainakaan suomesta saanut mistään. Minulla on siihen samoilla arvoilla oleva anturi josta voi sorvata/työstää uuden siihen tilalle, ei tullut koskaan itse tuota laitettua. Ja anturiin tulee vain yksi johto joka löytyy sieltä öljysäiliön vierestä teipattuna.

Ainakin osa noista liittimistä ovat vanhan sytkän ajoilta, en minäkään niitä sen enempää ole tutkinut.

tuuba

no niin
öljylämpö onkelma ratkesi jo viime talvena mutta nopeusmittari homma ei.
mitenkäs oliskos jollain tietoa sellasesta magneetti anturista jonka vois laittaa eturenkaaseen orkkis elektronisen mittarin kaveriksi.
noihin v-rodin vanteisiin ei ainakaan mun taidoilla onnistu sen mekaanisen pyörittäjän asennus.
niin se elektroninen mittari on jostain uudenmasta vehkeestä kun siinä on moottorivalo ja joku hälyn valo ainakin ja oisko vilkutkin vielä