Pinstriping

Aloittaja MaTriu, 29 maaliskuu 11, 19:19:06

« edellinen - seuraava »

MaTriu

Eli löytyykö täältä sivellin-seppoja, tai pirkkoja, tai ketään jota aihe kiinnostaa?
Itellä on jonkin verran sitä tullu harrastettua ja olis mukava vaihtaa vähän kokemuksia/ajatuksia täällä olevien harrastajien kesken.

Tässä alkuun kuva yhestä omin käsin tekemistä suttauksista. Ei ole prätkä, mutta moottoroitu ajoneuvo silti  :D

Jude

Tulee kanssa harrasteltua, hieno laji !!

tälläsen tuhrin kaverin tankkiin

MaTriu

Mahtavaa scrollausta! Ite olen sitä yrittäny, mutta ei ole vielä menny niin ku elokuvissa :D Ens viikolla olis yks rautapään maalaus; scallopien reunustusta js perinteistä viivan vetoa. Pitää laittaa sitte kuvia tänne...

Jude

Sellasta tulee ku sattuu tulemaan, tossa toinen puoli, en koittanu edes alkaa tekee 1:1 molempia puolia ku ei ois kuitenkaan natsannu  ;D

pistä ihmeessä kuvia, itsekkin eniten tulee paneleiden ja liekkien rajailussa käytettyy.
Välillä kivä vähän revitellä.

MaTriu

Sehän se on parasta tossa scrollauksessa; se on sellaista hallittua kaaosta, missä sitte se kokonaisuus ratkaisee. Tai näin mie ainaki luulen... Hienoa jälkeä olet kumminki tehny! Mikä se tankin päällä oleva logo on -  siveltimellä tehty? Otan sen rautapään lisäksi kuvia myös tosta oman pyörän tankista. Ajattelin kokeilla tekstausta siihen sitte. Saa nähä että miten käy?

Tässä on on yks vaikemmista straippikohteista, mitä mulla on tähän mennessä ollu. Kyseessä oli BMW R35. Omistaja oli sen entisöiny ja halus tietenki alkuperäistä vastaavat raidat runkoon, tankkiin ja lokareihin. Välillä meinas vähän pukata hikeä, eikä se johtunu pelkästään lämpimästä kesäpäivästä  :D

Jude

Joo siveltimellä kieli poskessa väsätty

Jude

Koitin laitella noita joitain vanhempia mutta tiedostot vähän liian isoja, koitan pienentää ja laitella tänne jos onnistuu, tuolta avattaren alla olevasta maapallosta voit käydä kattelee blogia johon tulee sillontällön laitettua maalauksista kuvia.

MaTriu

Olen välillä käynykki katteleen tota teidän blogia. Hyvä meno!  8) Mitä scroll-sivellintä käytät yleensä?
Ite ostin tossa joku aika sitte Mackin vortexin. Pari kertaa on tullu kokeiltua ja vaikutti ihan asialliselta. Kafkan siveltimiä tekis kans mieli koklata.

jarski

Mitäs maaleja/pensseleitä suosittelisitte vasta-alkajalle? Joskus oon aatellu kokeilla itekkin, lähinnä varmaan kaveriksi kynäruiskulle, rajauksiin ym...

MaTriu

1-Shot värit on yleisimpiä ja käytetyimpiä. Siveltimeksi suosittelen Mack Touch-Up Sword 20, koko #00. Se on perussivellin, jolla pystyy tekeen rajauksia, peruskuvioita ja jopa vähän pitempääki viivaa.
Värejä ja siveltimiä saa Alasalmen Jussilta - ja jos haluat aiheeseen liittyvää lukemista, niin Mannermaan Pekan Pinstriping kirja on aivan ehdoton ykkönen. Ja sitte ei muuta ku sutimaan vaan!  :)

Jude

Itse käytän liekkien ja panelien rajauksiin Mack 00 ja Excaliburia
Scrolleihin mulla on joku vanha Hannukaine

Sillontällön tulee uusittua siveltimiä mutta hyvin huollettuna kestää pitkään, tosin kyllä niistä välillä karvoja irtoilee, ompelukoneöljyä karvoihin pesun jälkeen.

Maali on 1shot merkkistä, 1 komponentti maali joka soveltuu lakan päälle.

Pekka Mannermaa on tehnyt hyvät sivut joihin suosittelen tutustumaan
Alasalmi graphixilta saat maaleja/siveltimiä

http://www.wiz-art.org/21

http://www.pohjalaisia.com/firma/alasalmigraphix/index.php

Jude

:D
En huomannu jo tullutta infoa , tossa noi linkit

MaTriu

Lainaus käyttäjältä: Jude - 11 huhtikuu 11, 20:49:57
:D
En huomannu jo tullutta infoa , tossa noi linkit

Mie en huomannu laittaa mitään linkkejä, joten hyvä että laitoit tulemaan vähän lisäinfoa :D

MaTriu

Do dii. Rautapiän sutiminen on aloitettu ja tankki ois nyt valmis. Takalokariin ja runkoon tulee viivaa sitte myöhemmin.
Mustalle pohjalle punavalkoiset straipit - aika perinteistä, mutta toimii!
Valkoiseen tuli sekoitettua vähän kullansävyä, eli se ei tullu ihan niin kirkkaana ku yleensä.

MaTriu

Ja toiselta puolen...